Wakestyle boards

jerryvanrhee

Logs: 0 | 270 uur
Augustus 24, 2012, 09:22:23
edit2Rapporteer  
klein vraagje,

ik ben opzoek naar een wakestyle board, maar wil voordat ik iets koop, toch eerst even goed testen.

bij versus al zonder problemen een Wainman Joke meegekregen, en uitvoerig kunnen testen, maar zou de North Gambler, Cabrinha Custom, Hadlow Wakestyle en Naish Arcade ook nog willen testen.

heeft iemand een idee waar ik deze zou kunnen testen? heb Eurofun en Roha al benaderd, maar die zijn hier niet echt voor te porren heb ik het idee.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Augustus 24, 2012, 10:31:29
edit2Rapporteer  
Geen belang bij; maar als je http://77project.nl/Kiteboard.html een belletje geeft zorgen ze dat je dit weekend de Bob kan testen

De Tona pop ziet er ook goed uit http://www.tonaboards.com/pop/ voor testen stuur je een mailtje naar europe@tonalife.com (heb ik ook net gedaan Smiley

En er zijn vast wel KH'ers met een Cab custom of Hadlow wakestyle die je mag testen!
KITE-NZ

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 27, 2012, 01:15:54
edit2Rapporteer  
Hey Jerry,

Ik Kan je niet aan een test board helpen helaas.
Ik weeg 75 kg. Ben niet echt een wakestyler en gebruik geen ramps oid.
Ik vaar net als de meeste onder ons in allerlei omstandigheden. soms binnenwater, het liefst op zee.
Ik doe van alles wat, big air, wave riden, ralleys, kiteloops begin ik wat mee maar gebruik ze al veel met transitions.

Ik heb een 2012 custom. Had daarvoor een Underground FLX. De enorme rocker van het board is geweldig. Het loopt heel rustig. Mijn maatje 42 zorgt er wel voor dat het aankanten wat extra energie kost. Je moet er wel een paar sessies mee varen om er een goed gevoel voor te krijgen. Je vaart met relatief veel druk op je voorste been. Door de rocker is het bijna onmogelijk om de voorkant onder water te duwen. Dat is erg lekker in chop. UIteraard is de pop geweldig, als je de rail kan houden. Ik vaar er ook mee in grote golven met veel stroming en tov de FLX geeft dan de extra rocker heeeel veel vertrouwen. Landen van jumps is echt super. De chanels geven direct grip. Je landing kan verre van perfect zijn en het board corrigeerd dit voor je.  Het board is erg 'loose' qua gevoel. Alls tricks die ze op de ramps doen kan je ook  gewoon op een klein gofje doen. OK het nadeel: Door de enorme rocker heb je echt een goed gepowerde kite nodig om er mee op gang te komen. Hoogte lopen is ook niet echt een sterk punt en gaat alleen als je voldoende wind hebt en vergt wat extra inspanning.
Ik heb onlangs een 2011 Nobile 50/50 gekocht. Slechts 2x mee gevaren. Wordt ook verkocht als wake style board maar is een stuk vlakker dan de custom. Vergeleken met veel andere boards heeft het evengoed nog een beste rocker trouwens. 1x op binnen water met 50mm vinnen. wind was OK. Planneerd veel beter aan. Hoogte lopen was ook veel eenvoudiger. Met de 50mm vinnen wel een "op rails gevoel"  2e sessie was op zee in marginale omstandigheden, nu met de 35mm vinnen van de custom. Dat is een stuk beter. Voelt nu ook lekker 'loose' aan. Veel meer flex dan de custom. Planeerd nog steeds beter en hoogte lopen is ook veel beter. Pop is anders dan met de custom en ik ben er nog niet echt aan gewend. Al wel een paar keer goed afglanceerd dus dat komt wel goed zodra ik wat meer gewend ban aan het board.. Landen van jumps moet  hier wat precieser mee dan met de custom. Een aantal keer had het board veel tijd nodig om grip te vinden. Daar heeft de custom nooit last van. Chop bestaat niet meer met dit board. Custom  doet dat ook goed maar is veel stijver en voelt daardoor wat 'sportiever' aan.

Beide boards varen goed en hebben hun eigen duidelijk plus en min punten voor mij. De custom is meer wakestyle dan de 50/50. Als je met boots wil gaan varen dan heffen die veel van de nadelen van de custom weer op. Dan gaat de custom je een ongelovelijk grijns geven!!. de 50/50 kan dat ook denk ik maar is ook geschikt  om ook wat mee te freeriden. Zeker een board om te proberen! Hou dus ook rekening met waar je vaart en welke omstandigheden je daar tegen komt. Voor mij heeft de extra rocker van wakestyle boards samen met het 'loose' gevoel een enorme boost in 'fun ' gegeven. Ik heb de FLX nog eens geprobeerd maar moet eerlijk toegeven dat ik daar gewoonweg niet meer op kon varen.  Dat terwijl ik het daarvoor een heerlijk board vond.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

jerryvanrhee

Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #3 Augustus 27, 2012, 08:06:59
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reactie! ik zal met boots gaan varen, en het meest op de Slufter en Autostrand, aangezien ik daar op een minuut of 10 rijden vandaan woon.

zal de custom oom zeker nog gaan testen, en kan als het goed is de volgende testsessie de wainman joke, samen met de hadlow wakestyle ophalen bij versus.

ik merkte bij de Joke ook dat je je tricks aardig sketchy kan landen en dan ook gewoon nog kan doorvaren, dus denk vergelijkbaar met de custom.

ik zal aan het eind van mijn testen eens proberen wat reviews te schrijven voor de gear database!
naishnaish

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 27, 2012, 21:43:28
edit2Rapporteer  
Liquid Force DLX!!!!!!!!

Topboard! Testen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.