Overjarige Prolimit Kitewaist Pro. Brunotti/Ion/Mystics gepast nog, maar deze zit gewoon het lekkerst. Hoefde niet zo fel van mij maar ach...
Die is echt top! Die van mij heeft het na 3 jaar intensief gebruik vorige week begeven door de slijtage. Ik ga voor die nieuwe trapeze die binnenkort uit komt denk ik.
Ik heb mijzelf 2 weken terug ook een cadeautje gegeven:
Wat is precies gesleten dan? M'n oude heb ik 5 jaar nu, en op zich is hij technisch wel in orde, maar liever voorkomen dan genezen, en ik heb tegenwoordig te snel last van m'n onderrug.
Maar je hebt gewoon een hele quiver Sonics?
Nee niet helemaal, heb de 6m en 9m niet. Maar de hele padding achter de haak is helemaal doormidden gesleten, het gedeelte wat in de trapeze schuift zeg maar. De rest is eigenlijk nog wel goed zie ik nu, eens kijken of ik die los kan krijgen.
Overjarige Prolimit Kitewaist Pro. Brunotti/Ion/Mystics gepast nog, maar deze zit gewoon het lekkerst. Hoefde niet zo fel van mij maar ach...
Die is echt top! Die van mij heeft het na 3 jaar intensief gebruik vorige week begeven door de slijtage. Ik ga voor die nieuwe trapeze die binnenkort uit komt denk ik.
Ik heb mijzelf 2 weken terug ook een cadeautje gegeven:
De loterij gewonnen Marc? ;-)
Keihard uh ik bedoel lang voor gewerkt.
Ah oké. Dat deel ziet er hier wel zwaar verrot uit maar het is nog niet doormidden ofzo.
Nog nooit zo'n krakend verse kite gehad: Flite 12 Gen 5.
Na een vergeefse zoektocht naar een Prodigy 12 via Marktplaats, Duitsland en Stormchaser Barry, advies van OceanLimbo en Barry, goede reviews op Kiteforum, ligt hij nu hier te wachten op een dag met wat minder wind en gelegenheid om het water op te gaan.
In Griekenland getest en dat zat toch wel erg lekker. Gekocht bij rideengine.uk en nu een aantal sessies mee gevaren van 15-35kn en ik ben verkocht, nooit meer een normaal harnas, wat zit dit ding goed en wat een ondersteuning voor de rug. De hype is real, zoveel meer ondersteuning. Zorg er voor dat je de goede maat hebt en 'm goed afstelt en je wilt nooit meer wat anders.
Een harnas is net als een wetsuit bijvoorbeeld zeer persoonlijk, omdat ieder lichaam anders is. Een ander een harnas aanraden is daarom lastig zonder goede test. Iets wat Frank blijkbaar wel gedaan heeft, en vast ook de juiste maat zo heeft weten te achterhalen.
Dat is dan persoonlijk Huib want de meeste mensen die ik ken vonden de 2016 hex core juist veels te stijf. De 2017 schijnt wel iets meer padding te hebben.
Mijn 2016 model moest vervangen worden door een 2017. Het had bij lange na niet dezelfde steun. Bij flink gepowered kiten merk je het wel. Je wordt helemaal pijnlijk fijngeknepen met het 2017 model. Ik heb daarna het 2017 en 2016 model in dezelfde maat vergeleken. Groot verschil. Ik zeg dit als een grote fan van het oude model.
Wat mij opvalt is dat al deze merken onafhankelijk welke maat trapeze je neemt, altijd dezelfde dikte padding of hardshells leveren, kortom, voor een small eigenlijk te stijf en voor een 2xl te slap...
Daarom denk ik dat het alleen al interessant is welk postuur en gewicht een kiter heeft (los van zijn niveau en kracht) om een globaal oordeel te kunnen geven over een trapeze.
Heb zelf een jaar lang met veel plezier mijn Hexcore 2016 gebruikt. Het enige minpunt van de Rideengine: het aanpassen en aan'- uitdoen via 1 klein en moeilijk te bedienen gesp.
Maar voor de verandering gebruik ik nu de Mystic Majestic X. Kijken of deze waarmaakt wat ze ervan zeggen...
@Faxie Ik heb een 9 ongeveer 2 maanden geleden gekocht Springt wel redelijk explosief zoals je van een C kite kunt verwachten Tekst onder filmpje laat ie niet meer zien, dan zo maar ff.
Nog niet echt puur C omdat er nog een 5e lijn op zit en als deze wel onder veel spanning komt te staan is het eigenlijk gewoon een kleine bridle. Maar is wel een lekkere kite, nog even de lucht in gehad in de storm. Op 9 uur genereerde de kite haast geen kracht meer, voelde zo licht aan.
Ik heb deze week ook een Nitro v6 10m binnengekregen weer met een bar, maar de cleat van de bar staat hoger als de bar voor de Legacy. Voor de rest alles op zo veel mogelijk power met de knoopjes op de kite en bar onder de floaters, zo kreeg ik de barren standaard opgestuurd. Gisteren voor het eerst eventjes mee gevaren maar nog niet mee gesprongen had wel druk in me kite maar moest de bar veel te veel aantrekken, dus of ik nu de clam cleat meer naar beneden moet doen of nog wat anders zou moeten verstellen. Want me oude afgeschreven Nitro v3 12m vaarde ik meestal tegen de knoop/cleat aan. Dus waarom dat met deze versie Nitro niet zou kunnen ? Zou toch gewoon vanuit de tas met nieuwe bar erbij meteen goed moeten vliegen als je alles denkt gecheckt te hebben ? Ik had dit eigenlijk wel in het Nitro onderwerp willen plaatsen.
Vandaag misschien nog even proberen met de oudere bar waar de cleat lager van staat nogmaals uitproberen als de wind het toelaat, ik heb de 5e lijn er al weer afgehaald voor de zoveelste keer. Dat leek me een makkelijkere oplossing om als meteen aan de splik splinter nieuwe bar te gaan sleutelen, maar die bar had ik gisteren jammergenoeg niet bij me. Dus meteen weggegaan, moest ook eerst weer even een howto video bekijken van hoe het ook al weer moest voor de zekerheid.
Spider bridle is wel mooi te zien zo. Hier de rest van de foto's gemaakt met een gopro. http://imgur.com/a/u3J7I Ohja ik wilde de kites eigenlijk achter elkaar neerleggen om het verschil mooi te kunnen zien, maar dat komt nog wel.
ook maar 'ns de knoop doorgehakt en de V3 aquila 14 meter aangeschaft. positief verrast over de verbeteringen ten opzichte van de V1 en V2 terwijl (vind ik) die kwalitatief al goed waren. klaar voor de zomer dus