Ik wacht Michiels review af, iemand enig idee quanta costa ?
Ik heb niet van die grote voeten (mt 41), maar ondanks dat zijn de straps van Nobile wel kleiner in te stellen. Pas bij hele kleine maten moet je die "flappen" afknippen.
Probleem met Nobile is dat je er spontaan uit kan schieten, ook al zit je hardstikke goed vast. Een soort mysterieus glibberig worden van die dingen. Heel raar, maar de kitefora staan er vol mee.
De pads van OR zijn bijna identiek aan die van Underground, op een paar kleine details na. De straps zijn wel identiek, want ik heb thuis een Underground waveboard met dezelfde straps, maar dan in het zwart (en met UG logo natuurlijk
)
Montage is een stuk lastiger als de Nobile pads, maar dat is ook logisch want is beste systeem op de markt. Bijgeleverde bouten moest ik met minstens 6mm inkorten, maar is niet zo gek want moet op elk board passen. Itt de Best pads hoef je er niets aan de boren, knippen veilen. De steek van Nobile klopt, evenals voor veel andere boardjes.
Prijs UG 2008 pads + straps: €95,-
Prijs F-one 2008 pads + straps: €99,-
Prijs OR 2009 pads + 2008 straps: €50,- Nette prijs dus.
Zodra ik er op gevaren heb komt er een testverslag hier op het forum. Tot nu toe droog gepast, de pads zijn veel zachter en zitten als pantoffels. Ik hoop wel dat ik nog genoeg gevoel met het board hou. Ze zijn ook bijna de helft dikker bij de hielen. Die dubbele teenribbels lijken echt te werken, ik kan me helemaal erop vast trekken
Pas op vandaag, windstoten tot 50kn worden opgegeven, en het gaat al aardig los hier