RobB_W
Geen avatar
|
Da's de moeite, ik betaal 45 euro per jaar. Daarbij zijn mijn kitesurfspullen tot 2000 euro verzekerd. En vaak moet de sjop een taxatierapport maken voor je de schade kan claimen, en er wordt wel een geinspecteerd, heeft een vriend van me laatst ook gehad.
Die 45 euro is puur en alleen voor mijn surfspullen, buiten de deur is voor meerdere goederen geloof ik?
|
|
|
Langbeest
|
Ik ben verzekerd via de ANWB Recreatieverzekering. Ben verzekerd tegen diefstal en beschadeging. De ANWB keert gewoon uit als je je kite laat ploffen op het water en de tube is kapot. Ik bedoel dan wel de reparatiekosten, dit wordt gecontroleerd. Verzekering kost ook iets meer 65 euro per jaar voor 2000,- aan spullen. Alleen spullen die je op het strand neerlegt zijn niet verzekerd. In de auto mag het niet langer liggen dan 24 uur en in de kofferbak of afgedekt.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
@ Langbeest
jij zegt: Alleen spullen die je op het strand neerlegt zijn niet verzekerd.
Bij een buiten de deur verzekering zijn die wel verzekerd, dat is weer het voordeel.
en 7 euro per maand is meer (84) dan jouw 65.
@ robB_W
tot 2000 euro, maar wat wordt er dan gedekt? Als jij struikeld en je board valt in je kite die je net op de grond hebt gelegd, vin door je doek, wordt er dan uitgekeerd?
|
|
|
RobB_W
Geen avatar
|
Jah, waarom niet? Ook als ik m;n board op zee kwijt raak. Specifiek naar gevraagd i.v.m. eventuele aangifte die je dan zou moeten doen, ik hoef dus geen aangifte te doen.
En bij schade wordt er gewoon uitgekeerd, natuurlijk wordt er dan wel door een deskundige naar gekeken als de reparatieprijzen boven een x bedrag komen. Dit zou kunnen betekenen dat wanneer je zelf liever een nieuwe kite zou kopen, er nu gewoon een nieuw paneel oid. in gaat.
|
|
|
M-dull
|
bij centraal beheer buiten de deur verzekering worden kitespullen niet verzekerd,
welke verzekering(en) zijn aanraders, als je je kitespullen wil verzekeren
|
|
|
RobB_W
Geen avatar
|
Ik heb het Woon en vrije tijd pakket van Aegon. Daarbij is het mogelijk om in het recreatiegedeelte je kitespullen te verzekeren. Binnen- en buitenshuis
|
|
|
Langbeest
|
@ Jarno,
Iedere verzekering, maakt niet uit welke zegt dat spullen die onbeheerd, of niet in een afgesloten ruimte liggen niet verzekerd zijn. Je zal geen enkele verzekering vinden die dat dekt ook niet de "buiten de deur verzekering"
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Dat vraag ik me dus af, daar zal ik nog weleens verder naar vragen als ze me weer bellen...
|
|
|
H98
|
(het kost btw ongeveer 7 euro per maand, wat ik in dat geval best mee vind vallen, zeker met de zomer voor de deur)
Zeker van de Rabobank... FF kwoten: wij verzekeren diefstal, géén verlies of vermissing... ...kitesurfspullen met een max van 250 euri.. http://www.rabobank.nl/images/bijzondere_voorwaarden_1556092.pdfNiet doen dus! René.
|
|
|