Was wel lekker op schellie, ik vond het wel koud en nog een 'spannend' moment:
Omdat we allemaal de vlaag / luwte ontweken voer ook ik redelijk ver buiten de kom, waar ook de zandschepen af en aan varen van de werkhaven bij Hoorn.
Dus ik voer uit, en zag zo'n schip verderop recht op me af aankomen. "Rustig omdraaien nu", dacht ik. Maar ja dat ging natuurlijk mis omdat ik er teveel over nadacht
Dus toen lag ik daar en board dreef weg. Paar keer te kort proberen te upwind draggen, ipv zoals geleerd lange slagen te doen, vanwege die boot die kwam toch gehaast. En toen kwam iemand me helpen, maar die moest ook pas op de plaats maken, omdat de boot er inmiddels aankwam. Die had ook vaart vermindert.
Ik dus ook opzij wachten tot de boot voorbij was, plank lag al verder, boot voer tussen mij en de plank door. Boot voorbij, ik weer op zoek, maar zag de plank 1,2,3 niet. Toch nog verder de kom uit body draggen en beetje proberen mezelf uit water te liften met 'spring-achtje' om te kijken.
Ik stond eigenlijk op het punt het op te geven, omdat het wel tijd werd nog een flink stuk naar de kant te bodydraggen, toen dezelfde persoon weer aankwam varen, van de schellinkhoutzijde af... Met mijn board!
Ik was er dus blijkbaar al (waarschijnlijk downwind) voorbij gedragged, zonder dat ik het door had.
Hierbij wil ik de persoon die mij heeft geholpen heel hartelijk danken! Zit deze of gene ook op het forum hier? Herken je in het verhaal? Met zwarte muts. Bruin of groene kite volgens mij. Kon hem later op de kant niet meer vinden / herkennen... Iig. hartelijk dank!!
Hierna nog even doorgekite, maar 8 minuten daar in het diepe water liggen was geen pretje
Ook niet meer zover op gegaan. GPS log
https://connect.garmin.com/modern/activity/1078506961 zie je me liggen
Ik ben blij dat het goed is afgelopen en met board (eigenlijk 2: een directional overgenomen
dank @flyinghigh!) weer thuis ben.