-Cedric-
|
De 12 heeft op dit moment nog niemand gevaren (zover ik weet), de 14 daar heb ik al commentaar over gezien op kiteforum.com. Op dit moment is Dwight van kiteforum.com op reis met de Rhino 07 14, check kiteforum.com daarom even de komende week(en) voor een uitgebreide review hierover. De 12 zou normaal gezien al veel low-end moeten hebben, dus misschien dat die groot genoeg is voor je, maarja aangezien ik nog geen reviews van de 12 heb gelezen kan ik daar niet meer over zeggen.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
In het duitse verhaal vindt hij de depowerwerking minder als bij de Rebel, en is de bardruk laag (lager als de Rebel 12m2) maar is de stuurdruk heel hoog.
Veel meer power in het low-end, meer hangtime, maar langzaam sturen.
Afijn, kan niet wachten om deze kite te testen.
|
|
|
RH
|
Ik heb de R7 10 gevaren. Voelt al groot en ietwat traag aan (ongeveer als een Rebel 12). Een R7 12 als grootste kite is meer dan groot genoeg en met zeker meer low-end dan de R5 14.
Ik voer vorig jaar de R6 14 (R6 >low-end dan R5) en de Rebel 12 heeft ongeveer zelfde low-end als die R6 14, dus kan je nagaan wat de R7 12 gaat doen.
Ik weeg 82 kg en zou misschien zelf wel overwegen een R7 10 als grootste kite te nemen.
|
|
|
hendrik@zwin
|
k heb de kite in 12 meter versie net besteld en kreeg van mij daler te horen dat hij half maart op voorraad zou zijn dus als er iemand wijzer mee is ............
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Shit man! Dat duurt wel heel erg lang. Dat is echt minder om te horen. Ik wil echt een kite erbij kopen, maar heb niet veel zin om zo lang te wachten.
Is het alleen de 12m2? Of ook de andere maten? ik had nl. begrepen dat de 9,10 en 14 wel al leverbaar zijn in het buitenland, maar de 12m2 niet.
|
|
|
hendrik@zwin
|
weet ik niet anders eens mailen naar kubus mar men dealer zij dat hij half mart in voorraad is ik heb hem gelukkig maar eind maart echt nodig
|
|
|
dimmie
|
nou dat is idd mooi klote dat de 12 pas in maart leverbaar is heb vandaag met de 10 in men handen gestaan opgepompt ,maar hij zier er wel heel erg top uit hoor en het 2 pump systeem is wel erg makkelijk en lekker dunne stuts !!!!!!!!!! maar zit toch te denken aan een 10 en 14 want hij is bijna het zelfde kwa inzet als de vegas 2007 en die worden ook gevaren door iemand van rond de 85 kg
|
|
|
piede
|
Als je rhino 05/06 hebt gevaren, ga je toch geen rhino 07 varen, neem dan de vegas 07....
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Als je rhino 05/06 hebt gevaren, ga je toch geen rhino 07 varen, neem dan de vegas 07....
Want..?
|
|
|
Vin
|
Heb je foto's Dimmie???
|
|
|
-Cedric-
|
Lol dan pak je toch juist zeker de rhino 07 ? Rhino en vegas zijn toch totaal verschillende kites!?
|
|
|
piede
|
Want..? MISSCHIEN omdat de rhino 07 een bow is?? En de rhino 07 helemaal niks meer met de rhino's 05 en 06 te maken heeft?? Totaal andere kite geworden.
|
|
|
Mitchel_12000
|
Hey Piede, voordat je oordelen gaat vellen over de rhino 07, ga hem eerst eens varen. Het kan zijn dat je gelijk hebt, maar North is ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de kite.
|
|
|
piede
|
Ok ok, je hebt gelijk. Maar ik baal er gewoon van dat ze zo een vette kite verbowd hebben... Kan gewoon niet goed zijn.
Verbow nog es aan toe!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ok ok, je hebt gelijk. Maar ik baal er gewoon van dat ze zo een vette kite verbowd hebben... Kan gewoon niet goed zijn.
Verbow nog es aan toe!
Eerst testen, dan je mening erover geven. De testverslagen spreken over een topkite, evenals kiteboarding.de Als je de Rebel eens probeert, die heeft een ander gevoel als een BOW (de reden waarom veel C-shape riders NIET over willen stappen). De Rhino schijnt nog meer a la een C-shape te vliegen, maar wel met 100% depower!
|
|
|
RH
|
Ik begrijp het wel. De Rhino is altijd een kite geweest voor lift en hangtime. North heeft ingezien dat een C-shape het gewoon niet kan winnen op die punten van een bow of SLE. Ik ervaar het elke weer als ik met mijn Rebels op het water sta en het vergelijk met mijn oude R6.
Ik ben ook benieuwd hoe een Raven3 springt, want Naish heeft wel zoveel mogelijk aan het C-shape concept vastgehouden voor lift en hangtime. Uit verhalen begrijp ik echter wel dat de shockwave wellicht wel hoger en verder springt (misschien minder explosieve lift, maar toch hoger en verder). Dit klinkt mij geloofwaardig in de oren na het verschil R6 - Rebel te hebben ervaren (heb ook R7 gevaren en die is een beetje beter dan de Rebel in springen (vergelijkbaar met verschil R5-R6))
|
|
|
|
xray
|
RH, wat mij betreft zit je er naast. North ingezien.....?????
Bow's springen overpowered makkelijker maar in hun ideale windbereik zijn c's moeilijk te verslaan. Wat mij betreft niet zelfs...want een C is zo compleet, de power in de bocht is nog steeds onovertroffen bijvoorbeeld en qua gevoel zijn ze nog steeds niet verslagen!
|
|
|
WaZuP
|
xray als je gewoon 100% gaat concentreren op het springen met een bow dan ga da je daar geoon hoger mee, Grant ross van de cabrinha shop in zuid afrika springt gewoon keer op keer zijn eigen lijn lengte hoog das dus 25 meter!!!!
oke de vroegere tijd terug in tarifa sprongen ze dat ook maar deze gast is gewoon amateur. En je kun tgewoon meer wind houden en langer je edge, is net als toen ze van 2 lijn naar 4 lijn ginegn wou ook niemand aan geoven en kijk nu maar eens of je ng een 2 lijner ziet....
Weet nog heel goed dat al die lummels zeiden, nou wil geen 4 lijns kun je niet handle passen met zo'n stom touw in t midden van je bar en nu flikken ze em mobe 7s
|
|
|