CHRIZZZZ
|
gewoon een kloder neopreemlijm op/in smeren
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Is een naad hae .... heb het ook, meteen weggeflikkerd, is koud! en dalijk is er niks meer van over!
|
|
|
rienesis
Gast
|
HE DIE ERWIN !
BENDE EEN BIETJE JARIG OFWA?
LANG ZAL DIE KITEN LANG ZAL DIE KITEN!!!!!!!
NEEM JE VANDAAG ZELF EEN HANDOEK MEE?
|
|
|
Kaptain
|
gewoon een kloder neopreemlijm op/in smeren
Had ik al gedaan, maar het is dus weer open gegaan. Het gat is te groot voor neopreenlijm. Ik wil daarom ook een goed adres weten.
|
|
|
|
AvA
|
Ik had tijdje geleden ook schade aan m'n pak. Is perfect gerepareerd door Freebird in Katwijk (mevr Kuijt), tel 071-4013690. Ook zeker niet duur. Succes.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Mijn Prolimit steamer is na iets meer dan een jaar ook al aan reparatie toe..beetje jammer. Er zit een scheur op de knie (5 cm) en in mn kruis is al het neopreen weg (ofteveel gezeken of gewoon door schuren van mn zittrapeze). Ga er binnenkort mee naar Eurofun. Die zeiden dat het iets van 20 euro zou kosten.
|
|
|
Kondor 11
|
Ik plak mijn pak altijd met dakdekkers kit, van die zwarte kit van SHELL. Ik dacht dat het trixopal heet of in iedergeval lijkt het erop. Plakt zelfs op natte ondergronden maar voor betere hechting ff laten drogen. Anders kun je ook zwarte kit gebruiken waar ze EPDM mee plakken. Dat is een rubberen dakbedekking. Werkt ook supper. sccs
|
|
|
rikdekker
|
@ Warôôd
bedoel jij niet tixophalt? ofzo;P dat is superspul waar je echt alles mee vast kan lijme..
|
|
|
Kondor 11
|
Dat lijkt er toch ook op?? Ik weet niet precies hoe het heet, in de bouw wordt het meestal benoemd als shell kit. Het is echt supperspul ja, wel goed laten drogen trouwens anders zit je wetsuit vast. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Kaptain
|
Ik plak mijn pak altijd met dakdekkers kit, van die zwarte kit van SHELL. Ik dacht dat het trixopal heet of in iedergeval lijkt het erop. Plakt zelfs op natte ondergronden maar voor betere hechting ff laten drogen. Anders kun je ook zwarte kit gebruiken waar ze EPDM mee plakken. Dat is een rubberen dakbedekking. Werkt ook supper. sccs
Lukt dat ook als het gaat om een gat van 2 bij 2 cm? En moet ik er dan nog een lapje neopreen tussen doen of zo? Hoe voorkom je dat die lijm niet tussen het gat door de andere kant van het pak ook meelijmt?
|
|
|
wouterb
|
...wel goed laten drogen trouwens anders zit je wetsuit vast....
...op een plek waar je het niet wil hebben. lol ooit 's zo'n bus open gegaan (geplet) achter in de auto. dat was ff een middaggie bikken, tering wat een meuk. schroevedraaiers enzo maar weggeflikkerd.
|
|
|
Kondor 11
|
Voor een groot gat plak ik altijd aan de binnenkant een stuk plasticfolie met ducktape vast en eventueel ook na het dichtkitten ook een stukje folie aan de buitenkant. Wanneer je dan aan weerskanten een plankje met een lijmklem vast zet krijg je een mooie gladde vulling die niet irriteerd aan je bottoms Met klemmen werkt ook goed om naden die blijven openbuigen na het plakken recht te houden voor het droogproces
|
|
|
Kaptain
|
Voor een groot gat plak ik altijd aan de binnenkant een stuk plasticfolie met ducktape vast en eventueel ook na het dichtkitten ook een stukje folie aan de buitenkant. Wanneer je dan aan weerskanten een plankje met een lijmklem vast zet krijg je een mooie gladde vulling die niet irriteerd aan je bottoms Met klemmen werkt ook goed om naden die blijven openbuigen na het plakken recht te houden voor het droogproces Voor een groot gat plak ik altijd aan de binnenkant een stuk plasticfolie met ducktape vast en eventueel ook na het dichtkitten ook een stukje folie aan de buitenkant. Wanneer je dan aan weerskanten een plankje met een lijmklem vast zet krijg je een mooie gladde vulling die niet irriteerd aan je bottoms Met klemmen werkt ook goed om naden die blijven openbuigen na het plakken recht te houden voor het droogproces He warood, Blijft dat stuk flexibel of wordt het hard? Ik heb namelijk geen zin in een stuk in m'n reet!
|
|
|
Kondor 11
|
Het wordt iets harder dan neoprene maar niet echt hinderlijk. Voor een zachter eindresultaat moet je siliconenkit gebruiken alleen dat hecht minder goed en kan na verloop van tijd loskomen. Zelf heb ik me vorige pak zovaak geplakt in me studententijd nooit is er een naad losgekomen die geplakt was, wel goed ontvetten trouwens met een weinig thinner op een pluisvrij doekje.
|
|
|
Kaptain
|
Het wordt iets harder dan neoprene maar niet echt hinderlijk. Voor een zachter eindresultaat moet je siliconenkit gebruiken alleen dat hecht minder goed en kan na verloop van tijd loskomen. Zelf heb ik me vorige pak zovaak geplakt in me studententijd nooit is er een naad losgekomen die geplakt was, wel goed ontvetten trouwens met een weinig thinner op een pluisvrij doekje.
Topper, bedankt!
|
|
|
wouterb
|
Je kan ook een (dun) stukje Neopreen inleggen. lijm eerst de scheur dicht en dan lijm je er aan de binnenkant een lapje Neopreen overheen (Van een oude polsband ofzo) Daarna losse randjes voorzichtig wegsnijden. Mijn knie houd 't al een half jaar.
|
|
|
robertvdmm
Gast
|
bij een groot gat, naai ik altijd eerst effe het gat dicht met ijzergaren,.. zo gepiept,.. en daarna oud stukje neopreem eroverheenplakken met bizonkit,... werkt altijd,...
|
|
|
Kondor 11
|
Oh leuk dan krijg je zo'n bruine streep op je pak op een plek waar je het eigenlijk niet wil
|
|
|