BeeS MR
Geen avatar
|
kijken op de site van de maatschappij doet wonderen. Ove rhet algemeen geldt: Binnen Europa: 60 Eur voor een tas met spullen, mits <165 cm lang. Buiten Europa: Gratis voor tas, mits <165 cm lang. Meestal wordt het gewicht bij je gewone bagage geteld. Overgewicht kan oplopen tot 10 Eur per KG... Maar, zoals ik zei, er zijn maatschappijen en regels in overvloed dus wees creatief, en lukt dat niet, vraag het reisbureau of ze het uitzoeken... Wel zwart-wit uit laten printen, die voorwaarden...
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Ow ja, golfspullen zijn bij elke maatschappij gratis. Dus check goed bij het inchecken... Vooral niet te knappe, maar zeker niet te lelijke dame uitzoeken. Beetje oogcontact, en als ze vraagt wat er in die bag zit, zeg je op je zwoelst; golfclubs bebe... Laat je niet verleiden door suggestieve uitspraken als: Dat is zeker een kite/wake board. En als ze je niet geloven zeg dan in ieder geval dat het een surfboard is, en geen kiteboard. Surfboards zijn nl goedkoper....
|
|
|
Houston
Gast
|
En als ze je niet geloven zeg dan in ieder geval dat het een surfboard is, en geen kiteboard. Surfboards zijn nl goedkoper....
Is kiten de nieuwe melkkoe ??? Of lijkt het maar zo
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Ja, toen ik naar Fuerte ging moest ik 60 bij de check in betalen, maar tot overmaat van ramp zei de chauffeur van de transfer van vliegveld naar appartement toen we uitstapten dat het vervoer van kitespullen 10 Euro was. Die hebben we mooi terug laten betalen door het reisbureau, maar ze proberen het hoor. Als je kite, betekent het Pay up!!!
|
|
|
Joris
|
Ik ben met basicair naar spanje gevlogen en daar kon men board mee als gewone bagage (<1m50) en heb men kite als handbagage meegenomen koste dus niets extra (mits je onder de 20 kilo blijft ofzo) Wel even van te voren melden dat je je stuff meeneemt anders kunnen ze niet garanderen dat er plaats is ofzo...
|
|
|
stefkuh
Gast
|
eej
je kan ook je pak en je harnas aandoen onder je kleren scheelt ook weer gewicht????? ;D
|
|
|
|
BadBoy
|
Vorig jaar met singapore airlines gevlogen en zonder problemen kiteboard meegenomen. Zolang je maar onder het gewicht blijft, afhankelijk van maatschappij en klasse, en de totale omtrek van je bagage (lengte + breedte + hoogte) niet meer dan 250 cm bedraagt.
Tip: stop zoveel mogelijk in je handbagage. Normaal gezien max 10 kg, maar het was mij toch gelukt om 25 kg mee te sleuren. ;D Ook hier is weer een beperking van omtrek, max 100 cm dacht ik.
|
|
|
Garmt
|
Vorig jaar met singapore airlines gevlogen en zonder problemen kiteboard meegenomen. Zolang je maar onder het gewicht blijft, afhankelijk van maatschappij en klasse, en de totale omtrek van je bagage (lengte + breedte + hoogte) niet meer dan 250 cm bedraagt.
DAT zijn nuttige berichten...! Nog maar 5 weekjes en Garmt vliegt met nu-ook-kitende-(of-in-ieder-geval-sterk-op-weg-om-dan-ook-te-kiten)-chick naar Nieuw Zeeland met Singapore... hoef ik me toch minder zorgen te maken dan ik dacht
|
|
|
kentyman
|
board < 150 cm = gratisch, voor de rest gewoon zorgen dat je onder de 20 Kg bagage blijft (en veel in je handbagage propt).
ik heb nu een paar keer een soort ultiem bureaucratische bagage-wisseltruc moeten doen: bagage van de ene naar de andere tas en dan is 't wel goed... ofzo.. vaag.
maar anyways, ik vind dat een vliegticket gewoon moet zijn voor het totale gewicht (gewicht passagier + gewicht bagage). Als je dus erg zwaar bent dan kun je minder bagage meenemen: het kost gewoon meer brandstof om je vette reet de lucht in te krijgen, lijkt me logisch! Discriminatie? Ik dacht 't niet! Nu worden namelijk mensen met een normaal gewicht gediscrimineerd omdat ze relatief meer moeten betalen voor hun vervoerde kilogrammen! (en als je pech heb kom je naast zo'n vette amerikaan te zitten die eigenlijk 2 stoelen nodig heeft)
bah.
|
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Nog maar 5 weekjes en Garmt vliegt met nu-ook-kitende-(of-in-ieder-geval-sterk-op-weg-om-dan-ook-te-kiten)-chick naar Nieuw Zeeland met Singapore... hoef ik me toch minder zorgen te maken dan ik dacht Ik neem aan dat je chick niet op het forum zit Garmt...
|
|
|
Garmt
|
Nog maar 5 weekjes en Garmt vliegt met nu-ook-kitende-(of-in-ieder-geval-sterk-op-weg-om-dan-ook-te-kiten)-chick naar Nieuw Zeeland met Singapore... hoef ik me toch minder zorgen te maken dan ik dacht Ik neem aan dat je chick niet op het forum zit Garmt... Heel soms wel... maar gisterenavond kon ik 't wel maken om dat te zeggen want ik ben toch 'n paar daagjes weg ;D
|
|
|
|
Tim
|
Met kitegear nooit z'on problemen gehad. In januarie de test met een paar ski's en snowboard (en op de terugweg dubbel zoveel ;D) richting the rocky's in the USA (lang leve m'n werk ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D)
Have fun
|
|
|