Heb van het weekend (zondag) de Jekyll 8m2 voor het eerst gevaren (Zeeland). Kan nou niet zeggen dat ik echt een objectieve beoordeling kan geven: ben pas net een maandje of wat bezig ofzo. Heb ook een Cabrinha (SB07 12m2).
Ik had diezelfde dag ook een 9m2 Omega in m'n handen en toen ik uiteindelijk m'n eigen 8m Jekyll kon gaan gebruiken werd ik ineens wel heeeeeel erg blij. Ik voer meteen weg met dat ding. Een wereld van verschil met die Omega. Het ding reageert ontzettend lekker (supersnel), maar is wel heel erg stabiel en niet uit de lucht te krijgen als je hem depowert.
Relaunchen is mega eenvoudig, hij is bij mij eigenlijk altijd op z'n kant blijven staan zondag. Ze zeggen dat de windrange enorm is, maar ik heb nergens grenzen kunnen vinden. Bij 15 knopen kon ik hem iig geval nog niet varen (maar goed, dat leek me ook niet raar met een 8m :
).
Hij verloor even z'n vorm als ik hem te agressief naar beneden stuurde, maar dat lag waarschijnlijk aan de combi te harde wind en niet genoeg opgeblazen. Bar is verder wel aardig (heb liever het materiaal dat Cabrinha gebruikt). Ik hoor mensen roepen dat de chicken loop te klein is, maar daar heb ik nog geen last van (vaar nog niet echt uitgehaakt ofzo).
Het was voor mij of een Rebel (9m) of deze. Ben er tot nu toe erg blij mee...