crossbow's kapot

haatwinter

Augustus 09, 2005, 15:15:55
edit2Rapporteer  
He hallo

Heb de crossbow getest en ben er echt helemaal weg van echter lees ik toch ook al diverse verhalen van deze kites die knallen of op andere manieren snel de geest geven....

Zijn er meer mensen die deze verhalen gehoord hebben??????

Wil er heel graag een hebben maar niet als ie 3 maanden later in twee stukken ligt.....

Reacties graag...

CU

Jef

Zorg dat je feitelijke bronnen hebt Jef. Gewoon even citeren en / of links plaatsen. Daar heeft iedereen wat aan.
Topic gesloten. Arjan
jaapd

Antwoord #1 Augustus 09, 2005, 15:44:46
edit2Rapporteer  
Volgens mij ben je in de war met de Best Hellfish...
haatwinter

Antwoord #2 Augustus 09, 2005, 15:47:34
edit2Rapporteer  
Ik hoop ook dat de berichten niet waar zijn of ik in de war ben maar volgens mij ging het echt over de crossbows......
Monique
Gast
Antwoord #3 Augustus 09, 2005, 16:48:16
edit2Rapporteer  
wat is dit nou toch weer een vage topic...heb gehoord, gezien, gelezen, waar dan???
Kite nu alweer 5 jaar en zie om me heen veel kites stuk gaan van alle gerenomeerde merken, alles kan stuk, vooral met die NW wind en golven van de afgelopen dagen.

Er wordt zoveel getest en geschreven over die Crossbow dat het erop lijkt dat iemand een negatieve kant probeert te ontdekken. Cabrinha maakt al 5 jaar top kites die heel blijven, waarom nu twijfelen aan de kwaliteit van de Crossbow. Alleen het concept lijkt me anders, lijkt me niet dat ze kwalitatief mindere kites maken daar in de fabriek.

Mijn vriendje zit ook vaak op die sites en kijk wel eens over zijn rug mee naar al dat gelul om niks. Het is dat ik zelf kiten ook onwijs graag doe en staan ook wel leuke onderwerpen op deze forums.
Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 09, 2005, 17:03:33
edit2Rapporteer  
Volgens mij is dat toch ook een beetje het verschil tussen mannen en vrouwen... Kiten vind ik geweldig! Me verdiepen in nieuwe materiaal tot op zekere hoogte ook wel. Maar het is zoals jij zegt: voors en tegens wisselen elkaar af en er wordt over het algemeen maar wat raak geluld... Terwijl ook mijn man maar blijft lezen en lezen en lezen... Mij boeit het dan allang niet meer!
Mick
Gast
Antwoord #5 Augustus 09, 2005, 17:07:13
edit2Rapporteer  
Ben inderdaad ook wel benieuwd waar die verhalen vandaan komen... Als ze er al zijn natuurlijk.

Het gaat natuurlijk wel over een totaal nieuw concept en ondanks dat er vreselijk veel mee getest zou zijn is het altijd maar afwachten wat het doet met het materiaal. Er komen toch andere spanningen op dan op een "normale" tube kite. Auto's testen ze tenslotte ook tot in den treuren en dan komt er net na de productie ook weer iets naar boven.

Ben heel benieuwd naar de ervaringen op lange termijn...
Leon aero2
Gast
Antwoord #6 Augustus 09, 2005, 17:12:12
edit2Rapporteer  
Ik heb vernomen dat dat idd. ingebouwd zit in die nieuwe Crossbow (heel handig van Cabrinha) je vaart er 3 maanden mee en dan valt ie uiteen.
Dat heeft ook te maken met het nieuwe Concept van cabrinha.
Ze geven je dan ook bij aankoop van de CrossBow net iets meer dan 2 maanden garantie zodat je net iedere keer buiten de garantie valt?

Heb ik ergens gelezen, gehoord, gezien.......... is dit waar?

Even on-topic nou:

Geen enkele kite fabrikant wil dit, er kunnen modellen tussen zitten waar iets aan mankeert.
Dit is bij iedere type en merk kite mogelijk, hier hebben ze de garantie voor bedacht.

Iedere kite nieuw of niet nieuw kan scheuren, of te hard opgepomt worden. Als jij normaal
met je gear omgaat kan je er heel lang mee doen. Zeker langer dan 3 maanden hahahaha.

drifter

Antwoord #7 Augustus 09, 2005, 17:26:56
edit2Rapporteer  
te hard oppompen kan eigenlijk niet, je pomp zal eerder stuk gaan dan je kite. Kites worden meestal te zacht opgepompt.
Een zachte kite verliest performance, en zal eerder stuk gaan wanneer die in het water valt of op land.
KiteDemon

Antwoord #8 Augustus 09, 2005, 17:46:19
edit2Rapporteer  
Elke kite van elk willekeurig merk kan stuk! Als het een struktureel probleem zou zijn dan reageren de grote jongens daar direct op door alles terug te nemen en er een goede serviceregeling tegenover te zetten.
Dus er is een CB gesloopt.....so what!!
Je hebt het hier over demokites die door Jan en alleman misbruikt worden, dus je kan er op wachten dat er wel ééntje zal sneuvelen.
Allemaal kouwe drukte om niks.
Cesso

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 09, 2005, 18:01:01
edit2Rapporteer  
 idd er kan wel eens één kapot gaan heb erzo veel zien sneuvelen na een zware crash (huilen_kitesmiley)
ajk

Antwoord #10 Augustus 09, 2005, 18:07:57
edit2Rapporteer  
koop hem dan in duitsland daar heb je 2 jaar garantie
maar best en takoon en windwing komt ook met zo een kite
en naish en north hebben ook de rechte gekocht om deze kite te maken
dus het komt wel goed
en deze kite was er al in 2002
maar toen werd er niks mee gedaan
of koop een flysurfer
dan heb je er een zonder tube en ook die kan stuk

Sky®ideR

Antwoord #11 Augustus 09, 2005, 18:08:21
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Jef in de war is met de Best Helfish dingen...??????
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.