welke kite bijkopen ?

tus

Geen avatar

Juli 27, 2007, 01:47:56
edit2Rapporteer  
Heb nu een co2 12 meter van cabrinha 75 kg 1m 85 met een bordje north dragon smal.
Wil graag ook gaan kiten met wat minder wind ( beginner ) lijkt mij veiliger om dan voor een grote kite te gaan i.p.v b.V. een 9 om dan aan de slag te gaan als beginner met een 5 bf. Kom ik met een grote kite minder aan kiten toe in Belgie, Nederland ? Deze vraag omdat ik zelden mensen aan de slag zie met zeg maar een 16 meter of meer. Volgens mij is kiten met een grote kite bij weinig wind ook wat veiliger dan met b.V.met een 9 in 5 bf. Waarschijnlijk kom ik met een 9 wel meer aan kiten toe .

Ik weet niet of wat ik hier allemaal schrijf waar is dus reageer aub. ( zeker als hier veel onzin te lezen is )
alvast erg bedankt voor de reacties. Heb trouwens aan deze site en dit forum al heel veel hulp gehad.
Vooral aan die mensen die niet op alles onnozel reageren en de mensen echt willen helpen. Dit mag best wel af en toe eens vermeld worden.

groetjes peter
slingshot-slet

Antwoord #1 Juli 27, 2007, 02:04:13
edit2Rapporteer  
beste peter wat ik uit je verhaal snap:
Je wil een kleinere kite erbij kopen omdat je 12 te sterk is bij 5bft. correct?
Heb een paar vragen voor je:
Wil je C-shape of bow/sle gaan varen?
C shape kan je het beste idd voor een 8/9 meter gaan dan kan je je highend een beetje verleggen.
In nederland waait het deze zomer bijna elke dag 4,5bft of meer.
Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

dit soort vragen kan je het beste aan kitedemon of raggen vragen.
mvg kees
Merc
Gast
Antwoord #2 Juli 27, 2007, 02:10:03
edit2Rapporteer  
Peter, mijn ervaring is dat je eerder naar het strand gaat met meer wind dan met minder. Daarnaast vaar je makkelijker weg met meer wind dan met minder. Je druk is dan beter. Meer wil niet meteen windkracht 7 betekenenen!! Gezien de wind van de laatste tijden heb ik het idee dat het harder waait gemiddeld gezien dan de reguliere zomers in NL. Dus er zijn meer dagen met meer wind dan met minder!

Nick van Kampen

Antwoord #3 Juli 27, 2007, 02:10:24
edit2Rapporteer  
Nee Kees... leer lezen, hij is opzoek naar een grotere kite maar vraagt zich af of hij deze werkelijk zal gebruiken hier in Nederland/Belgie.
Tevens zegt hij zelf, dat hij liever oefent met een grotere kite met weinig wind, dan met een kleine kite bij mèèr wind.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 27, 2007, 02:23:43
edit2Rapporteer  
Ik denk dat jouw co2 12 ( welke ik zelf nooit gevlogen heb) een ideale kite(maat) is om bij een goede 4 bft te oefenen En dat je er zeker geen grotere bij hoeft te kopen.
tus

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 28, 2007, 01:08:07
edit2Rapporteer  
ga maar even doen zoals jarno aangeeft en geen grote kite bijkopen.

bedankt voor de reactie gasten

groetjes peter
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.