|
emieck
|
leuk commentaar;)
|
|
|
Myzrael
Gast
|
Inderdaad grappig commentaar! Leuke kite ook
|
|
|
benjamin
Gast
|
ik heb de tijd nog niet gehad om een testje er over te schrijven moet er alleen nog even een mooie actie foto van maken. want ze vliegen top zeer direct lekkere hangtime ook zijn ze unhookt goed te varen. goede pop en een lekkere boost in je kiteloop het is echt je kindje he
|
|
|
|
|
Morres
|
wat is verschil tussen rise en diabo dan? zien er best het zelfde uit..zeer mooie kite iig.
|
|
|
JTP_Joost
|
RISE:
De RISE is een cross-over van een C-kite en een SLE kite. Hiermee is de RISE een kite die stuureigenschappen en feedback van hedendaagse C-shapes combineert met de enorme depower van een flat kite. Hiermee dek je met 2 kites zo ongeveer de hele windrange. The best of both worlds, its a beautiful mix!
Diablo:
Hardcore freestyle? New-school tricks? De Diablo is de kite voor jou! De nieuwe 2007 diablo heeft wederom de allerlaatste ontwikkelingen en know-how mee gekregen om te komen tot maximale performance. Nog DIRECTER, nog SNELLER, nog meer DE-POWER! Ocean Rodeo Diablo... a devil of a kite!
vindt ze er nie echt tzelfde uitzien... op t logo na dan! hehe
|
|
|
Wouter
|
@ Barry - ja als ik het zo na lees snap ik dat mijn vriendin loopt te klagen over 2de plek enzo.... (sealedlips_kitesmiley) Ik zal die Johannes nog eens achter zijn kont aan schoppen over die foto's, wie weet heeft ie er een mooie f16 van je op staan.
@ Morres - Zoals Joost al aangaf is de Rise inderdaad een cross-over van een C-Kite en een platte kite. De kite heeft het directe sturen en snelle vliegen van een echte C maar door de bridle dezelfde depower als een bow. afgelopen vrijdag op brouwersdam met mijn 12 wel gemerkt dat je dan vette airtime kunt pakken..... (grinnik_kitesmiley)
@ Leander - check die sliders en kickers in die vijver op de ballerina foto, even een kabelbaan erbij bouwen en we kunnen de redbull VIJVERPUNKS hier houden!
|
|
|
Wouter
|
Het vergelijk: Rise Diablo
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Jij moet voor de krant gaan werken !!!! hhaha helemaal goed!
|
|
|
Morres
|
ohja, zie nu idd duidelijk verschil trouwens wouter, ik heb barry zn 16m² diablo 2007 ff mogen testen in workum @sticked...dat was wel relaxed meot ik zeggen
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Mooie vlieger, jammer dat er ook een bridle met katrollen opzit. Ocean Rodeo is een bomb proof merk. Ook als enige een LE die ECHT rond is (ipv gefasetteerd zoals bij alle andere merken)
|
|
|
wouterb
|
Mooie vlieger, jammer dat er ook een bridle met katrollen opzit. Kunnen eraf toch? 5 lijns-set-up. Ook als enige een LE die ECHT rond is (ipv gefasetteerd zoals bij alle andere merken)
Is dat een plus? Dat was rond 2000 ook zo namelijk (ar5, ARX, airblast, etc.) daarna zijn ze gefaceerd omdat een vlakke, rekvrije lap niet rond en in een boog (dubbel gekromd) kan vouwen. Zie niet in waarom dat nu wel zou kunnen. Let wel; ik trek de kwaliteit van OR niet in twijfel, maar dat faceren had een reden.
|
|
|
benjamin
Gast
|
He Wout Verwen jij je meisje nog even, dan kan je volgend weekend weer volgasknallen en kick jij johannes nog effe voor ze ass. Want ik wordt nu best nieuwsgierig naar die foto,s
|
|
|
Wouter
|
Ocean Rodeo is in 2005 afgestapt van de zogenaamde gesegmenteerde leading edge. Met moderne productietechnieken is het mogelijk om het dacron zo te vormen dat je geen segmenten meer nodig hebt om de C vorm te krijgen. Een C3 leading edge vormt hierdoor een kinkvrije boog Dit heeft als voordeelVoordelen: - Sterker - Wind load wordt gelijkmatiger verdeeld over de leading edge, hierdoor wordt de kite stabieler - Impacts van een crash worden evenredig verdeeld over de gehele leading edge. Bij gesegmenteerde LE komt er bij een crash meer stress te staan op de “hoeken” van de segmenten
|
|
|
JTP_Joost
|
nicely spoken!!!
ik wil de Rise snel een keer testen Wout!!!
|
|
|
larssmits
Gast
|
die rise is echt mooi maar die diabolo....
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Mooie vlieger, jammer dat er ook een bridle met katrollen opzit. Kunnen eraf toch? 5 lijns-set-up. Maar heeft hij met 5th ook hetzelfde inzetbereik? (windrange?)
|
|
|
Wouter
|
De kite is ontworpen om met een bridle gevlogen te worden. Wil je een 5th C met veel depower dan ga je eerder voor een Diablo.
De katrol zit enkel aan de kite en is daar bewust geplaatst. De bar is dus (gelukkig) een 1:1 setup zoals we gewend zijn bij OR.
OR heeft de bridle zo gemaakt dat er altijd dezelfde kracht staat op de stuurlijnen. Dit heeft als voordeel dat de kite altijd hetzelfde vliegt en springt ook als je de kite behoorlijk gedepowerd vaart (stuurlijnen gaan dus niet slapper hangen of minder druk krijgen en de kite reageert altijd super direct op power/depower op de bar)
|
|
|
plaaggeest
|
zeker gaaf spul wout! Ik heb weer iets om te testen! keer weer iets anders dan de diablo!!
|
|
|
|