Ja ik!
Ben 2 maanden geleden naar Vietnam gevlogen met Air France... maarrrrrr het ging zo:
We vlogen eerst via Parijs naar Shanghai, kitespul gewoon mee. Beetje vroeg bij de incheckbalie aangekomen zat daar een aardige stewardess, beetje lief doen en de spullen mochten GRATIS mee. We hadden 2 boards + 2 kites mee in een Prolimit tas van 145.
In Parijs aangekomen was onze aansluiting overboekt. We moesten de volgende dag naar Shanghai vliegen. Vlucht omgeboekt door Air France en met China Eastern naar Shanghai gevlogen. Spullen konden we gewoon ingechecked laten, zodat we zeker geen gezeik zouden krijgen.
Spullen prima aangekomen in Shanghai, weekje later met naar Vietnam gevlogen. Spullen waren geen probleem voor die Chinese dudes.
Op de terugweg van Vietnam naar Amsterdam gingen in een keer die Vietnamezen moeilijk doen. Wat er in de tas zat, was de vraag. Wij met een stalen gezicht beweren dat er een snowboard in zat. Die Vietnamezen in boekjes zoeken wat het voor gevolgen heeft. Das dan 80 euro meneer, was het antwoord.
Ik zeg: die 80 euro kan je in je reet steken! Op de website van Air France staat dat ik 40 euro moet betalen voor een snowboard. Die gasten weer in boekjes zoeken... ok u heeft gelijk. Betaal 40 euro en m'n spullen konden mee!
Kortom: neem je gear gewoon mee, vragen ze wat erin zit? Gewoon zeggen dat er een snowboard in zit. Dan hoeft je maar 40 euro te dokken voor een enkeltje en niet 80!
Veel plezier in Mui Ne, en doe de gasten van Windchimes de groeten!
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
|
|