lek bij schroefventiel of niet?

Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
September 14, 2008, 18:37:57
edit2Rapporteer  
Hey allemaal, ik wil jullie even lastigvallen met het volgende:

Vorige week was de LE van mn Cabrinha Omega na een paar uur varen zachter geworden.
Gister pompte ik hem op om te kijken of ik een lek kon vinden, en merkte ik dat als ik het schroefventiel heen en weer bewoog er lucht ontsnapte. Nogal balen, maar ik had iig het lek gevonden...

Nou was ik vandaag mn Bularoo (met EZ pump en dus ook schoefventiel) aan het nalopen en dacht "laat ik eens aan het ventiel wiebelen" Tot mijn verbazing/ergernis/schrik ontsnapte er ook daar lucht. Ik had hem goed vast gedraaid en zandvrij gemaakt.

Mijn vraag is dus: Hebben alle of meer schoefventielen hier last van en moet ik dus op zoek naar een ander lek, of ben ik de sjaak en heb ik toevallig 2 kapotte ventielen loser
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 September 14, 2008, 18:48:16
edit2Rapporteer  
heb er af en toe ook last van daarom doe ik altijd wat vaseline erop als ik die EZ erin stop en dan tie rips goed strak aantrekken. problem solved
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 September 14, 2008, 19:04:12
edit2Rapporteer  
Zo horen gewoon goed handvast en zandvrij te zijn,
gaan je ze als een gek bewegen dan verliezen ze lucht maar dat gebeurt normaal toch niet.
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #3 September 14, 2008, 20:20:57
edit2Rapporteer  
heb er af en toe ook last van daarom doe ik altijd wat vaseline erop als ik die EZ erin stop en dan tie rips goed strak aantrekken. problem solved
Blijft in de vaseline geen zand plakken dan?

Zo horen gewoon goed handvast en zandvrij te zijn
Ik probeer er altijd op te letten. Als mn Omega de volgende x weer leegloopt, moet ik toch op zoek naar een ander lek.
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #4 September 14, 2008, 20:58:03
edit2Rapporteer  
cabrinha's schroefventiel zuigt...bij mijn 2006 kite lekt het en ook bij mijn nieuwe 2008..zelfde ventiel, zelfde problematiek.

dit is wat ik doe:
voor gebruik ff ventiletje afspoelen in het water
normaal aandraaien voor het oppompen, en als alles goed is opgepompt nog even stevig vast draaien. Ik ben van mening dat het ventiel best lomp vastgedraaid moet (kan) worden.

En als ik ventiel erafdraai, plak ik er een ander ventiel op.

Succes!
 
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 September 14, 2008, 21:40:50
edit2Rapporteer  
Die Airlock valve is geweldig, werkt perfect, zou niet anders willen, nooit problemen.

Toevallig 2 kapotte ventielen lijkt me sterk.
Ja, als je de ventiel schuin duwt, hoor je lucht eruit lopen. Maar een ventiel zit normaal gesproken gewoon recht en de lucht blijft erin.

Wat je kunt doen:

-kijken of je ventiel niet schuin getrokken wordt omdat je bladder op een of andere manier niet goed zit.

-het ventiel op de juiste wijze gebruiken> zandvrij maken ook onder het rubbertje, rustig dichtdraaien voor het pompen, goed vastdraaien na het pompen.

-Werkt dat niet dan moet je een lek gaan zoeken. Pomp je kite op, sluit alle klepjes voor de struts, zodat je kunt uitsluiten welke struts en/of leading edge gewoon in orde zijn.
Check bij het ventiel met zeepsop of er lucht uitloopt, zonder dat je de ventiel aanraakt. evt proberen strakker aandraaien.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 September 14, 2008, 22:30:29
edit2Rapporteer  
cabrinha's schroefventiel zuigt...bij mijn 2006 kite lekt het en ook bij mijn nieuwe 2008..zelfde ventiel, zelfde problematiek.

Idd. Is ook mijn ervaring met Cabrinha. Zandvrij houden is het beste.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 September 14, 2008, 22:54:40
edit2Rapporteer  
Ik snap het niet, ik denk dat mensen er gewoon verkeerd mee omgaan.
Zolang ik er geen zand in heb zitten is er niets aan de hand en werkt het
ook nog perfect en lekt het niet.
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #8 September 14, 2008, 22:55:32
edit2Rapporteer  
Thanxs voor de tips!
Naast het zandvrij houden zal ik de bladder controleren, en met zeepsop aan de slag gaan.

Dat word nog een kinky avond: zeepsop, vaseline en tie rips  schater
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 September 15, 2008, 00:47:09
edit2Rapporteer  
Thanxs voor de tips!
Naast het zandvrij houden zal ik de bladder controleren, en met zeepsop aan de slag gaan.

Dat word nog een kinky avond: zeepsop, vaseline en tie rips  schater

Ik zou hem eerst effe ergen goed oppompen en een tijdje laten liggen,
kan je een hoop tijd schelen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.