JTP_Joost
|
Naish beweerd dat je de shift bar op een hele hoop andere kites kan varen, zolang deze maar van een 5e lijn voorzien kunnen worden... je hebt kans dat je misschien de 5e lijn van de vegas moet verstellen, maar ik voorzie zelf geen grote problemen... voor mij was de shift bar een doorslaggevend iets dat ik niet voor de vegas wou gaan zoiezo... maar eerder voor de torch!
misschien weten arno of bob er meer van...
|
|
|
jeffrey
|
je kan het er gewoon op zetten maak niets uit ik vaar er zelf ook mee
|
|
|
huib
|
Maakt volgens mij niets uit. En van alle 5th systemen op de markt is die Shift wel het best afgewerkte setje.
|
|
|
KiteDemon
|
Die Slingybar is echt super...kan geen 5de bar aan tippen......zo ook de prijs.....
Maar je kan elke willekeurige 5de bar met elke kite met een pompleash combineren (behalve Cabrinha)
|
|
|
slufterhufters.com
|
Bij een bar gaat het om eenvoud en afwerking.
De nieuwe Naishbar is daarin goed geslaagd, goede grip, chickenloops is van goede afmeeting, het 5th werkt rete goed, en helemaal de depowerstrap is fenomenaal.
De SS is ook een hele goed bar, maar veeeeel te duur, en depoweren is af en toe een beetje klote, want dat plastic uiteinde draait nog wel eens om het touw heen en dat is niet leuk als je er snel bij moet zijn.
|
|
|
joop
|
Bedankt iedereen!
Groet Joop
|
|
|
huib
|
Dat die Naish bar duur is hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik wil nog een bar ombouwen naar 5th maar heb zelf even geen zin in geknutsel. Dan kan ik natuurlijk voor 90euro een 5th laten maken. Maar als ik dan bedenk dat ik ook een nieuwe depowerstrap nodig heb, en een andere chickenloop en dat ik bij een Naish setje een goede HP leash krijg, dan valt 199euro voor zo'n upgrade setje best mee.
|
|
|
Naish........what else???
|
Duur? ten opzichte van wat? Je koopt een goed boardje, een goede kite, lekker pak, dan ga je toch niet lopen prutsen met zelf in elkaar geknutselde spulletjes. Bij kiteboarden heb je al te maken met risico's door onvoorziene weersomstandigheden of onervaren medekiters. Door goed en betrouwbaar materiaal kun je al veel risico's elimineren!
|
|
|
KiteDemon
|
Kwalitatief doet het DIY-systeem (Do It Yourself) van Erik echt niet onder voor wat er op de markt te koop is!! .^ Wat afwerking en functionaliteit betreft ziet Naish er altijd wel gelikt uit
|
|
|
MakMan
|
Nadeel is alleen dat je de Naish bar niet in lengte kan verstellen, toch?
Ik twijfel ook over de bar van North daar ik volgende week graag een setje Vegas 12m + Rhino 16m wil aanschaffen.
|
|
|
Naish-Kiter
Logs: 0 | 3 uur
|
ik zag vandaag 2e paasdag bij telstar een 5th set van nais die koste maar €199 geen geklooi Dat die Naish bar duur is hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik wil nog een bar ombouwen naar 5th maar heb zelf even geen zin in geknutsel. Dan kan ik natuurlijk voor 90euro een 5th laten maken. Maar als ik dan bedenk dat ik ook een nieuwe depowerstrap nodig heb, en een andere chickenloop en dat ik bij een Naish setje een goede HP leash krijg, dan valt 199euro voor zo'n upgrade setje best mee.
|
|
|
KiteDemon
|
Meestel kan je wel de dezelfde bar voor bv een 12 en 16 gebruiken. Maar als ik de keus zou hebben tussen een Naish- of een Northbar dan zou ik zeker voor de Naish gaan.
|
|
|
joop
|
Nadeel is alleen dat je de Naish bar niet in lengte kan verstellen, toch?
Ik twijfel ook over de bar van North daar ik volgende week graag een setje Vegas 12m + Rhino 16m wil aanschaffen.
Ik zat hetzelfde als kitedemon te denken. De 12 en de 16 vaar je toch met een bar dus de verstelbaarheid van de North bar heeft dan ook geen voordelen meer. P.s Makman: Wat is jouw afweging geweest om een Rhino 16 te nemen ipv de Vegas. Ik twijfel zelf ook nog een beetje. Groet Joop
|
|
|
MakMan
|
Hey Joop, ik ben er nog niet uit welke ik neem: de Vegas of de Rhino in 16m. Volgens de impressie's schijnt de Vegas meer power te hebben dan de Rhino, wat zou betekenen dat zijn low-end beter is, maar hij niet zo lang te houden is als de Rhino. Dat is precies wat ik zoek. Het is zo dat mijn 12m de kite is waar alles om draait. Mocht het nu te weinig waaien hiervoor (<17knts) dan pak ik mijn grotere kite wel. Blijkbaar voldoet de Vegas 16m hier beter aan. Maar zoals gezegd, ik weet het nog steeds niet zeker.
|
|
|
marky1234
Geen avatar
|
Hai Folks,
Velen zitten te denken aan de Vegas in combinatie met de naisch bar. Kan dit nu zonder problemen???, moet er nog extra afgesteld worden, of plug in and play. (wil zelf de Vegas 14 + naisch bar kopen nl..) Tashi delek Marky
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Kan zonder problemen, alleen de afstelling is iets anders, maar afstellen moet je toch.
|
|
|
tom w
Gast
|
Wat is er dan anders aan de afstelling? De lengte van de 5e lijn/depowertouw? De Naish-bar heeft toch een korter depower-touw dan die van North hé? Gaat dit er dan voor zorgen dat je de Vegas minder kunt depoweren met Naish-bar? Ik ga ook voor 95% zekerheid een nieuwe Vegas set kopen (16-12-8 of 7) en zou dus ook veel liever die Naish bar hebben. Ook al omdat, als je uithaakt, de ckickenloop bij de North-bar slap gaat hangen, die van Naish blijft mooi recht zodat je zonder problemen terug kan inhaken.
|
|
|
|
fuck gravity
|
torch is volgens mij echt een freestyle kite en de vegas meer een alrounder
|
|
|
tom w
Gast
|
(ha Tom W, waarom voor jouw de Vegas en niet de Torch?)
Omwille van alles wat ik erover gelezen heb. Torch zou niet zo'n lift hebben, de Vegas naar het schijnt heel goede lift & hangtime. Torch meer een echte wakestyle kite, terwijl een Vegas ergens zou liggen tussen de eigenschappen van een high ar en intermediate, namelijk lichte bardruk, kan naar het schijnt met weinig aankanten gevaren worden en dus geschikter voor de lichtere rider. Ik weeg 70 kg en vaar nu met SS Fuel 03. Met die fuels heb ik niet zo'n grote windrange, dit zou met de Vegas moeten opgelost zijn. De Vegas zou me ook een hogere boardspeed moeten bezorgen dan de fuels, omdat deze veel verder in het windvenster gaan staan. Voordeel van de north bar is dan weer die micro hook, bij naish is het nog gewoon die loop zeker om dubbel in te haken? Dilemma, dilemma... Is er nu nog niemand die een goed verslagje kan schrijven over die Vegas? Om hetgeen ik hierboven geschreven heb te bevestigen of te weerleggen? Al hetgene ik er al van heb gelezen komt vanop kiteforum.com en dan vooral van die Dwight, die een testrijder is voor North en mss enkel goede eigenschappen schrijft... Ofwel is die Vegas gewoon een topkite, vorig jaar was iedereen er toch enthousiast over, dus kan ie enkel nog beter geworden zijn ;D
|
|
|
MakMan
|
Ik ben met de Vegas '04 12m ook zeer tevreden geweest. Ik had daarvoor gevaren met een Airblast, een Blacktip en een X2, maar dit bleek gewoon de kite voor mij te zijn. De kite is zeer degelijk gebouwd, heerlijk snel, draait ook vlotjes, heeft een zeer grote range (zeker met 5th), met name de high-end is verbazingwekkend goed (ik vloog 'm van 16 knp tot en met 28 knp, 83kg, 1.36 m board) en springen, ook al beschouw ik mijzelf nog als een beginnende gevorderde, lukt er zeker goed mee. Van de Vegas 05 12m, die ik eind deze week waarschijnlijk koop, schijnt krachtiger te zijn, waardoor de low-end verbetert is (1/2 knopen schat ik). Daarnaast is het nagenoeg dezelfde vlieger als van vorig jaar. Je kunt er dus niet mis mee gaan. En waarom zou ik van merk veranderen als ik geen klachten heb? De bar is een ander verhaal....die is gewoon matig van North. Die van Naish is kwalitatief een stuk beter (en dus duurzamer). Die neem ik dan ook bij.
Meer kites neem ik niet. Bij minder wind kan ik beter andere dingen gaan doen, en met meer wind is mijn capaciteit toch net te laag.
|
|
|