Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Morgen test ik de 10m Nitro V2 op Playa En?? Wat is je oordeel? Ow.... Tja hij ziet er weer super uit, dat sowieso. Met 8-10 knopen krijg je 'm de lucht in, en met een flink board kan je dan nog best varen, maar daar is dan wel alles mee gezegd haha Kortom, de wind was veels te weinig om fatsoenlijk te kunnen testen. Hij relaunchte wel aardig met die wind, dus dat is inderdaad beter geworden. Ik kreeg 'm overigens niet snel geklommen na de downstroke voor waterstarten, zelfs niet met flinke depower. Ik geef de wind de schuld. Hopelijk binnenkort opnieuw testen, maar dan in goede wind.
|
|
|
Raymond.V
|
Is er al iemand die de nitro v2 al lekker heeft kunnen testen? Ik heb de nitro v1 ik ben wel benieuwd naar de verschillen in de praktijk.
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Is er al iemand die de nitro v2 al lekker heeft kunnen testen? Ik heb de nitro v1 ik ben wel benieuwd naar de verschillen in de praktijk.
Tbk heeft afgelopen week in el gouna de 10 en 14 gevaren. Top kites volgens frank. De 14 vaart hij al met 10 knots. Frank is 90 kg. Giga hangtime.
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Je kunt ook Flying High even pm'en. Die heeft de v1 zelf en heeft met die van Frank in El Gouna gevaren. Hij kan je dus precies vertellen hoe en wat. Ik blijf vooralsnog lekker bij mijn v1'tjes. Heerlijke kites, maar ik hou dan ook van een flinke bardruk. Die v1 (10m) heb ik in El Gouna met 12 knoopies gevaren zonder dat ik ook maar hoefde te sinussen. Heb ze nou bijna een jaar en blijf ze top vinden varen voor de dingen die ik ermee doe.
|
|
|
Faxie
|
De relaunch van de V1 valt toch wel mee of niet?
Vandaag zag ik iemand met een V1 op het water (Duitser volgens mij) en die leek er niet echt veel moeite mee te hebben.
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Relaunch is gewoon goed. In harde wind gaat ie als de brandweer omhoog. Als het bijna niet waait, moet je het op een andere manier doen. Niet aan je stuurlijntje trekken, maar relaunchen zoals je een C-kite (zoals de Fuel) relaunched. Als ie op het water ligt even iets naar voren lopen in het water, zodat ie kantelt en dan komt ie vanzelf in het windvenster terecht. Ik heb in El Gouna met 10 knoopies die Nitro V1 binnen een paar seconden weer de lucht in gekregen. Trouwens met dank aan de tips van Vinni.
|
|
|
wasbeer
|
Als ik het zo hoor is dit wel een topkite maar zou concurrent zijn voor de c4 achtige kites? Dus meer freestyle? Ik zoek een kite om te racen en dacht aan de Nitro v2 maar gaat blijkbaar geen succe s worden dan? De Edge blijft top maar vind ik net iets te prijzig.
|
|
|
TBK
|
De Nitro V2 is een prima race-kite, niet dat ik hem daar voor gebruik maar de snelheid die je ermee ontwikkeld is enorm. Ik gebruik 'm zelf meer voor de de hangtime en hoge sprongen en daarvoor is het in ieder geval een echte aanrader.
|
|
|
Morres
|
1520euro kom ik voor een 12+8+bar, vind het niet echt zo goedkoop, zeker niet als je ziet dat je voor ca.250 meer 2013setje koop, in de winkel in NL.
|
|
|
FlyingHigh
|
1520euro kom ik voor een 12+8+bar, vind het niet echt zo goedkoop, zeker niet als je ziet dat je voor ca.250 meer 2013setje koop, in de winkel in NL.
Zit er wel gewoon een tas en pomp bij iedere kite...dat heb je bij de meeste merken al niet meer. Heb je wel TOP kites!!! 1520 is echt niet duur. Voor 250€ meer een 2013 setje?? Zal een setje wezen. Best of north ofzo? Kortom....geef mij maar Switchhhhhh
|
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Het prijsverschil tussen Switch en merk X in de winkel met een beetje onderhandelen is idd niet zo heul groot. Maar bij Switch ben je niet afhankelijk van je onderhandel skills cq het humeur vd winkel eigenaar. En het is moeilijker om de afweging te maken omdat je die prijs pas ter plekke krijgt te horen.
|
|
|
FlyingHigh
|
Gaastra natuurlijk!
Zelfde catagorie als best dus.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Nitro V2 is ook 2013 materiaal ... nix inferieurs of overjarigs aan. Btw, van de afwerking en functionaliteit kan Gaastra zelfs nog wat leren Eigenlijk had Switch zelfs € 250 duurder mogen zijn dan jouw 2013 setje (lees: Gaastra en nix anders) mogen zijn, had je nog steeds meer kwaliteit voor geld gehad. Morres, wordt je nou nooit eens zelf moe van je Gaastra verkooppraatjes. Verkoop die inferieure zooi toch op je eigen topic Maar goed het is zo doorzichtig het is bijna leuk aan t worden
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
jongens jongens toch denk aan jullie hartjes vaar waar je mee wil varen maar uiteindelijk is het toch de portemenee die meepraat dus is Swichts kites een hele goede OPTIE en ik spreek uit ervaring heb ze nu ook en vaar er met veel plezier mee terwijl alle andere merken lekker duur blijven en nog duurder worden van het geld dat je dan overhoud kan je zeker 2 jaar naar elgouna JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA DUS NIE BLIJVEN ZEUREN MAAR VAREN
|
|
|
Morres
|
Afwerking bij schaamstra is toch wel ff wat hoger dan best. 1520 vind ik dus nog steeds duur voor een merk wat zich presenteert als goedkoop 'omdat er geen tussenhandelaar in zit'.
Qua functionaliteit mag jij me vertellen wat er zo goed is aan switch.
Ik wil er ff op wijzen dat ik nergens Gaastra vermeld (tot nu toe) ik heb het over 'een 2013setje in NL', dus geen kinderachtige verwijzingen of beschuldigingen doen.
|
|
|
Faxie
|
Bij een set in de winkel gaat de marge dan ook een stuk omlaag. En daar zit het verschil nou net in met Switch en andere merken. Als winkels 0,0 marge pakken zullen de kites kwa prijs niet zoveel meer verschillen nee.
Je zal het vast niet over Cabrinha of North gehad hebben trouwens. Daar red je het niet met 2000,- voor een setje.
|
|
|
TBK
|
Ik vaar met een 10 en 14m Nitro V2 voor nog geen 1600 euro. Prima prijs. De kites voldoen volledig aan mijn eisen, zijn keurig afgewerkt, het contact met de leverancier is prima wat wil je nog meer. Waar lullen we nou over, als je meer wilt uitgeven of liever met een ander merk vaart doe dat dan gewoon, maar ga nou niet altijd de boel lopen afzijken als je het nog niet eens in je handen hebt gehad. Zo dat ben ik kwijt ! Have fun on the water !
|
|
|
Raymond.V
|
Is er ook iemand die ervaring heeft met ingehaakte kiteloops met de Nitro V2? Gaat dat een beetje mooi? En voelt hij directer aan als de nitro v1?
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Yep stuur @LaurenS maar een PBtje... deed t pas geleden met een V2 10m en daarvoor met een V1 10m...
|
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Parkie ...ik help alleen een vraag naar een antwoord te kanaliseren Mss geeft die @LaurenS wel een heel negatief antwoord En Morres geeft gewoon een goed voorbeeld dus Gaa strax to Switch or make it all... Fluid! Morres
|
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
En nu ook al wetsuits van Switch! Whats next? auto's ? Die zij er al een tijdje hoor markus , wel enkel 4/3 anders had ik al wel 1 gehad
|
|
|