Opspringen en landen doe je op het droge, om je persoonlijke neutrale stand te zoeken. Gooi er een aantal squats achteraan en je krijgt er tevens dikke benen van
. Het heeft niets te maken met het springen op het water.
Ik merkte met mijn straps dat ik deze juist niet te veel naar buiten moest richten, aangezien je de stand van je voeten tijdens het kiten aanpast aan de vaarrichting blijven deze het best zitten als die ook klemmen tegen de zijkanten. Dus zet je de straps recht op je plank en je draait de hakken naar binnen ervaar je die druk tegen de zijkant van de voeten. Hier moet je een beetje zoeken welke hoek je de goede houding aan kan nemen en hierbij tevens klem/grip behoudt.
De traps naar beneden plaatsen kan idd om meer druk te kunnen zetten met aankanten, maar dit gaat dan wel ten koste van de druk die je zet tijdens toe-side varen.
Smal of breed monteren is weer persoonlijke voorkeur en lange mensen zetten deze begrijpelijk sneller breed voor de juiste neutrale houding. Vooral met bindings merk ik dat de stance moet kloppen om pijntjes in de knieën te voorkomen.