ronald1711
Geen avatar
|
En nog een vraagje.. Weten julie of er nog veel te doen is in september behalve kiten?? Zijn de clubs nog open ect ect.. En ik heb nu alleen nog maar mijn waroo 12 en ik twijvel om er een 9 bij te kopen.. Maar moet ik die hier kopen of in tarifa??? Wat zou goedkoper zijn??
|
|
|
Vin
|
Het kan daar waaien als een malle, een 9 is zeker een aanrader om mee te nemen. Maar met knetter harde Levante (Oosten wind) kan hij nog te groot zijn. Kitespulletjes zijn in Tarifa zeker niet goedkoop, kun je beter in NL kopen. Zal nog wel gezellig druk zijn in september, ik zit er van 7 tot 21 sept. Cya! (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
ronald1711
Geen avatar
|
Het kan daar waaien als een malle, een 9 is zeker een aanrader om mee te nemen. Maar met knetter harde Levante (Oosten wind) kan hij nog te groot zijn. Kitespulletjes zijn in Tarifa zeker niet goedkoop, kun je beter in NL kopen. Zal nog wel gezellig druk zijn in september, ik zit er van 7 tot 21 sept. Cya! (hangloose_kitesmiley)
Dat het erg hard kan waaien weet ik.. Vorig jaar mijn eerste les gehad met 25-30knopen en een waroo 7 (grinnik_kitesmiley). Misschien is een 7 beter maar daar heb ik in nederland niet zo veel aan omdat ik meestal op strandhorst kite. Ik weeg 80 kilo en volgens de Best website zit er maar 3 knopen verschil in. Mijn waroo 12 2006 kan ik goed houden tot max 20-25 knopen. waroo 7 20-35 knopen waroo 9 15-32 knopen Lastige keus..
|
|
|
Jozef
Geen avatar
|
de 9 heb je nodig, de gusts zijn echt extreem bij de levante, ik heb die van mij in juli aangeschaft in Tarifa. I.t.t. tot Vin raad ik je aan - indien je een waroo 9 wilt aanschaffen- je kite in Tarifa te kopen. Het scheelt niet veel maar is 100% zeker goedkoper in Tarifa! Hoofdweg als je het dorp in rijdt, einde links, 200 meter aan je rechterhand zit een bestdealer. Veel plezier!
|
|
|
Jozef
Geen avatar
|
Ohja, in september is alles nog open. In het weekend is het met name gewoon druk met spanjaarden, dus lekker struinen door de steegjes!
|
|
|
|
|
kitebart
|
hey gasten, ik ben er vanaf 9 september ik neem 12 en 9 m mee olé
|
|
|
ronald1711
Geen avatar
|
Prijzen zijn binnen...
Ik koop het toch maar in nederland.
Waroo 9 kite only 400euro en in tarifa 530 euro.
Tel uit je winst..
ronald
|
|
|
adrenalin
|
Half september is een hele mooie tijd om te gaan!!!! niet extreem druk, nog steeds lekker weer en goede wind.
We zijn net terug uit tarifa. Een weekje op Rio Jara gestaan, goeie camping, schoon, goede douches en niet extreem duur. Daarnaast ga jij net buiten het seizoen, en dat is erg gunstig voor de prijzen. Vorig jaar stonden we buiten het seizoen voor 2 personen, stroom en een auto voor twee weken voor E 280,-
Kites kun je het beste allemaal meenemen, van (erg) klein tot groot. Wij hebben toevallig deze week een paar dagen Levante gehad (harde aflandige wind van 30 knopen en meer...) maar we hebben ook 2 dagen Poniente gehad (tussen 10 en 20 knopen). 9 Meter Waroo is met Levante echt te groot.
Kites moet je inderdaad hier kopen. Vrijwel alle gear is daar duurder, zelfs best kites.
Tip: Als het te hard Levante waait, moet je naar Getares rijden (20 min richting Algeciras). Het is daar dan veel minder.
Als je nog vragen hebt, laat maar weten!
|
|
|
Stetman
|
heb in augustus 2 weken poniente gehad. Al verschillende keren in september ook rustige poniente (15 knopen) Ken de statistieken niet,maar volgens mij is september niet echt een levante maand. Bij Levante kun je buiten het seizoen naar getares of Palmones.
|
|
|
ronald1711
Geen avatar
|
Bedankt voor alle info..
Ik twijfel alleen nog erg over welke maat waroo ik nou moet kopen.. Ik heb een waroo 12 2006.. die te koop staat, als die verkocht is koop in meteen een setje.. Ik wil in tarifa kiten en natuurlijk in nederland (het meeste op strand horst) dus vlagerig..
Ik denk dat een 9 en 13 met mijn gewicht van 83kg het beste is, maar is de 13 niet te traag?? of ik koop een 7 en een 11 met het risico dat ik soms underpowerd ben maar dan heb ik wel twee snele kites..
Zit er veel verschil tussen de 11 en 13.. heeft iemand hiermee ervaring??
wat te doen??
|
|
|
ronald1711
Geen avatar
|
Ik ben toch maar gegaan voor een waroo 13 en 9 met een nieuwe 2007 bar. Schade.. 1200 euries maar dan kan ik wel weer ff voorruit. Alleen bij die nieuwe 2007 bar zit geen pols leach meer alleen een soort handlepass leach.. Moet je deze dan aan je "ooohh shit" handles knopen??
|
|
|