HkerkMarthijn
Geen avatar
|
Eerst het board op je benen leggen en met 2 handen je kite insturen, als je uit het water ben snel de handel van het board pakken en met 1 hand verder kiten. Zo is hoe ik het doe.
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Ik pak eerst ook idd het 2e board op mn benen, en pak het vervolgens aan 1 van de voetbanden
|
|
|
geloof68
|
Zoals hierboven omschreven of als het een klein boardje is, leg ik het op mijn bar. Ik stuur dan in met mijn handen half om de rand van het boardje en half om mijn bar. Ik vaar zelf met een boardje zonder grab handle, maar ik baal er altijd wel een beetje van als ik een boardje bij meer dan 30 knopen zonder handle terugbreng… Dat is toch net iets onhandiger. Dus als je nog niet 100% zeker bent dat je bij je boardje kan blijven, laat dan ajb de handle erop zitten . Bij mij heeft het ontbreken van de handle met niet helemaal doordachte board graphics te maken .
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik leg het boardje in de kom naar mn ellebogen... En als de gewenste snelheid bereikt is dan pak ik m in een hand.
|
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ik pak een board altijd met mijn voorste hand bij een strap en gooi de kite in een loop om weg te varen als het niet hard genoeg waait om te sinussen.
Als je goed mikt kun je de strap ook pakken als je langs vaart.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Gewoon het boardje laten leggen, nergens voor nodig dat terug brengen.
|
|
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Het wegvaren met een boardje Is nog wel te doen maatbeker vind het zelf altijd lastig als je moet keren met een boardje in je hand.
@marc. Verklaar je nader. Iedereen kan seleen pech hebben en dan Is het juist fijn als iemand wil helpen. Ook kan een los drijvend boardje voor problemen zorgen. Moet je de windsurfers eens horen als ze met volle vaart hun vinnen kapot varen over een boardje.
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Gedeeltelijk met Marc eens. Als je niet kan bodydraggen wat doe je dan in hemelsnaam op zee. Heb je materiaal pech of wat dan ook dan ook dan is het natuurlijk fijn dat iemand je board naar de kant brengt.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Inderdaad ziet het er makkelijk uit, ik doe het het ook wel eens maar het is gewoon veel oefenen en de ene keer kukt het beter dan de andere keer, hangt ook van de wind af natuurlijk. Gedeeltelijk met Marc eens. Als je niet kan bodydraggen wat doe je dan in hemelsnaam op zee. Heb je materiaal pech of wat dan ook dan ook dan is het natuurlijk fijn dat iemand je board naar de kant brengt. Sprak de ervaren Mirns kiter waar geen golven branding en stroming zijn . Op zee varen is totaal anders en het wil wel eens gebeuren dat je je boardje kwijt raak en door de golven en stroming zie je hem dan niet meer of je kan er net niet bij komen Een helpende hand is dan wel erg lekker hoor
|
|
|
Langbeest
|
Regelmatig boardje teruggebracht, vind het ook fijn vinden als iemand anders dat doet voor mij. Heeft vaak te maken met mensen die niet kunnen bodydraggen en dat is natuurlijk een kwalijke zaak, maar nog steeds geen reden om elkaar niet te helpen, waar mogelijk. Ik ben ook wel eens gespoeld terwijl mijn boardje achter de golven rij bleef liggen. Top dat iemand mij dan even helpt, heeft niets te maken met het niet kunnen draggen.
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Als je dat board vasthebt, pakt dit niet immens veel wind als je aan het kiten bent? Bij het wandelen naar de zee heb ik er soms al last van, aan hogere snelheid moet dit effect toch veel harder voelbaar zijn?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Wanneer iemand materiaal pech heeft of echt niet meer bij zijn boardje kan komen help ik uiteraard. Alleen moeten mensen zoals Taco zegt het bodydraggen wel eens wat beter on de knie krijgen. Echt waardeloos hoe dat vaak gaat.
Wanneer ik het zelf doe pak ik het board op, leg ik op mijn benen en wanneer ik instuur pak ik het bij de strap of handle.
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Als je dat board vasthebt, pakt dit niet immens veel wind als je aan het kiten bent? Bij het wandelen naar de zee heb ik er soms al last van, aan hogere snelheid moet dit effect toch veel harder voelbaar zijn?
Nee, je vaart toch met de wind in je rug!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik legde het board altijd op m'n haak, en kon zo nog net insturen.... maar wel een beetje onhandig soms.
Zal het de volgende keer eens op m'n benen leggen, kijken of dat verschil maakt.
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
Logs: 0 | 335 uur
|
Mmm, heb nog nooit bier gehad nadat ik een boardje terugbracht Heb 'em wel eens op m'n depowerkoord gelegd maar dan kan je zo weinig sturen. Pak 'em nu bij de handel/strap met m'n voorste hand, vind dat net wat makkelijker.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Wanneer iemand materiaal pech heeft of echt niet meer bij zijn boardje kan komen help ik uiteraard. Alleen moeten mensen zoals Taco zegt het bodydraggen wel eens wat beter on de knie krijgen. Echt waardeloos hoe dat vaak gaat.
100% mee eens!
|
|
|
geloof68
|
Goed filmpje btw. Per situatie even kijken wat het gemakkelijkst voor je is. Dat kan ook boardje laten liggen zijn .
|
|
|