Vervolg: het is ook jouw land jouw toekomst..

Bossie

Juni 25, 2007, 16:17:39
edit2Rapporteer  
Enkele statistische percentages:

De bevolkingsgroepen in de Nederlandse penitiere inrichtingen (gevangenis)

- 45% is moslim
- 35% is antilliaan
- 5% is Nederlander (blank)
- 15% divers

Wat ik wil aangeven met deze cijfers is het volgende:
- hoeveel moslims wonen in Nedreland (+- 1.000.000)
- hoeveel antillianen wonen in Nederland (+- 700.000)
- hoeveelheid Nederlanders 13.500.000)
- hoeveelheid overige ??

Hoe is het mogelijk dat er van kleine bevolkingsgroepen in Nederland zoveel mensen de FOUT in gaan?
Heeft dit met het geloof te maken?

IK denk dat we het niet op het geloof kunnen betrekken.
Welk geloof heeft een antilliaan? Christelijk.
Waarom zitten van deze kleine bevolkingsgroep dan ook zo veel personen vast?

Ik denk dat alles met de opvoeding van de desbetreffende personen te maken heeft.

Tevens zitten er ongeveer net zo veel extreme moslims vast als dat er extreme Nederlanders vast zitten, de percentage's van de extreme personen vallen dus wel mee.
Het probleem ligt dus bij die overige groepen.

En ja hier moeten wij 'zo trots als dat ik Nederlander ben' Nederlanders dit probleem toch gaan oplossen.

Maar hoe is dit op te lossen:
Door ook deze groepen in onze samenleving te betrekken, ook zij moeten de trots krijgen dat ze in Nederland wonen en leven als je dit voor elkaar krijgt dan zullen de problemen vanzelf minder worden.

Makkelijk gezegd van mij om dit zo op te lossen maar hoe pak je zoiets aan denk je dan.
Simpel geduld.
- zodra we op de 4de generatie van b.v. de in Nederland wonende moslim zitten krijgen zij dit gevoel vanzelf.

Maar tuurlijk moet er een mogelijkheid zijn om deze probleem groepen op een eerder tijdstip aan te pakken, want als we dat niet bedenken krijgen we de problemen die we nu met de Marokanen hebben over 10 jaar met de Polen.

Ja deze problemen zijn er al te lang:
Het begon bij de Indonesiers toen de Surinamers toen de Moslims en de Antillianen en dalijk met de Polen en over nog langere tijd met de Balkan landen.

Mijn Punt is dus:

Heeft het probleem wel met het geloof te maken??

Peace

VincentC

Antwoord #1 Juni 25, 2007, 16:22:00
edit2Rapporteer  
Is in mijn ogen heel simpel: 99% van de criminaliteit is allochtoon, meeste mensen op vmbo = allochtoon en bijv. de Marokkanen in Marokko hebben een schijttakketyfushekel aan de Nederlandse Marrokanen omdat ze denken dat ze alles zijn en kunnen maken.

Als je eigen volk een hekel aan je heeft moet je toch eens nagaan wat je fout doet. Punt.
rikdekker

Antwoord #2 Juni 25, 2007, 16:41:25
edit2Rapporteer  
kijk, dit zijn cijfers waar we wat mee kunnen. altijd maar " discriminatie" roepen die mensen...terwijl harde cijfers er echt niet om liegen. De opvoeding zal toch ook voor een deel met het geloof te maken hebben, vooral bij moslims in dit geval. eerwraak, vrouwen onderdrukken enzovoort...
reinout

Antwoord #3 Juni 25, 2007, 18:18:02
edit2Rapporteer  
rik geef je het grootste gelijk, en als je er iets op aan te merken hebt, ben je een racist want je discrimineert dan meteen weer de moslims.
Coen2000

Antwoord #4 Juni 25, 2007, 19:31:46
edit2Rapporteer  
ik geef vincent het grootste gelijk! Grin New world order -> afrika + middle east nuken...oplossing voor vrede in de wereld lol

zijn we ook meteen van die nigerian spammers af   YeSS
Formula1

Antwoord #5 Juni 25, 2007, 19:46:39
edit2Rapporteer  
Die nigerian spammers zijn echte mongooltjes. Had ik eerst mijn iPod Nano te koop wilde hij er 500 voor geven, omdat ze niet te koop waren in Nigeria.

Ik zeg gewoon, alle buitenlanders die iets verkeerd doen gelijk terugsturen
rikdekker

Antwoord #6 Juni 25, 2007, 19:56:46
edit2Rapporteer  
oooooh yes ik krijg ook een keer gelijk als beginner zijnde! YeSS

ik vind dat ons asielbeleid veelste slapjes is. al die geitenwollesokkenmeneren,"  kom allemaal maar hier, wij helpen jullie aan een betere toekomst!" en het vervelende is dat de buitenlanders ook weten dat alles hier in nederland beter is dan in hun eigen land. al zit je in de gevangenis , ben je nog beter af dan in je eigen landje. je krijgt eten, televisie, computer, curusussen, een mooie glazen deur als je bang bent in een " klein" kamertje..gutgut..
Moradius

Antwoord #7 Juni 25, 2007, 21:56:28
edit2Rapporteer  
Inderdaad het is ook mijn land en mijn toekomst...

Even over die cijfers Bossie, meestal wanneer mensen met cijfers aankomen worden er (onafhankelijke) bronnen vermeld.

En het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat de Islam er weer wordt bij gehaald. Wanneer ik naar een moskee ga en na een gebed mijn schoenen aan wil trekken staan ze er nog steeds hoor. En dat in een ruimte waar 100% moslims in zitten. Ongelooflijk he!  :Smiley

Zowel in de Islam, als in het Christen- en Jodendom staat nergens dat je mag stelen. Het belanden in de criminaliteit heeft inderdaad met opvoeding te maken, maatschappelijke positie en bijv. het wel of niet behalen van een diploma.

Maar oke terug naar de cijfers:

In 2006 hadden we in Nederland 16.230 gedetineerden.
(bron: http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G2,G3,G4&LA=nl&DM=SLNL&PA=37264&D1=0&D3=0&D4=0&D5=a&HDR=T)

Volgens jou is dus 45% die in de gevangenis zit moslim ==> 7344 gedetineerden. Op 1.000.000 moslims is dat dus  7344/1.000.000*100= 0,73%.
Dus 0,73% van de Nederlandse moslims zit volgens jou in de bak ==> conclusie: je wordt dus crimineel door de Koran te lezen  loser
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #8 Juni 25, 2007, 22:26:36
edit2Rapporteer  
vandaag 'n turkse vrouw op 'n roltrap dood geschoten!door 'n turkse man.
door het hoofd en in de rug.
ik dacht nog : nou die kan best goed schieten..
maar toen hoorde ik dat i geprobeert had zichzelf door het hoofd te schieten en hij gewond is afgevoert naar het zieken huis...
van dichtbij heeft hij er dus nog moeite mee  (grinnik_kitesmiley)
rikdekker

Antwoord #9 Juni 25, 2007, 22:34:15
edit2Rapporteer  
hahahhaha melvin:P grapjas;) maarja. ik mag het niet zeggen.. maar..psst. laat ze mekaar maar afmaken (sealedlips_kitesmiley)
Moradius

Antwoord #10 Juni 25, 2007, 22:38:57
edit2Rapporteer  
Is in mijn ogen heel simpel: 99% van de criminaliteit is allochtoon, meeste mensen op vmbo = allochtoon en bijv. de Marokkanen in Marokko hebben een schijttakketyfushekel aan de Nederlandse Marrokanen omdat ze denken dat ze alles zijn en kunnen maken.

Als je eigen volk een hekel aan je heeft moet je toch eens nagaan wat je fout doet. Punt.

Poeh poeh 99% toe maar. Wanneer je het echt wil weten moet je maar even hier kijken:
http://www.wodc.nl/Onderzoeken/Onderzoek_397.asp

In 2002 was van de allochtonen 2,2% door de politie aangemerkt als verdachte. Scheelt inderdaad niet veel met de 99% van jou...

Hier wat recentere cijfers:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?LYR=G7:0,G1:0,G2:0,G4:0&LA=nl&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=a&D3=0&D4=1-8&D5=a&D6=a&D7=0,9,22,62&D8=l&HDR=T,G5&STB=G6,G3

En wanneer ik om het jaar in Marokko zit om mijn familie te bezoeken dan wordt ik inderdaad bespuugd en geslagen door de mensen daar omdat ik in Nederland woon. Niet normaal joh. Vandaar ook dat 80% van Marokkaanse Nederlanders nog elk jaar naar Marokko gaat of niet. Wat weet je dat toch allemaal goed Vincentt. 'Wij' wilden dat eigenlijk allemaal geheim houden...  :Smiley

P.S. Hee Vincent nog bedankt voor de tip over het invetten van mijn 5e lijn. Hoop alleen dat je daar achteraf geen spijt van hebt omdat ik naast kiter ook moslim ben en mijn ouders oorspronkelijk uit Marokko komen. Want zo te lezen heb je daar best wel een aversie tegen...  (grinnik_kitesmiley)
Moradius

Antwoord #11 Juni 25, 2007, 23:02:06
edit2Rapporteer  
hahahhaha melvin:P grapjas;) maarja. ik mag het niet zeggen.. maar..psst. laat ze mekaar maar afmaken (sealedlips_kitesmiley)

Hee wat grappig ik dacht recentelijk precies hetzelfde toen ik deze berichten las:

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/06/art000001C7B518E95EB206.html

http://www.nu.nl/news/941045/14/rss/Dode_vrouw_in_gierput.html

http://www.nu.nl/news/1077913/14/rss/%27Stenengooiers_bekend%27.html

(grinnik_kitesmiley)

Moradius

Antwoord #12 Juni 25, 2007, 23:16:12
edit2Rapporteer  
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/onderwijs/publicaties/artikelen/archief/2007/2007-2218-wm.htm

72.000  Huh

Fuckzooi pakken 'ze' inderdaad straks al die mooie banen in!  (angry_kitesmiley)
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Juni 25, 2007, 23:46:58
edit2Rapporteer  
hey gasten, kiten met z'n allen en lekker joelen en krijsen op het water. Ik woon hier in R'dam west en er is heus wel wat aan de hand, ik denk dat veel allochtone gemeenschappen een ongelovelijk probleem met PR en windowdressing te maken hebben. Ze beheersen dat niet zo goed als wij autochtonen.
Het is zo makkelijk van een afstandje te oordelen, kijk maar hoeveel gasten die hier alles over denken te weten ergens in Bilthoven of een ander dorpfijn landelijk  wonen. Als je ze vraagt wanneer ze voor het laatst een marokkaan gespoken hebben of om even op de overeenkomsten en verschillen tussen turken en marokkanen toe te lichten staan ze met een bek vol tanden. Hoe kan je iemand wiens ouders hier zijn opgegroeid terug naar z'n eigen land sturen... denk na, die is er al.
Voor mij is iedereen welkom, liefst normaal doen wel. Dus twee groepen Feijenoord hoolies die elkaar in Vlaardingen dood komen trappen: niet doen hoor. Gefruste jongetjes die op het web terroristje cursus doen: hoeft heus niet. Eikels heb je overal en overal vandaan.
free your mind & the rest will follow. idd geduld hebben.
Moradius

Antwoord #14 Juni 26, 2007, 00:27:45
edit2Rapporteer  
El Rudo  ThumpsUp

Kijk het gaat mij er om dat wanneer we het over dit soort onderwerpen hebben er op een normale manier gediscussieerd wordt. En geen BS zoals '99% is crimineel', 'allemaal terugsturen', 'laat ze mekaar maar afmaken', persoonlijke schietpartijen of bij het minste of geringste de Islam erbij halen. En wanneer je met cijfers komt, onderbouw ze dan ook.

Ik had niet verwacht dat er ook kiters zouden zijn die hier posten op geenstijl-niveau. Had het wel wat relaxter en opener verwacht. Maar goed hoe je het wendt of keert, Nederland is ook mijn land, mijn geschiedenis en mijn toekomst.

Dus wanneer ik jullie (de gasten in dit topic) op het water tegenkom en ik zeg "Hoi!", wel hoi terugzeggen he. Want dat hoort nou eenmaal bij de Nederlandse normen en waarden... (grinnik_kitesmiley)
Lex

Antwoord #15 Juni 26, 2007, 01:06:14
edit2Rapporteer  
Helemaal eens met El Rudo  ThumpsUp
El Rudo

Antwoord #16 Juni 26, 2007, 01:38:44
edit2Rapporteer  
Maar goed hoe je het wendt of keert, Nederland is ook mijn land, mijn geschiedenis en mijn toekomst.
dat geluid ken ik persoonlijk van de paar nedermarokkanen waar ik mee gewerkt heb, en dat zou meer en duidelijker moeten worden gezegd, ook op een manier die de pers weer kan geven. Dat bedoel ik met PR en windowdressing. Momenteel doet de pers hier geen reet mee, en sommige kranten wakkeren de polarisatie alleen maar aan. Voor Pim schreef de televaag dat Y. Ü. had gestolen, zodat iedereen kon raden dat het een turk was, na Pim staat er in de derde alinea doodleuk "de afkomst" vermeld voo rwie het nog niet door had. Dat gaat lekker ja.
Ik begrijp de toenemende intolerantie wel in die zin dat er veel problemen zijn in de allochtone groepen, en dat slecht ingelichte en deels ontmoedigde nederlanders geen zin meer hebben in mulitculti, omdat ze het niet meer kunnen plaatsen. Pers, KerkEN en politici maken het niet veel beter, die zijn uit op verdeeldheid, daar verdien je meer en sneller mee (ref. Bush). Daarom is het goed Moradius zichzelf kenbaar maakt, al was het alleen om aan te tonen dat bij ons allemaal dezelfde adrenaline door de aders klotst.
Ik ben heel tevreden dat een toffe sport als kiten geen blank privilege is maar dat het toegankelijk en aantrekkelijk is voor iedereen. Kan je lekker over je ingevette depowerkoordje loelen ipv de telegraaf te lezen - sport verbroedert.
En nu stop ik hiermee.
Myzrael
Gast
Antwoord #17 Juni 26, 2007, 04:52:24
edit2Rapporteer  
@Moradius

Mooie posts maak je. Zinniger dan de rest van de rechtste meuk die hier loopt te posten. Niveau ontloopt inderdaad de gemiddelde geenstijl reaguurder niet.
Ik heb ook soms een hekel aan buitenlanders omdat als er geshit is, het vaak buitenlanders zijn. 'k Ga dan ook niet lopen zeuren en bij elk verkeerd woord gelijk "DISCRIMINATIE" roepen. Onderscheid maken hoort bij mensen en dat zullen ze altijd blijven doen op welk vlak dan ook. Dat hoeft ook helemaal niet slecht te zijn maar discriminatie heeft inmiddels een groot stigma om zich heen hangen.
Ik ken zoveel goede gasten dat ik dondersgoed weet dat je het ook moet relativeren. Dat er veel criminelen van buitenlandse komaf zijn (hetzij qua geboorteplaats, hetzij qua ouders), maakt nog niet alle buitenlanders criminineel en daar gaan een hoop de mist in. Mensen die discrimineren strooien vaak met onzin cijfers om hun gelijk te krijgen. Dit zijn cijfers waar we dus geen barst mee kunnen. Kijk maar eens voor de grap op forums als stormfront als je cijfers wilt zien en als je ziet wat een onzin dat soort mensen uitkramen krijg je spontaan medelijden met ze. Mensen denken altijd "cijfers liegen niet"........ Newsflash : Cijfers kunnen uitstekend liegen als je niet weet hoe ze zijn ontstaan en waarom er voor welke vraagstelling is gekozen bij het tot stand komen van de cijfers.
Bossie

Antwoord #18 Juni 26, 2007, 13:00:43
edit2Rapporteer  
Mijn bron:

Kennis die in jeugddetentie centrum in Spijkernissen werkt.

*Maximus*

Antwoord #19 Juni 26, 2007, 13:47:17
edit2Rapporteer  
RESPECT Bossie   ThumpsUp
Moradius

Antwoord #20 Juni 26, 2007, 18:25:36
edit2Rapporteer  
@Bossie

Volgens mij bedoel je het niet slecht, maar een kennis uit Spijkenisse is natuurlijk geen vorm van statistisch onderzoek. En één jeugdinrichting is natuurlijke geen 'Nederlandse penitiere inrichtingen' waar jij het over hebt in je startpost.
En zou jij dit lijstje ook niet raar vinden:

- 45% is Joods
- 35% is antilliaan
- 5% is Nederlander (blank)
- 15% divers

Geheid dat je dan wordt uitgemaakt voor antisemiet. Want sinds wanneer is Joods, Moslim of Christen zijn een afkomst en heeft dit iets met criminaliteit te maken? Zelfs meneertje Pastors uit Rotterdam heeft dit een keer beweerd en heeft daarvoor zijn excuses moeten aanbieden  loser

@ Myzrael

Bedankt voor het compliment. Tuurlijk we hebben allemaal wel eens een moment dat je denkt van wat een klootzakken. Ook ik moet wel eens relativeren omdat ik bijv. een huilende moeder naast me had zitten die zonder aanleiding op straat werd uitgescholden en bedreigd. Wat die laffe gasten niet weten is dat mijn moeder de dag er na misschien wel de de vader/moeder/opa/oma van diegene liefdevol in het verpleegtehuis helpt en verzorgt. Heb ook wel eens op het strand 8 Katwijkers tegenover me gehad omdat ze zomaar peukjes in mijn richting begonnen te gooien. Uiteindelijk met een sisser afgelopen omdat er toevallig ook twee agenten op het strand lagen te zonnen. Ook ik moet dan denken van "Nee kerel, niet gelijk beginnen met k*thollanders en al die ongein". Want ik ben zelf ook Nederlander, enige verschil is dat ik ietsjes vaker cous cous eet dan de gemiddelde Nederlander  (grinnik_kitesmiley) Maar ik heb ook wel eens met een allochtoon midden op het Damrak liggen vechten omdat hij iets te handtastelijk werd richting mijn vriendin. Een hufter is gewoon een hufter klaar, je hebt ze in alle geuren en kleuren en ze zitten in elk dorp/stad/land/moskee/kerk/synagoge/atheïstenclubje

Tot slot @ El Rudo

Inderdaad sport verbroedert. De laatste keer dat ik in Oostvoorne was bijvoorbeeld stond ik naast twee gasten mijn kite uit te rollen.Wilde ze gedag zeggen maar ze keken mij niet eens aan. Maar goed ik ben dan niet iemand die dan gelijk negatief gaat denken. Ben gewoon naar ze toegelopen en heb gevraagd of een van hen mij wilden helpen met het oplaten. Ze keken elkaar aan en na een "Uuuhm" "Eeeh" kwam er een "Ok". Toen mijn kite in de lucht hing heb ik i.p.v. direct het water in te gaan nog wat met ze gekletst over Nobile boardjes, Best kites en El Gouna. Daarna vriendelijk handjes geschud en het water opgegaan. Weet zeker dat die gasten zoiets hadden van: "nou dat was best een aardige Turrek"  (grinnik_kitesmiley)
*Maximus*

Antwoord #21 Juni 26, 2007, 20:15:46
edit2Rapporteer  
wat is antisemiet?
El Rudo

Antwoord #22 Juni 26, 2007, 20:50:43
edit2Rapporteer  
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemiet
Bossie

Antwoord #23 Juni 26, 2007, 21:46:04
edit2Rapporteer  
@ moradius

Ik hoop dat je inderdaad begrijpt dat ik het juist goed bedoel.

Maar ff een vraag he
- eerst vertel je dat je om het jaar op familie bezoek gaat naar Marokko (dus ik denk dat je Marokkaan bent)
- en in je laatste bericht zeg je dat anderen denken dat je een aardige Turrek ben (hieruit maak ik dan op dat je een Turk bent).

Wat ben je nu eigenlijk
Je moet wel een beetje duidelijk zijn hoor haha
El Rudo

Antwoord #24 Juni 26, 2007, 21:56:35
edit2Rapporteer  
dat was ironie denk ik Bossie... Los even van poppetjes en cijfers en wie wat zegt ben ik het met je eens: geduld, en de problemen liggen in opvoeding (of het gebrek daaraan, en om precies te zijn het aanbrengen van verantwoordelijksgevoel en het mechanisme van respect (niet eisen maar verdienen). Het is allemaal een kwestie van tijd. Dingen als geloof worden er vaak bijgehaald om de verschillen te benadrukken, ik ben vooralsnog geinteresseerd in de overeenkomsten.
like u said: Peace
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.