Best sliding stopper op North 2007 bar

DXP

Mei 21, 2007, 01:01:58
edit2Rapporteer  
Ik word gestoord van de sliding stopper op mijn North 2007 bar. Hij schiet er continu doorheen en omdat ik geen go-go gadget armen heb heb ik de dubbele depower eraf gegooid.

Ik heb op dit forum goede berichten gelezen over de Waroo upgrade kit, maar dat ging vooral over het plaatsen op een Naish bar. De totale lengte van het depower systeem lijkt me een stuk langer dan die van North en ik vraag me dan ook af of de North bar genoeg ruimte biedt voor de afstelling van de 5e lijn en de stuurlijnen. Heeft er al iemand geprobeerd om dit systeem op een North bar te zetten? Weet iemand anders de lengte van het Best depower systeem? Is het systeem verder slijtvast?
dimmie

Antwoord #1 Mei 21, 2007, 01:38:15
edit2Rapporteer  
wat je moet doen om die sliding stopper beter te maken
het dunne grijze touwtje korter maken !!!!!!! bij je claim cleat of zo iets
als dat touwtje strakker zit dan schiet hij er echt niet zo makkelijk doorheen
even proberen werkt echt wel  goed .ThumpsUp

sterkte
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 21, 2007, 02:11:36
edit2Rapporteer  
Idd. moet dat dunne grijze lijntje strakker staan. De stopper werkt alleen goed als beide lijnen (je depower lijn EN dat dunne sliding stopper lijntje) even strak staan..... met als gevolgs dat hij binnen een sessie of 5 naar zijn grootje is!

Ik heb geen idee hoe dat upgrade setje van Best eruit ziet. Maar ik heb de depowerlijn en ss lijntje van North proberen te vervangen door 5mm dik jachtlijn (600kg + breekkracht). Dit is dyneema in de kern, met daaromheen een mantel ter bescherming.

Door niet twee losse lijnen te gebruiken zoals het orgineel, maar de lijn gewoon te loopen door je ironheart heen, blijven beide lijnen altijd op spanning. Nu werkt de sliding stopper perfect.

Nadeel:

- clamcleat gaat nog lastiger los (werkt alleen als er genoeg power op de kite staat. Kan gewoon tijdens het varen)
- Mantel slijt helaas ook hard, heb er nu 6 sessie op zitten en de mantel gaat aardig rafelen.
- Kost meer kracht om de ss terug te duwen door de bar van je af te drukken (vind ik persoonlijk geen nadeel)

Kortom, ben nog niet uit ge-experimenteerd. Bar biedt wel mogelijkheden om het een en ander aan te passen. Ik ben op zoek naar een betere lijn van 5mm. Probleem zit hem in het gat van de bar, die heeft een scherpe rand ie moeilijk te verwijderen is (schuren).
joop

Antwoord #3 Mei 21, 2007, 14:18:26
edit2Rapporteer  
Het is North blijkbaar ook dit jaar niet gelukt om probleemloze bar te maken. (eigenlijk onvoorstelbaar). Volgende keer maar weer een Naish bar.

Ik heb hetvolgende gedaan:

Ik heb eerst ook geprobeerd om de dunnere draad korter te maken. Werkte voor geen meter.

Ik heb de dunnere draad vervangen door een dikkere draad. (Wel nog dunner dan het depower koord).

Werkt nu echt heel goed. Blijft perfect hangen, ook onder iets hogere druk. Als je erg hard duw, kan je hem nog steeds erdoorheen duwen.

Nadeel: erg lastig om die dikkere draad door de chickenloop te krijgen. Er is erg weining ruimte

Groet Joop
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 21, 2007, 14:46:44
edit2Rapporteer  
Het is North blijkbaar ook dit jaar niet gelukt om probleemloze bar te maken. (eigenlijk onvoorstelbaar).

Mee eens! Heb al sinds 2004 North barren, en altijd ging de depowerlijn eraan, nu dus de SS-lijn. Bar is voor de rest overigens niets mis mee. Maar het is de geometrie van het gat door de bar. Nog steeds een probleeem. Onvoorstelbaar dat ze daar al die jaren niets aan hebben gewijzigd!

Volgende keer maar weer een Naish bar.

Nieuwe DD bar heeft ook slijtage problemen, en geen SS.

Ik heb de dunnere draad vervangen door een dikkere draad. (Wel nog dunner dan het depower koord).

Kun je precies zeggen wat voor lijn? Diameter? Waar gekocht?

Nadeel: erg lastig om die dikkere draad door de chickenloop te krijgen. Er is erg weining ruimte

Dat was ook mijn probleem, vandaar dat ik 5mm diameter lijn gebruik met een mantel. Ik loop hem door de ironheart, zodat ik geen knopen erin hoef te proppen. Dat is nl. echt hardstikke lastig.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.