hoe reverse start met een ss fuel?

Joy.H

September 07, 2007, 21:58:37
edit2Rapporteer  
hey,
hoe kun je zoals in het volgende filmpje van ruben lenten een ss fuel reverse laten starten? Joepie

http://www.youtube.com/watch?v=QW3wZEorA0o

gr.joy
Morres

Antwoord #1 September 07, 2007, 22:02:20
edit2Rapporteer  
stuurlijnen aantrekken, en wanneer de kite omhoog gaat, eentje loslaten, zodat de kite omdraait en met de LE naar boven staat. en dan moet je je schrap zetten.

bijsluiter: niet voor beginners, hehehe
Roderick

Geen avatar

Antwoord #2 September 07, 2007, 22:12:30
edit2Rapporteer  
Kan dit alleen met een feul, of oon met vergelijkbare kites? (Ik heb het wel eens met een rhino 2006 geprobeerd met weinig wind, maar dat werkte niet.) Of kan het met een feul ook alleen maar als het eigenlijk te hard waait om dit soort dingen echt veilig te kunnen doen?
Op het water is het natuurlijk wel een lekker snelle manier van starten. (Als je toch de ruimte hebt...)
M-dull

Antwoord #3 September 07, 2007, 22:20:37
edit2Rapporteer  
stuurlijnen aantrekken, en wanneer de kite omhoog gaat, eentje loslaten, zodat de kite omdraait en met de LE naar boven staat. en dan moet je je schrap zetten.

Als de LE naar boven staat, bar van je af duwen!!!

Als de bar staat aangetrokken, vlieg je er anders zo achteraan.
Wouter

Antwoord #4 September 07, 2007, 22:24:33
edit2Rapporteer  
voorheen op de 2005 fuel zat het ATL systeem erop. Windwing had dit ook (jumpstart systeem) Als je deze vastmaakte kon je ook reverse launchen. Ik weet eigenlijk niet of dit nog hetzelfde is met de 07 fuel? Met een rhino gaat je dit dus inderdaad niet lukken. Who cares. Alsof je dat ooit gaat gebruiken..... Is meer voor snowkiten handig.
Kevin

Antwoord #5 September 07, 2007, 22:44:49
edit2Rapporteer  
Denk dat het op het water zoiezo niet gaat lukken Roderick omdat je daar niet genoeg weer stand kunt geven dus denk als het al lukt het alleeen op het land kan.

mzzl Kevin
leeany

Antwoord #6 September 08, 2007, 02:33:26
edit2Rapporteer  
bedankt joy Wink  ThumpsUp

en een fuel 05 herstarten op het land als hij op de LE ligt?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 September 08, 2007, 02:48:33
edit2Rapporteer  
bedankt joy Wink ThumpsUp

Zo als het hier in de topic over gaat of met de ATL die je er eventueel op heb zitten.
Joy.H

Antwoord #8 September 08, 2007, 04:18:44
edit2Rapporteer  
bedankt joy Wink ThumpsUp

graag gedaan! :Smiley ThumpsUp Joepie
Matjas the scissor-kid

Antwoord #9 September 08, 2007, 04:24:38
edit2Rapporteer  
Het kan wel met meerdere kites hoor, Een kerel in zeeland kon het ook met zijn carved.. ThumpsUp ThumpsUp

Ik heb recon dus kan het ook  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #10 September 08, 2007, 04:46:32
edit2Rapporteer  
Het kan wel met meerdere kites hoor, Een kerel in zeeland kon het ook met zijn carved.. ThumpsUp ThumpsUp

Ik heb recon dus kan het ook  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)

jep dat was ik. Werkt met veel kites wel, met sommige beter dan andere. De fuel kan je ook achteruit herstarten op het water.
naish23

Geen avatar

Antwoord #11 September 08, 2007, 13:53:25
edit2Rapporteer  
Gasten ga dit nou niet zelf proberen, komen alleen maar ongelukken van. Er is een reden dat ruben de enige is die het doet...
Tommie

Geen avatar

Antwoord #12 September 08, 2007, 14:02:49
edit2Rapporteer  
het ziet er leuk uit,
maar het feit dat je je afvraagd hoe dit kan, geeft bij mij een signaal dat je dus niet begrepen hebt hoe het vliegeren gaat, en dus beter ook niet kan proberen.

dit zie je trouwens wel meer, dat mensen alleen maar weten hoe ze moeten vliegeren, maar niet de kennis hebben die achter het hele 4-lijns gebeuren zit.
eigenlijk zou iedereen met een C-quad les moeten krijgen op het land, dan snap je teminste waar je power en stuurlijnen voor zijn, en wat voor effect het heeft op de vlieger.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #13 September 08, 2007, 14:48:41
edit2Rapporteer  
@wouter:
De feul kun je dus midden in de powerzone achteruit lanceren, maar alleen op land (Waar de kreet "Don't try this at home" wel op zijn plek is.) En dit kan omdat ze er speciaal een systeem op gezet hebben????? Rare jongens... (Er klopt ast ets niet in di edernering, maa wat?)
Hoe werkt dat atl eigenlijk? Bij en feul zitten de lijnen toch rechtstreeks aan de pigtails die gewoon op een vast punt aan de kite zitten?
Idefixe

Antwoord #14 September 08, 2007, 14:55:53
edit2Rapporteer  
Voor zover ik dat bij Sling shot heb kunnen zien is dat ATL systeem ongeveer hetzelfde als het recon2 systeem van Cabrinha. De vlieger van Slingshot is echter alleen op dat systeem "voorbereid". Je hebt er dus extra materiaal voor nodig. Een kennis is eens bezig geweest om dat te bestellen maar dat ging errug moeilijk / was niet te verkrijgen.
Ik geloof echter niet dat op het betreffende filmpje gebruik wordt gemaakt van dat ATL ( staat geloof ik voor All terrain launch dacht ik...) 
Het blijft natuurlijk een linke truuck en om met dit soort zaken te gaan "proberen"moet je echt rete goed weten wat je doet! Je vlieger gaat letterlijk dwars door de powerzone, gaat dit fout dan heb je dus echt wel een "probleem".
Take care en blijf heel dus  ThumpsUp
Wouter

Antwoord #15 September 08, 2007, 15:01:55
edit2Rapporteer  
zit een draad in trailingedge. Je kunt daardoor de trailing edge bij elkaar trekken.

Kan ook op water, Recon kan het inderdaad ook en carved blijkbaar ook nog een paar. Blijf het nutteloos vinden tenzij je gaat snowkiten.

michiel v geel

Antwoord #16 September 08, 2007, 15:19:05
edit2Rapporteer  
dit kan met elke bowkite die ik heb geprobeerd ook met fuel/vegas hebik het nog niet geproberd

maar met de:
xbow
td2
starkite sbow
omega
switchblade
assault
etc etc etc

kan het allemaal
Dieter

Antwoord #17 September 08, 2007, 15:53:59
edit2Rapporteer  
heeft volgens mij totaal niks met die atl te maken

Dus gewoon:

Joy.H

Antwoord #18 September 08, 2007, 19:02:38
edit2Rapporteer  
het ziet er leuk uit,
maar het feit dat je je afvraagd hoe dit kan, geeft bij mij een signaal dat je dus niet begrepen hebt hoe het vliegeren gaat, en dus beter ook niet kan proberen.

dit zie je trouwens wel meer, dat mensen alleen maar weten hoe ze moeten vliegeren, maar niet de kennis hebben die achter het hele 4-lijns gebeuren zit.
eigenlijk zou iedereen met een C-quad les moeten krijgen op het land, dan snap je teminste waar je power en stuurlijnen voor zijn, en wat voor effect het heeft op de vlieger.

hey tommie,
wat wil je hier nou mee zeggen????!!! Huh (sealedlips_kitesmiley)
dat ik geen verstand van kiten heb????? loser (angry_kitesmiley)
slaat nergens op vroeg het me alleen af omdat een vriend van mij dit graag eens in NIET AL TE STERKE wind wou proberen en ik het systeem graag wou leren kennen...maarja jij kent het hele kiten zeker al zonder ook maar een vraag te hebben gesteld....ben blij dat ik het vraag en dat ik niet zelf ga lopen kloten (wat gevaarlijk is). loser (sealedlips_kitesmiley)
helaas heb jij niet de spirit zoals de meeste hier die gewoon een normaal antwoord geven en hierdoor mensen nieuwe dingen leren en ook waarschuwen, hier ben ik ze dan ook zeer dankbaar voor! ThumpsUp
ik weet dat het link kan zijn als je een kite vol de powerzone inknalt want ik heb zelf ongeveer hetzelfde systeem op mijn  flysurfer speed dus ik weet wel wat ik doe! Joepie ThumpsUp loser
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #19 September 08, 2007, 20:21:54
edit2Rapporteer  
Joy, het kan gemakkelijk met een fuel uit 2007 (ook op het water). Inderdaad zoasl morres zegt. In het begin deed ik die selflaunch ook zo. Later kwam ik erachter dat je beter gewoon aan 1 stuurlijn kan trekken, zodat hij kantelt op 1 tip, vervolgens rustig de lucht in laten vliegen. Je wordt dan minder afgeschoten, maar let op je wordt nog steeds afgeschoten. Dus alleen doen met veel kite skills en belangrijkste geen obstakels downwind!!!!!!
Joy.H

Antwoord #20 September 08, 2007, 20:58:30
edit2Rapporteer  
ok bedankt ik zal erg voorzichtig zijn want ik wil natuurlijk niet weer een bericht in de krant hebben over een verongelukte kiter ThumpDown
maar het is eigenlijk voor een vriend van mij die gewoon met de fuel 05 wel eens op het land kite en als hij hem dan IN LICHTE WINDDAGEN (grinnik_kitesmiley) even wil reverse starten met (de le op de grond) dat hij weet hoe het moet....
maar allemaal bedankt voor de tips en ook zeker de waarschuwingen ThumpsUp
gr.joy
johan

Antwoord #21 September 08, 2007, 22:24:59
edit2Rapporteer  
dit kan gewoon met elke bow / sle

met mijn gksonic kon dit in 2006 ook al. Er is niets spannends aan, je krijgt alleen een flink ruk naar voren als hij omhoog gaat midden in de powerzone Smiley
Roderick

Geen avatar

Antwoord #22 September 09, 2007, 03:57:24
edit2Rapporteer  
ok bedankt ik zal erg voorzichtig zijn want ik wil natuurlijk niet weer een bericht in de krant hebben over een verongelukte kiter ThumpDown
maar het is eigenlijk voor een vriend van mij die gewoon met de fuel 05 wel eens op het land kite en als hij hem dan IN LICHTE WINDDAGEN (grinnik_kitesmiley) even wil reverse starten met (de le op de grond) dat hij weet hoe het moet....
maar allemaal bedankt voor de tips en ook zeker de waarschuwingen ThumpsUp
gr.joy

Tsja. Of dat ook werkt in lichte winddagen ben ik erg benieuwd naar. Dat lukte op de hier door morres uitgelegde manier in ieder geval met mijn Rhino niet. Met meer wind heb ik eigenlijk niet zo'n zin om dit te proberen. (Alhoewel het op het water wel handig kan zijn natuurlijk...) Heb altijd het idee gehad dat de Rhino en de Feul qua shape redelijk op elkaar lijken. Het lijkt me dus dat het of alleen met meer wind kan, of dat atl er wel iets mee te maken heeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.