Ervaring bagage met Airfrance naar Vietnam???

Eddy Hangtime

November 20, 2006, 17:45:24
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen, want uit de internet site wordt ik niet echt wijs...

THNX! ThumpsUp
AnalogePixel

Antwoord #1 November 20, 2006, 17:56:29
edit2Rapporteer  
Ja ik!

Ben 2 maanden geleden naar Vietnam gevlogen met Air France... maarrrrrr het ging zo:
We vlogen eerst via Parijs naar Shanghai, kitespul gewoon mee. Beetje vroeg bij de incheckbalie aangekomen zat daar een aardige stewardess, beetje lief doen en de spullen mochten GRATIS mee. We hadden 2 boards + 2 kites mee in een Prolimit tas van 145.

In Parijs aangekomen was onze aansluiting overboekt. We moesten de volgende dag naar Shanghai vliegen. Vlucht omgeboekt door Air France en met China Eastern naar Shanghai gevlogen. Spullen konden we gewoon ingechecked laten, zodat we zeker geen gezeik zouden krijgen.

Spullen prima aangekomen in Shanghai, weekje later met naar Vietnam gevlogen. Spullen waren geen probleem voor die Chinese dudes.

Op de terugweg van Vietnam naar Amsterdam gingen in een keer die Vietnamezen moeilijk doen. Wat er in de tas zat, was de vraag. Wij met een stalen gezicht beweren dat er een snowboard in zat. Die Vietnamezen in boekjes zoeken wat het voor gevolgen heeft. Das dan 80 euro meneer, was het antwoord.

Ik zeg: die 80 euro kan je in je reet steken! Op de website van Air France staat dat ik 40 euro moet betalen voor een snowboard. Die gasten weer in boekjes zoeken... ok u heeft gelijk. Betaal 40 euro en m'n spullen konden mee!

Kortom: neem je gear gewoon mee, vragen ze wat erin zit? Gewoon zeggen dat er een snowboard in zit. Dan hoeft je maar 40 euro te dokken voor een enkeltje en niet 80!

Veel plezier in Mui Ne, en doe de gasten van Windchimes de groeten!
Eddy Hangtime

Antwoord #2 November 20, 2006, 18:15:21
edit2Rapporteer  
Ok man thnx, ik heb een 9m2, 13m2 en een 18m2... Die laatste wil ik thuislaten; vind je dat verstandig of zeg je: meenemen??? Maw staat er over het algemeen een strak windje daar? Tot nu toe heb ik begrepen van wel...
Freija
Gast
Antwoord #3 November 20, 2006, 18:28:09
edit2Rapporteer  
Van a'dam naar parijs en van parijs naar ho chi minh en terug, niets betaald.

Ik zei gewoon dat het "mijn spullen" waren die in de surf/golf tas (1.20cm) zaten. Met bovenin de bikini's en boardshorts.

Heb ook wel eens mn board als handbagage meegenomen, dan weet je zeker dat hij heel blijft.

Zonde om er voor te betalen dus (Let wel op je kgs)
AnalogePixel

Antwoord #4 November 20, 2006, 18:43:01
edit2Rapporteer  
@ Freija > Als je 40 euro neertelt, hoef je ook niet meer op het gewicht te letten.

Ik zou de 18 lekker thuis laten, er staat rond deze tijd een windje vanaf 16 knopen en harder...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.