Hey ik ga volgend weekend, ik neem de auto mee dus kan daar m'n spullen zonder gezeur meenemen. Wat ik gelezen heb is dat de firma doeksen graag een paar euro extra in rekening brengt als je met een surfboard aan komt zetten. Speciaal een boardbag kopen voor terschelling lijkt mij wat overdreven maar als je in de toekomst je spullen mee wilt nemen naar exotische bestemmingen is het handig om er al 1 te hebben natuurlijk. Veel plezier op Terschelling in ieder geval zal vast wel een windje staan
Boot zal gewoon betalen worden vrees ik. Maar je kan t proberen.
Verder op het Groene Strand binnen de boeien blijven (twee kleine gele boeien) en niet de vaargeul oversteken.
Noordzee: bij de opgangen is er nu badgast toezicht door de KNRM, Tussen de vlaggen mag je niet kiten. Maar dit zijn stroken van 200 meter. Start downwind van deze stroken en je kan prima kiten. Je kan natuurlijk altijd eerst even een praatje maken met de KNRM dames en heren, vinden zij ook leuk.
Formeel moet je een vergunning hebben voor kiten op zee (gemeentehuis of lidmaatschap surfclub Terschelling), maar controle...
Ga er wel vaker heen betaal nooit voor me kite spullen. Heb er een maatje wonen. En verblijf daar regelmatig ik neem meestal gewoon 2 kits mee en spullen zoals kleding verdeeld ik over 2 kite tassen. Maak ook altijd me board aan me kite tas vast met een riem of stuk touw. Verder zou ik gewoon daar even met mensen daar praten die geven je echt wel de nodige info. Lekker genieten daar ! super gezellig eiland.
Mailtje gestuurd naar de rederij en gelijk antwoord
U hoeft niet te betalen voor uw kite board wanneer deze in uw auto ligt. Ik heb uw boeking aangepast en een bedrag van 11,04 euro terugestort op de rekening waar u de boeking mee betaald heeft. Dit bedrag wordt binnen 10 werkdagen op uw rekening bijgeschreven
Top geregeld dus
Zijn er nog meer mensen die dit jaar na Terschelling gaan ? Heb er nu al zin in
Hoe ben je door de zwarte lijst van Doeksen gekomen?
Connecties en een valse naam opgegeven bij het boeken
Citaat
Veel belangrijker: Wanneer ga je? Wil namelijk je niet in de weg zitten, het is al zo druk
Ik ga op tijd heen zodat ik voor de drukte weer weg ben, wanneer ga jij heen Ed ?
Citaat
Noordzee: bij de opgangen is er nu badgast toezicht door de KNRM, Tussen de vlaggen mag je niet kiten. Maar dit zijn stroken van 200 meter. Start downwind van deze stroken en je kan prima kiten.
Vraagje, Ik zit op camping de Kooi waar kan ik het beste gaan kiten voor de Noordzee ?
Noordzee: bij de opgangen is er nu badgast toezicht door de KNRM, Tussen de vlaggen mag je niet kiten. Maar dit zijn stroken van 200 meter. Start downwind van deze stroken en je kan prima kiten.
Vraagje, Ik zit op camping de Kooi waar kan ik het beste gaan kiten voor de Noordzee ?
Midsland aan zee, maar West aan zee of Formerum aan zee kan ook.
Misschien komen ze een paar dagen langs is nog niet bekend ze gaan trouwens liever naar Teksel maar dat wist je al
Waar vaar jij normaal gesproken ? En op welke spot zitten de meeste kiters normaal gesproken ? Zowel de spot op de waddenkant als de Noord Zee, kan ik mijn tom tom al in gaan stellen
Op Terschelling wordt niet zo heel veel gekite ben er vorig jaar geweest voor een weekend en 2 weken in de zomer. Bij groene strand/haven zie je ze het meest. Ben zelf paar keer geweest bij West aan Zee daar kan je lekker kite en daarna wat drinken bij de strand tent. Meestal zijn er dan nog wel 1 of 2 bezig maar alleen zou ook zo maar kunnen. Ff je vrouwtje meenemen om de vlieger op te gooien en aan de te pakken haha
Misschien komen ze een paar dagen langs is nog niet bekend ze gaan trouwens liever naar Teksel maar dat wist je al
Waar vaar jij normaal gesproken ? En op welke spot zitten de meeste kiters normaal gesproken ? Zowel de spot op de waddenkant als de Noord Zee, kan ik mijn tom tom al in gaan stellen
Groene Strand wordt t meest gebruikt, op de Noordzee zal je moeten zoeken. Meestal wel wat badgaste, wij doen meestal downwinders.
Het groene strand is niet altijd beschikbaar. Naast windrichting is ook het getij hier belangrijk. Ongeveer drie uur voor tot drie uur na hoog water kan je daar kiten (let op: dit is het getij aan de wadkant, die loopt ongeveer een uur achter bij de noordzee kant).
Onderschat de noordzee kant niet, daar kan je echt heerlijk varen (en downwinderen)! Bij alle strandopgangen die met de auto bereikbaar zijn, is er een strandtent.
Commissie is erg streng, dus betwijfel of je er doorheen komt als zoetwater matroos
Tjhoh zoetwatermatroos ? Is Terschelling zo heftig met varen dat als als je vaar op Teksel Brazilie, Ijmuiden en Wijk aan Zee je word uitgemaakt als zoetwatermatroos ? Mot ik als bewijs voor die commissie er een filmpie bij doen van Teksel vorig jaar met windkracht 7 a 8 bfr ? Durf het filmpie over teksel niet gelijk te plaatsen anders krijg ik last met de moderators van Kite High en wordt ik geband voor een jaar. Ik sta namelijk hoog op de nominatie hiervoor en ze grijpen alles aan om me voor een jaar te bannen (liefst voor het lefen).
Citaat
Onderschat de noordzee kant niet, daar kan je echt heerlijk varen
Dat klinkt goed en welke spot varen de meeste kiters ? Heb geen zin om alleen op het water te staan
Rich, tja Terschelling weet wel plekken waar het zomers beter is (-:
Het begint toch niet met een B van aai en eindigd op Rosas
Volgens mij zit je er nu al op die prachtige camping van die gastuh met die Jet skies die over je lijnen heen varen als je je kite in het water laat vallen
Prettige vakantie Patrick en geniet er maar van in dat prachtige en altijd windzekere spaanse baaitje
Het groene strand is niet altijd beschikbaar. Naast windrichting is ook het getij hier belangrijk. Ongeveer drie uur voor tot drie uur na hoog water kan je daar kiten
Vond ik wel een nadeel van Terschelling, vooral als het waait en je wil ,s morgens varen en het is ,s middags pas hoog water
Ook vond ik het groene strand erg choppy varen terwijl ik had verwacht dat bij ondiep water er behoorlijke vlakke stukken zouden ontstaan, dit was niet het geval
Ik kon richting de vaargeul daardoor niet echt springen omdat hierdoor hele kleine golfjes ontstaan waardoor je niet kon timen .
Zodoende komt het groene strand niet voor in mijn favoriete kite spots, moet helaas zeggen dat deze spot onderaan staat van mijn lijsje.
Moet er wel bij zeggen dat ik hier alleen heb gevaren met Zuid Weste wind, misschien is het met andere windrichtingen beter, dat weet ik niet ?
Iemand hier ervaringen mee ?
Aan de noord zee kant heb ik niet gevaren omdat de windrichting hiervoor niet goed was wat ik ook een nadeel vond
Ondanks alles heb ik een prachtige vakantie gehad op het hele mooie eilandt Terschelling