Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Nee oke met 5 graden zul je mij ook niet snel op het water zien. Maar met zon en tussen de 5 en 10 graden met goede wind ga ik gewoon.
Nja ik zie het allemaal wel. Heb mijn keuze nog niet gemaakt.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
Is er een reden dat niemand met de Windfreak's of iets dergelijks vaart? Ik vraag het omdat de windsurf pakken natuurlijk bij uitstek geschikt zouden zijn voor kiten. Goede vraag, pak ziet er wel vet uit...maar ook een beetje kinky Gladde pakken zijn wel veel gevoeliger voor beschadigingen, vandaar dat ook dedicated kite en wakeboardpakken van doublelined neopreen gemaakt zijn ipv singlelined. @ Lauw: inderdaad wat warmte en flex betreft echt super, de gehele Psycho range van O'neill. Echter inmiddels zijn de andere merken ook met superflexibel en warm neopreen op de markt gekomen. @ Marc_87: die discussie woedt hier nog in het droogpakken topic. My two cents: tot 5°C lucht/watertemperatuur 5/3 in combinatie met thermohemd met cap eraan vast, handschoenen en schoentjes. Vanaf 12°C en lager is een drysuit prima. Echter qua comfort can er niets tippen aan een wetsuit. @michiel, welke suits zijn dat die kunnen tippen aan flex en warmte? Ik weet dat de top van billabong/rip curl ook super is, alleen lees je ook daar mindere verhalen van en een frontzip vond ik toch irritant (wat bijna alle highend pakken hebben buiten oneill). Ik was meer dan 10min bezig om een billabong SGX aan te trekken.. leuk in de winkel, maar in de kou is dat echt niet LEUK..
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
NPX en Ion schijnen ook vergelijkbaar soepel en warm Neopreen te hebben inmiddels, maar ik ga zeker ook ff kijken naar deze kinky'neill
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Is er een reden dat niemand met de Windfreak's of iets dergelijks vaart? Ik vraag het omdat de windsurf pakken natuurlijk bij uitstek geschikt zouden zijn voor kiten. Goede vraag, pak ziet er wel vet uit...maar ook een beetje kinky Gladde pakken zijn wel veel gevoeliger voor beschadigingen, vandaar dat ook dedicated kite en wakeboardpakken van doublelined neopreen gemaakt zijn ipv singlelined. @ Lauw: inderdaad wat warmte en flex betreft echt super, de gehele Psycho range van O'neill. Echter inmiddels zijn de andere merken ook met superflexibel en warm neopreen op de markt gekomen. @ Marc_87: die discussie woedt hier nog in het droogpakken topic. My two cents: tot 5°C lucht/watertemperatuur 5/3 in combinatie met thermohemd met cap eraan vast, handschoenen en schoentjes. Vanaf 12°C en lager is een drysuit prima. Echter qua comfort can er niets tippen aan een wetsuit. Windsurfers dragen toch ook een trapeze? Als je bang bent dat dat gladde beschadigt, vestje aan, lekker extra warm, meer drijfvermogen en bescherming van je pak tegen schuren van de trapeze.... Maar er is dus niemand die met een windsurfpak vaart?
|
|
|
KappuhH
|
Mooie dikke 50mm F1.4 USM voor op de 550d Oeh lekker! Die is fantastisch om mee te filmen. Heb zelf momenteel een 28mm 1.8 maar wil eigenlijk naar een 50mm 1.4, net wat fijnere range. Maar een 12-24 incl waterzak trekt toch ook wel een beetje maarja kost nog weer meer geld
|
|
|
|
Geronimo79
|
Hey een eclipse kima 2009 ^^
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Mooie dikke 50mm F1.4 USM voor op de 550d Oeh lekker! Die is fantastisch om mee te filmen. Heb zelf momenteel een 28mm 1.8 maar wil eigenlijk naar een 50mm 1.4, net wat fijnere range. Maar een 12-24 incl waterzak trekt toch ook wel een beetje maarja kost nog weer meer geld Heb deze beauty al een jaar in de collectie, maar op een APS-C sensor camera is de 50mm vergelijkbaar met een 80mm, en dat is een portretlens brandpuntafstand. Eigenlijk niet heel geschikt voor kitefoto's. Maar het is wel een fijn lensje Zorg er overigens voor dat je de zonnekap (verwarrende naam) erbij hebt gekocht. Het front element komt buiten de lens bij het zoomen. Als je er dan tegenaan tikt met iets kan je AF motor heel snel de brui geven. Dat is het zwakke punt van deze overigens erg fijne lens!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hey een eclipse kima 2009 ^^
Zullen we deze discussie maar niet meer voeren? Die is uitgebreid op kiteforum gevoerd en is gewoon onzin.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
NPX en Ion schijnen ook vergelijkbaar soepel en warm Neopreen te hebben inmiddels, maar ik ga zeker ook ff kijken naar deze kinky'neill Ion pakken doen niet onder voor xcell pakken( vind xcell veel beter dan oneill, mijn mening) Zitten Goed kwa pasvorm, super flexi... naar mijn gevoel meer dan de Ultra flex van xcell. Behouden heel goed warmte. I denk ook dat ze bomproof zijn ... Maar dat zal de tijd leren, en lees nog niet veel over klachten. Zelf heb ik nu de 2011 strike 5.5 semidry doublelined en de 2012 strike 4/3 longsleave overknee single lined. Die 5.5 heb ik al mee gevaren maar was toen nog veel te warm. Moest constant ff het pak vol laten lopen ... De 4/3 wordt dezeweek ontmaagd!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Sjeezus, gaan we nu al aan de 4/3tjes? Gisteren ruim 25 graden, man...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Weet ik, EJ Inderdaad is mijn aandacht mede door jou naar Ion gegaan. Ik ben erg benieuwd. Ook dat spul van Xcel ziet er top uit!
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
NPX en Ion schijnen ook vergelijkbaar soepel en warm Neopreen te hebben inmiddels, maar ik ga zeker ook ff kijken naar deze kinky'neill Ion pakken doen niet onder voor xcell pakken( vind xcell veel beter dan oneill, mijn mening) Zitten Goed kwa pasvorm, super flexi... naar mijn gevoel meer dan de Ultra flex van xcell. Behouden heel goed warmte. I denk ook dat ze bomproof zijn ... Maar dat zal de tijd leren, en lees nog niet veel over klachten. Zelf heb ik nu de 2011 strike 5.5 semidry doublelined en de 2012 strike 4/3 longsleave overknee single lined. Die 5.5 heb ik al mee gevaren maar was toen nog veel te warm. Moest constant ff het pak vol laten lopen ... De 4/3 wordt dezeweek ontmaagd! Door verhalen op het forum was ik inderdaad ook heel benieuwd naar die Xcel pakken, maar het viel toch vies tegen. Ik heb het top segment geprobeerd (xzip 2), maar vond het maar stug aanvoelen en daarnaast voelt het pak ook zeer zwaar aan. Helemaal niet wat ik verwacht had. Wil je een super flexi pak, kijk dan ook eens naar de top range van Billabong (SGX, SG5), super flexi en heel licht pak voor een 5/3.. (zitten wel in de 350+ euro prijscategorie)
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ik ga volgende keer toch echt naar Ion op zoek ook. O'neill bevalt mij prima, maar voor de afwisseling zou ik prima iets anders willen.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
@ lauw... Die drylock pakken met zo'n flapding die je over je hoofd moet trekken en zo'n rits overdwars onder je kin is naar mijn mening waardeloos, krap, en nit praktisch. Alle pakken die ik tot nog toe geëigend heb, die waren allemaal voorzien van ee rug zip vertikaal en offset van je wervelcolom, al dan niet met gaze guard. Ik hou van pakken waar ik snel in en uit kom, waar ik niet met allerlei rare bewegingen in moet zien te wurmen... Heb bijna mijn schouder uit de kom getrokken met zo'n flap overdwars onder je kin rits.... Stom systeem. En btw je hoeft echt niet in het duurste segment een pak te kopen. Het is meestal het geld niet eens waard...
|
|
|
Yurup
Geen avatar
Logs: 0 | 11 uur
|
Na lang wachten, ongeveer 2.5 maand ivm productie problemen eindelijk binnen. Gister gelijk mee naar schiermonnikoog gegaan maar niet genoeg wind om er mee te varen, wel om er mee te vliegen.
Voelde goed maar ik heb weinig vergelijkings materiaal want het is mijn eerste eigen kite. Voor de rest 4 lessen met slingshots gehad.
|
|
|
Geronimo79
|
En waarom een foil? en niet een Tube kite? Wel mooi speelgoed hoor die deluxe editiies. Wil nog een keer een foil voor sneeuw.
|
|
|
Yurup
Geen avatar
Logs: 0 | 11 uur
|
Achja waarom kiest de een dit en de ander dat? Dit trekt mij, misschien omdat ik bekend ben met foils vanuit het gewone kiten. Ik wil er ook een beetje mee flyboarden als de wind wat minder is of de locatie niet zo geschikt dus dat telt ook mee. Al met al was dit mijn keus en we moeten zien of het bevalt.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik ben voor dit jaar qau kopen wel een heel eind klaar nu. Ik heb een Polo gekocht en een NPX Assassin 2012.
De OR Razor heb ik van Stormchaser gekregen om te testen. Die ga ik morgen eens proberen.
Het enige wat ik misschien nog ga kopen is een droogpak.
|
|
|
|
|
|
|