Idefixe
|
is hier nu ook in de planning hier: zaterdagmiddag iets van 1200 @ the Pier. Zondag ziet er inderdaad wel errug heftig uit nu
|
|
|
TBK
|
Ja onder de doush gestaan ..je moet hem natuurlijk wel eerst even testen ...kom je morgen ook naar Wijk Frank?
Ja Frank, ik denk dat ik morgen rond een uur of 12 ook aanwezig ben, eerst even wat voorbereidingen treffen voor mijn verjaardag as. zondag. Helaas is mijn droogpak nog niet binnen, schatting is dat hij volgende week arriveert in NL vanuitg Canada, dus nog maar even in het wetsuitje Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rr
|
|
|
D@rkSt@r
|
ik ga morgen tegen 12:00 naar wijk met me nieuw 2009 vegasjes ..
|
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Het wordt druk het wordt gezellie Gezellig druk
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Zorg ik ook dat ik er rond die tijd ben... Zondag ziet er nu weer klote uit 13 tot 16 knopen
|
|
|
Idefixe
|
zondag gaat het echt wel helemaal knalhard woeie.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ja dat zeiden ze gister ook op het nieuws maar dat is bij windguru nog niet bekend dan zeker.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
ben er een uurtje of half 12 effe lekker uitwaaien
|
|
|
TBK
|
Zorg ik ook dat ik er rond die tijd ben... Zondag ziet er nu weer klote uit 13 tot 16 knopen Ricahard komt dit weekennd zeker weer terug van wintersport, dus de wind zal wel gaan liggen Theo. Kunnen ze je zwager daar niet houden bv. als ski-leraar of piste-veger !?
|
|
|
|
TBK
|
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
arme richard nou ja arm zit wel lekker aan de snapps nu en wij maar werken ga zo rijden richting wijk
|
|
|
360
|
gents wind 170/20 kts geeft aan dat het NIET aanlandig is op WIJK laten we naar Ijmuiden gaan, daar heb je een pier die voorkomt dat je kwijt raakt. groet Heiko
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Het was vandaag weer lekker op Wijk bij de pier ,hoewel de wind Zuid was en dus wat vlagerig (18-30 knp) heb ik toch een paar uurtjes lekker kunnen varen ,we begonnen met regen maar de zon ging later zelfs ook nog schijnen .. en ik heb voor het eerst met een droogpak gevaren en dat maakt echt een verschil ,je heb het echt niet koud meer ,en binnen een paar minuten ben je omgekleed ..heerliijk had ik veel eerder moeten doen.. Voor morgen moet ik nog even kijken of ik nog ga..
|
|
|
360
|
Het was goed op ijmuiden lekkere bries voor de 9m2 Wijk was me te weinig west in de zuider wind. Tot 12:00 Wind uit Zuid of minder dan Zuid (<180 graden) Later op de dag werd de wind meer Zuid West nu even serieus en niet zeikerig bedoeld: Ik ben geen fysisch geograaf, maar ik heb sterk de indruk dat de noordhollandse kust ten noorden van de Pier bij Wijk grofweg in noord noord oostelijke richting loopt: ongeveer 190 graden. Dus bij wind pal uit het zuiden en met een technisch probleem drijf je niet (of niet snel) naar de kust toe..!!! Beetje koud water helpt ook niet echt... Kite safe Greets
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
was heerlijk vandaag bij de pier een gladde zee wel een beetje vlagerig maar dat mocht de pret niet drukken eindelijk weer een keer varen was ook niet zo druk dus genoeg ruimte (up_kitesmiley)lekkel die winters lekkel he frank je drysuite super heet en zo easy om te kleden geen nat pak meer werd inderdaad later op de dag meer west dus bijna 2,5 uur gevaren effe noteren op kiteday's lekker bakkie koffie met appelpunt heerlijk
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Het was vandaag niet mijn dag.... Wat was dat een vlagerige ervaring. Tijdens het lopen over het strand waren de kites al flink aan het klapperen. Ook 3x een kite los gebroken waar vervolgens achter aan gerent moest worden. Tijdens het onderdoen van mijn board kwam ff spontaan mijn kite uit de lucht vallen. Ik had ff het gevoel dat ik op "strand Horst" aan het kiten was. Verder maar een beetje beperkt tot heen en weer varen. heb vervolgens de wind ff gemeten. Op circa 2,5 meter hoogte, gestrekte arm boven mijn hoofd, waren de vlagen tussen de 17-30 knoop. De wind kwam over de pier dus ik denk dat het op 20 meter hoogte wel harder gewaaid heeft. Omstreeks 15.00 uur kwam het zonnetje erbij en draaide gelukkig de wind iets naar Zuid-west. De wind werd iets stabieler en ik kon mijn meer op het kite, inplaats van het overleven, concentreren. Heb uiteinderlijk nog lekker kunnen varen t/m 17.00 uur Het was gezellig. Tot volgende x maar weer
|
|
|
Jelle
|
360 je hebt gelijk en ik vind het geen gezeik Aflandige wind is bij deze temp nog gevaarlijker.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Conclusie... met Zuidenwind is het op IJmuiden beter ....goed te weten voor de volgende keer
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Conclusie... met Zuidenwind is het op IJmuiden beter ....goed te weten voor de volgende keer Ik had gehoopt gebruik te kunnen maken van het vlake water achter de pier om vervolgens lekker hard aan te kunnen kanten voor een sprong maar hoe dichter je achter de pier ging varen hoe onstabieler de wind werd..
|
|
|
Langbeest
|
Inderdaad, niet te dicht bij de pier varen
|
|
|