slufterhufters.com
|
Torch heeft een hele goede lowend. De Torch is een completere kite dan de Vegas. Alle 2 de kites zijn geschikt voor beginners, de grootste kiteschool van NL gaat les geven met de Torch.
Mocht je toch twijfelen, leg dan de Naish en North bar naast elkaar. North maakt hele degelijke kites maar de bar is van Lidl kwaliteit.
|
|
|
JTP_Joost
|
mijn ervaringen zijn toch echt dat de torch niet heel goed presteerd met minder wind... vooral als andere mensen het gaan opgeven met een 12 kan je met een torch 12 nog lekker doorcruisen!!! de torch is wel een echte speelkite... als je lekker wil leren kiten raad ik je misschien eerder aan om te gaan kijken naar een kite als een V4 of een CO2 beide ook super kites!!!
|
|
|
JTP_Joost
|
maar ik zelf ben helemaal IN LOVE met me torch kites!!!!!!!!!! even om dat duidelijk te maken... koop alleen geen zwarte s.v.p. daar zijn er nu duidelijk genoeg al te veel van hehhehehe!!!!!
|
|
|
slufterhufters.com
|
Geldt ook voor de Torch in tegenstelling met de Raven, de Torch is een tamme Raven.
Heb je geen haast wacht je tot de Kitehighmeeting, wil je het iets sneller weten dan neem je contact op met ome Fons.
De V4 of de Co2 zijn erg snel sturende kites, in tegenstelling met de Torch en Vegas die gemoedelijk sturen, en alle 2 het 5th hebben.
|
|
|
jeffrey
|
als ik jou was zou ik helemaal voor de torch gaan is echt een super kite
|
|
|
marky1234
Geen avatar
|
Hey folks, bedankt voor de reacties. Ik hoor het al wel weer, wat de een niet heeeft heeft de ander wel weer. radicaal en gemoedelijk gaan natuurlijk niet samen. Heb voor mezelf de keuze gemaakt dat ik voor de 5th element ga en niet voor de recon2. CO2 valt hierbij dus af (had wel tot 2 maanden terug mijn voorkeur). Heb mezelf laatst bijna uit een boom moeten laten plukken dus vindt ik safety en vooral een goede depower essentieel (wil niet de discussie recon <>5th oprakelen hoor, hier ben ik voor mezelf al uit)!!.
UIt de testen haal ik toch dat de low-end van Torch wat minder is (meer sinussen). Aangezien ik in het Oosten deslands woon (minder wind) zal ik hier toch vaker tegen aan lopen. Maar het wat fellere karakter van de Torch trekt me wel aan. Dat het begin even wat lastiger is, maakt me dan niet uit. E als ze voor een kite school gebruikt gaan worden valt het met het felle denk ik ook wel mee.
Als het een Torch wordt, zal het toch wel een zwarte worden , want Black rules. (is de 14 wel in zwart??, oja Joost jij hebt vast een zwarte !!))
Raven en Rhino, lijkt me wel kicken, maar voor mij nog niet haalbaar, maybe later,
Enne oncle Fons bedankt voor het aanbod, neem miscien wel even contact op. Toch wel nieuwsgierig waarom jij de Vegas blijkbaar beter vindt. ...... Vondt trouwens Vegas en Torch allebei goed uit de tests komen.. + ook als vierliner te varen.
Nog andere goede aanraders??? I'll wait.......
|
|
|
Harm
|
Ik ken iemand die heeft een serie troch en gaat deze om ruilen voor de vegas. Blijft peroonlijk maar zegt wel wat, voor dat je een torch koop MOET je eerst TESTEN!!!!!! is mijn advies kom naar de kitehigh meeting en kan je alles testen zo ook de CO2 Dream Torch vegas enz
|
|
|
slufterhufters.com
|
Fons zegt niet dat hij de Vegas beter vindt.
En Harm, de Torch is nu al de meest verkochte kite in NL. Als je gewoon van toeren houd met lang in de lucht hangen koop je een Vegas. Wil je lekker spelen en ook toeren dan koop je een Torch. De Torch is uitstekend geschikt om al je trukjes te leren, de kite geeft je het gevoel dat je kan doen wat je wilt.
|
|
|
huib
|
Dat de Torch de meest verkochte kite is zegt natuurlijk helemaal niets. De meeste mensen kopen gewoon Naish omdat ze merkgeil zijn. Ik heb zelf alleen met de Vegas gevaren en vond dat wel lekker. Maar ik kan dus niets zeggen over het verschil. Allebei zullen ze wel goed zijn. En het zijn redelijk dezelfde kites dus de vraag is of je het verschil wel gaat merken als je met geen van beide gevaren hebt.
Mijn advies: maakt niet veel uit maar als je het zeker wilt weten TESTEN! En zeker als beginner: als je ooit beperkt bent bij een trick ligt het 99.9% aan jou en echt niet aan de kite.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Of omdat Naish voor degelijkheid en zeer goede vliegeigenschappen staat.
Leg als voorbeeld de 2 barren maar eens naast elkaar.
Het is wel zo dat de kites niet veel verschillen.
Test en je weet het.
|
|
|
JorritW
Gast
|
Test inderdaad eens wat verschillende kites, kun je zelf voelen wat bij je past. Check ook eens andere modellen in die sfeer, bijvoorbeeld Dream, Diesel etc. Check ook de nieuwe Access en kijk wat zij over verschillende modellen zeggen. Vaar zelf met de Dream. Er relaxe kite, super eigenschappen en je kunt er nog gave dingen mee doen ook. Zit ook 5th (Activ5) op en natuurlijk de super veilige en goede bar. Access heeft hem ook getest en zijn er erg te spreken over en zeker over de bar. Je kunt die test lezen op http://www.fone.nl/05tests.php
|
|
|
Naish........what else???
|
Ooit wil je een kite weer verkopen en dan ben je heel blij dat voor een........ hebt gekozen!!!
|
|
|
Roel W
|
Ooit wil je een kite weer verkopen en dan ben je heel blij dat voor een........ hebt gekozen!!!
Vaar zelf f-one en daar moet ik je gelijk in geven Bob.Zit momenteel met hetzelfde probleem en dan gaan de meer bekendere merken toch net iets beter van de hand,niet dat deze daarom beter zouden zijn...
|
|
|
JorritW
Gast
|
Je hebt gedeeltelijk gelijk Bob, toch heb ik nooit moeite gehad mijn kites te verkopen. En vooral met de boards is het helemaal omgekeerde wereld!
Gaat zeker niet om omdat een merk beter is of niet, alleen de bekendheid...
|
|
|
slufterhufters.com
|
Gaat inderdaad niet om het merk, maar het is nu eenmaal zo dat sommige merken betere kites maken.
|
|
|
Johannes
Gast
|
VEGAS IS TOPPIE
|
|
|
Sake
Gast
|
Een verschil blijkt wel al dat de Vegas 2005 meer power heeft als een Vegas 2004. Meer hangtime en waarschijnlijk minder depower..
|
|
|