Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Goed artikel, alleen de subkop had moeten zijn: Als de vogelstand te gevolge van kitesurfers achter blijft gaan twee hotspots dicht
Het is namelijk helemaal niet zeker dat het aan de kitesurfers ligt die zich netjes aan de regels houden en als we ook het aantal overtredingen flink naar beneden krijgen zullen op zoek moeten naar een andere oorzaak voor de terugloop van de vogelstand.
|
|
|
HuibN
|
Ik ben wel benieuwd wie en hoe onpartijdig de ingehuurde bureau's zijn.
|
|
|
|
Menno de Vries
|
Staat verder niet veel nieuws in het artikel. De toekomst zou het leren. Heeft dit ook betrekking op de Maasvlakte 2??
|
|
|
Evan
Administrator
|
Nee, alleen strand Slufter (Maasvlakte 1) en Oostvoorne.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Bart heeft nogal een paar boute uitspraken, weet niet of dat nou zo handig is.. En hoe weet hij nou dat die vogels ietsje verderop er wel zitten? Net zulke grote onzin als dat hele onderzoek wat mij betreft, daar moet ik 'm dan wel weer gelijk in geven. Ik heb de stukken mbt tot dit onderzoek gelezen maar daarin wordt gewoon een aanname gedaan dat een kite een verstorend effect heeft op vogels, omdat t bv zou lijken op een roofvogel, het is niet onaannemelijk, maar waar is t bewijs hiervoor?
Ik hoop dat iedereen zich aan de regels houdt en dat daarmee de kous af is, ongeacht wat de vogelsstand doet.. Maar ik blijf het krom vinden dat twee verschillende dingen aan elkaar worden gerelateerd zonder harde bewijzen (ik heb die iig niet kunnen vinden)
|
|
|
wazzaah
|
Ik ben wel benieuwd wie en hoe onpartijdig de ingehuurde bureau's zijn.
Ik weet t al en weet ook wat de uitkomst is. Bij SOVON kan je gewoon de stand inzien van elke vogelsoort en vaak ook per spot/gemeente. Dus kijken of vogel x het alleen op spot y slecht doet of overal in de provincie/Nederland.
|
|
|
|
|
wazzaah
|
Een advocaat heb je opzich niet zoveel aan, je hebt iemand nodig die de hele materie beheerst en begrijpt en zich prima in politieke kringen kan bewegen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Een advocaat heb je opzich niet zoveel aan, je hebt iemand nodig die de hele materie beheerst en begrijpt en zich prima in politieke kringen kan bewegen.
Ik krijg een Deja'vu...advocaat bij het NKV....
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
"NKV heeft ingestemd met dit onderzoek en bewaakt of dit onafhankelijk en juist (eerlijk) verloopt. Hiervoor hebben we wel mensen met relevante kennis nodig, welke dit kunnen beoordelen. Neem contact met NKV op als hierbij kunt helpen."
Staat onderaan de Facebook post.
Lijkt me nogal tegensprekend, eerst beloven dat je iets bewaakt, en dan op zoek naar een geschikte bewaker...
alsof je iemand in de gevangenis gooit maar vergeet de bewakers in te huren....
|
|
|
Evan
Administrator
|
Er zijn nogal wat mensen wakker geworden van dit artikel in het AD, die oproep van de NKV moet je meer zien om deze mensen ook in het proces te betrekken zodat we met meer man er aan kunnen werken in plaats van dat ze op eigen houtje iets proberen te bereiken wat misschien al gebeurd is. Het blijft vrijwilligers werk dus hoe meer mensen er mee helpen des te sterker we staan.
|
|
|
Hans NKV
|
Dat is juist Evan en Wazzaah. Dus ben jij die "iemand" , welke de hele materie beheerst/begrijpt en zich prima in politieke kringen kan bewegen, neem dan contact op met NKV
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Dat is juist Evan en Wazzaah. Dus ben jij die "iemand" , welke de hele materie beheerst/begrijpt en zich prima in politieke kringen kan bewegen, neem dan contact op met NKV
Vroeger werkte er zo iemand bij het NKV! Hoe heet die ook alweer? Iets van Tom.....?
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
Er zijn nogal wat mensen wakker geworden van dit artikel in het AD, die oproep van de NKV moet je meer zien om deze mensen ook in het proces te betrekken zodat we met meer man er aan kunnen werken in plaats van dat ze op eigen houtje iets proberen te bereiken wat misschien al gebeurd is. Het blijft vrijwilligers werk dus hoe meer mensen er mee helpen des te sterker we staan.
Duidelijk verhaal!
|
|
|
reneetje
Geen avatar
|
2 jaar afwachten op de uitkomst van dit kansloze onderzoek en niks doen dan alleen vergaderen en bang zijn dat het onderzoek negatief beinvloed gaat worden heeft in mijn ogen zeker geen zin!
|
|
|
Marco B.
Moderator
Logs: 0 | 1754 uur
|
Vroeger werkte er zo iemand bij het NKV! Hoe heet die ook alweer? Iets van Tom.....?
|
|
|
Idefixe
|
Zoek (richting de beheerders aldaar) de dialoog en ga ff geen oorlog voeren jongens ( en meisjes ook natuurlijk )
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Mag ik dit stellen: Jij zelf beheerst/begrijpt de materie dus niet goed of goed genoeg om hier echt stappen in te kunnen zetten?
|
|
|
www.kite-freaks.nl
Geen avatar
|
NKV, beste Hans
Even transparant, waarom wordt de dhr. Rotmans niet (terug) gevraagd?
Nog een off-topic vraag welke ik jullie ook heb gemaild:
Momenteel maak ik mij zorgen over de kitesurf spots Andijk en Medemblik.
Ook bij de spot Enkhuizen heerst veel onduidelijkheid wat wel en niet mag, niemand kan mij helderheid geven.
Kunnen jullie mij vertellen hoe en wat over deze mooie kitesurf locaties in Noord-Holland, graag zie ik jullie reactie tegemoet.
vriendelijke groet,
Bas Meerwijk
|
|
|
HuibN
|
AD Regio Rotterdam 19 januari
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Mooi dat de gemeenteraad zich er nu ook bemoeit in positieve zin voor ons kiters
|
|
|
HuibN
|
Als zelfs de PvdD zich achter de kiters schaart dan wordt het wel heel moeilijk voor de overige partijen om het vogelstandpunt te verdedigen. Toch?
|
|
|