RRD Hypertype 12m beginners kite ??

Nturtle

Geen avatar

Juli 31, 2007, 17:52:09
edit2Rapporteer  
Hallo,

Na 2 dagen Kite les te hebben gehad wil ik de overstap gaan maken van windsurfen naar Kite surfen.

In een bekende Kite zaak raden zij mij aan een RRD Hypertype 12m te nemen voor een mooie prijs.  Nou lees ik in het forum dat deze kite niet echt geschikt zou zijn voor een beginner. Zij zijn het daar niet mee eens.

Hebben juliie hier een mening over ??

Aangezien ik niet elke week kan gaan Kiten ,  zoek ik een kite welke makkelijk en veilig te varen is. Ik zelf weeg 85-90 kilo .

Alvast bedankt.

(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Juli 31, 2007, 18:02:19
edit2Rapporteer  
Hier kun je veel info terug vinden...

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search

Succes

kitaholic

Antwoord #2 Juli 31, 2007, 19:01:03
edit2Rapporteer  
Feit is dat meerdere mensen deze kite omgeruild hebben voor een rustigere kite, en niet alleen beginners. Het is een topkite maar je moet er mee om kunnen gaan. Grootste nadeel is dat hij niet met vlagen overweg kan en makkelijk naar beneden komt als hij boven je hoofd hangt en je je stuurlijnen niet strak genoeg houdt.

Nu zullen velen roepen dat je dat sowieso nooit moet doen maar als je crasht en je ligt in het water en weet niet wat onder of boven is gebeurt het toch vaak, zeker als beginner. Met de 12 valt het nog enigzins mee omdat je die in principe niet in harde wind of vlagerig weer zal gebruiken, maar bij de 9 is het echt een probleem. Even de bar los en niet opletten en je kite dondert naar beneden. Op het water is dit vervelend, op het strand gevaarlijk.

Verder is de kwaliteit van de bridles beroerd maar daar die kan je zelf upgraden. Het moet wel gezegd worden dat het voor de rest een van de beste kites is van 2007 voor zover ik verschillende kites heb gevaren. Maar een best waroo / bularoo, ozone instinct, of naish boxer SLE oid is een stuk gebruiksvriendelijker!
slufterhufters.com

Antwoord #3 Juli 31, 2007, 19:02:50
edit2Rapporteer  
Is een prima beginnerskite, lekker stabiel en voorspelbaar.
kitaholic

Antwoord #4 Juli 31, 2007, 19:09:13
edit2Rapporteer  
Hierbij nog een mailtje dat ik kreeg van een andere HT rider n.a.v. een post op kiteforum:

"las net je review over de 9 HT op een engelse site (neem aan dat jij het bent) en dat stemt mij toch wel weer een beetje somber, vooral als je hem met moeite in de lucht kan houden , dat was in ieder geval niet mijn idee van een lekkere safe kite. zou het niet toch iets met afstellen kunnen zijn? Had bij de 12 in vlagerige wind toch ook die problemen. als ie t doet is er erg veel kracht, maar hij dondert als je niet uitkijkt toch wel erg rap naar beneden. En het vlaagt in Scheveningen bijna altijd. Als je er wat over hoort hou me op de hoogte. grt"

velen zijn het dus niet met je shop en met raggen eens. Als meerdere mensen dezelfde problemen hebben met een kite zegt dat wel wat en hoe graag je de kite ook wil kopen is het verstandiger er niet aan te gaan of in ieder geval test te varen. Succes er mee.
SebasB
Gast
Antwoord #5 Juli 31, 2007, 19:22:10
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van de Gaastra max. Heerlijke kite, veel depower en een stuk goedkoper (www.windsurf.de)
Nturtle

Geen avatar

Antwoord #6 Juli 31, 2007, 21:19:27
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reactie tot nu toe.  Ik denk dat ik maar niet voor de Hypertype ga .

IK zit zelf te denken aan : 

Naisch Boxter SLE of een Cabrinha Omega HD te denken

Iemand voorkeur

Groet
slufterhufters.com

Antwoord #7 Juli 31, 2007, 21:34:37
edit2Rapporteer  
Ik heb uitgebreid met de 7, 9 en 12m gevaren.

Super stabiel, voorspelbaar, goede low end, goede high end, prima bar, super afgewerkt, goed in vlagerig wind, zeer goed herstartbaar.

Voor beginners en gevordeden.

Dat horen van is al vele malen hier voorbij gekomen.
Stanley

Antwoord #8 Augustus 01, 2007, 01:35:14
edit2Rapporteer  
Cabrinha??????

is volgens mij synoniem voor stuk.
Lees het forum maar eens na over de probleempjes met geplofte kites.

Wil je een bomproof ontwerp neem een slingshot.

Maar er is geen vervanging voor eigen ervaring.
Probeer eerst zelf een paar kites en besluit dan wat je wilt kopen.
Er is genoeg te koop via het net en dat tegen meestal zeer leuke prijzen.
big_ben_lair

Antwoord #9 Augustus 01, 2007, 03:37:22
edit2Rapporteer  
schrijf die gaastra's niet te snel af!
Nturtle

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 01, 2007, 04:03:47
edit2Rapporteer  
Voor mij is het geen optie om eerst een paar kites te proberen. Ik kan nog niet eens kiten. Heb net 2 dagen les gehad.

DE keuze blijft moeilijk , zeker gezien de verschillende meningen

Ik zoek gewoon een kite waar ik redelijk makkelijk en veilig kan leren varen met een goede kwaliteit en handeling.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Augustus 01, 2007, 04:26:20
edit2Rapporteer  
De keuze blijft moeilijk  (grinnik_kitesmiley)
Zoals eerder gezegd is er veel info onder de zoekfunctie te vinden.
Laat je dus niet gek maken en lees eerst veel info over de verschillende kites/boards/prijzen en hun vaareigenschappen.

Toen in begon heb ik ook heel veel info van de medekiters gekregen op dit forum. Ik had nog geen meter gevaren maar er was geen verkoper die mij wat kon aansmeren qua kites/boards en prijzen.... Uiteinderlijk heb ik , na veel uren studie en internetsurfen, de knoop door gehakt en heb ik mijn kites uit Italie besteld met een behoorlijke korting. Heb één jaar met de kites gevaren en heb daarna de kites voor hetzelfde bedrag weer doorverkocht...  0% afschrijving dus  loser

Dus met andere woorden "kennis is macht  (grinnik_kitesmiley)" en met het internet ligt de wereld aan je voeten  ThumpsUp
spoetnik

Antwoord #12 Augustus 01, 2007, 13:03:30
edit2Rapporteer  
Met welke kite heb je les gehad? Dit is misschien een aardige indicatie voor een veilige, voorspelbare, en vooral stevige kite.
Super Cooper

Antwoord #13 Augustus 01, 2007, 14:56:35
edit2Rapporteer  
Zoveel mensen, zoveel meningen. Je kan je hier zeker laten adviseren door alle medekiters, maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Je kan mijns inziens het beste naar een grotere shop gaan die meerdere merken heeft. Maar ook zij zullen hun eigen voorkeur (ivm marges, beschikbaarheid, nog op voorraad) uitspreken.

Blijft er dus niets anders over dan testen en kijken wat JIJ het fijnst vindt.

Succes met je keuze
xray

Antwoord #14 Augustus 01, 2007, 16:01:28
edit2Rapporteer  
Door hem anders af te stellen zul je ook niet zo snel problemen hebben met overvliegen...
Nturtle

Geen avatar

Antwoord #15 Augustus 01, 2007, 16:09:48
edit2Rapporteer  
Door hem anders af te stellen zul je ook niet zo snel problemen hebben met overvliegen...

WAt moet ik dan anders instellen, en wat is dan het resultaat hiervan ??
xray

Antwoord #16 Augustus 01, 2007, 16:57:14
edit2Rapporteer  
Backlines iets korter en frontlines iets langer, iets minder depower dan maar nog meer dan genoeg...
kitaholic

Antwoord #17 Augustus 01, 2007, 17:12:17
edit2Rapporteer  
Ik heb uitgebreid met de 7, 9 en 12m gevaren.

Super stabiel, voorspelbaar, goede low end, goede high end, prima bar, super afgewerkt, goed in vlagerig wind, zeer goed herstartbaar.

Voor beginners en gevordeden.

Dat horen van is al vele malen hier voorbij gekomen.

Voorspelbaar en goed in vlagerig weer? Vraag me af of er 2 verschillende types HT in omloop zijn.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Augustus 02, 2007, 14:08:41
edit2Rapporteer  
Op kiteforum zitten meer bezitters van de HT. Ook hierin wordt veel geklaagd over de stabiliteit van de kite (en de kwaliteit). Het blijft altijd erg subjectief, de meningen van individueen.

Bij de Rebel7 waren er in het begin ook problemen met de stabiliteit. Het verlengen van de 5th losde dit probleem voldoende op, evenals hard genoeg oppompen.

Wie weet zijn er ook zulke tips wel voor de HT. Kite ziet er goed uit, en is de blauwdruk van die nieuwe Era kite (omdat de ontwerper van de HT overgegaan is van RRD naar Era)

Op het autostrand zie ik ze de afgelopen weken steeds vaker opduiken. O.a. een gele 12m2, een witte, gele, roze en zwarte 9m2. Allen in handen van beginners, dus ik kan niet zien of er ook performance inzit. Arno is er erg over te spreken. Hij heeft deze kite uitgebreid getest op Sardinie. Hij raadde mij ooit aan om mijn Rebel voor zo'n kite in te ruilen (was voordat ik de tips had uitgevoerd bij de Rebel7, toen wilde ik de kite wel in de fik steken)
wouterb

Antwoord #19 Augustus 02, 2007, 14:20:20
edit2Rapporteer  
... Kite ziet er goed uit, en is de blauwdruk van die nieuwe Era kite (omdat de ontwerper van de HT overgegaan is van RRD naar Era)...
Is een beetje muggeziften maarre; De 'Era' is een type kite van 'Royal-kites' (en heeft idd errug veel weg van de HT)
www.royalkiteboarding.net heeft nog niet veel (geen) info
www.royalkiteboarding.dk wel! Iemand die een beetje deens kent?
kitaholic

Antwoord #20 Augustus 03, 2007, 03:55:48
edit2Rapporteer  
Ziet er idd behoorlijk uit als de HT. Mooie kite zeg!

Als ze de tekortkomingen van de HT weggewerkt hebben en de goede eigenschappen behouden hebben dan hebben ze een topper te pakken en wil ik ze graag proberen. Prijzen vallen mee, de 12 compleet voor 8.500 DK = 1150 euro. Deens is trouwens best te lezen, en info over de bar is grotendeels in het engels :-)
thomasr

Antwoord #21 Oktober 25, 2007, 03:13:54
edit2Rapporteer  
ik heb een 9 hypertype.
ik ben afgelopen zomer begonnen met kiten, eerst les gehad, wat gewoon goed ging, en toen naar eurofuncenter geweest om eigen spullen te halen.
daar zei men dat het een prima beginnerskite is, met een groot bereik. maar ik heb nu ongeveer 5 dagen zelf een poging gedaan tot kiten, en nog geen 1 normaal heen en weer kunnen varen omdat ik heel goed op de kite moet letten (vooral niet op 12 uur houden), en dan weer de controle over mijn board verlies.
ik ben wel enorm geholpen door fabian van roha en koen van natural high, waardoor het ietsje beter gaat, en hij niet echt vaak meer zomaar uit de lucht valt.

ik neem binnenkort weer een lesje om te kijken of het nu aan mij, of aan mijn spullen ligt. anders wil ik hem verkopen of ruilen en een 7 en een 11 (bijvoorbeeld 7 t2 van slinghot, en 11 best waroo 07) nemen.

thomas
Morres

Antwoord #22 Oktober 25, 2007, 03:28:35
edit2Rapporteer  
topic is al maanden oud thomasr...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #23 Oktober 25, 2007, 15:35:14
edit2Rapporteer  
Hallo Thomas...
Is inderdaad een oude topic en je had beter ff een nieuwe aan kunnen maken.
Of eerder het forum kunnen raadplegen  (grinnik_kitesmiley)
Als ik jouw was zou ik met mijn bevinden terug gaan naar "eurofuncenter" en kijken of jullie tot een oplossing kunnen komen. Misschien kun je hem inruilen voor een andere kite. De gaastra Jekyll of iets anders  Huh Groetjes en succes

Tip..  loser
Zet je kite zo min mogelijk op 12 uur maar altijd op 11 of 13 uur. Zul je zien dat hij minder vaak uit de lucht valt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.