DENNS
|
haha l amfora zaten wij ook over te denken toevallig want vorig jaar waren we in camping nautic almata geweest dat is camping daar naast ,maar nu ik weet dat het is volgeboekt gaan we er niet meer heen denk ik, maar je hebt daar naast ook ander campings hoor las dunas en nog een paar.
|
|
|
antoine
Gast
|
Joo!
Heb je wel eens gedacht aan L'Erstartit , heb ik 2 jaar terug gezeten redelijk vaak kunnen varen. Campings genoeg. Camping Rifort, is een camping 5 minuten lopen van het strand, je kan net buiten het stadje kitesurfen en als het niet te druk is wordt het gedoogd. Maar 200 meter verderop mag je gewoon kiten. Tenminste 2 zomers terug.
Misschien de moeite waard!
|
|
|
adrenalin
|
Was het niet in het zomerseizoen dat je juist NIET mocht kiten???
|
|
|
jeroen90
Gast
|
las dunas ligt naast l'amfora daar ga ik ook naartoe je heb daar 2 gebieden waar je mag kitesurfen je moet wel een klein bedrag betalen voor verzekering ofzo iets.
|
|
|
Lord of the Boards
|
Gewoon een dagje extra doorkarren. Tarifa is echt 10 keer mooier dan Roses. Ben vorig jaar op beide plekken geweest, maar vond Roses helemaal niks vergeleken met Tarifa. De kiters worden met zijn allen in een hoekje gedreven. De leskites vliegen om je oren als je staat te pompen. Het is meer een badplaats dan een kitespot. In Tarifa mag je bijna overal kiten en kwa wind zit je er zeker goed. Er zijn verschillende spots met verschillende condities en windkracht. Atijd wel een goede spot te vinden dus. Bovendien is de sfeer er veel relaxter en kom je er veel minder van die Nederlandse gezinnen tegen. Heb je toch het gevoel dat je van huis bent. De reis is lang, maar wel te doen in 2 dagen doorbikkelen. En als je de tijd hebt, kun je ook nog andere spots langs de Spaanse kust meepikken.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Moet je maar net zin in hebben zo,n 3000 km met sleurhut naar Tarifa te rijden het is er ook nog eens veel te druk , de baai van Rosas is echt een goede optie om zomers lekker te kunnen Kitesurfen ,(zo,n 1450km) ik kom zelf al zo,n 6 jaar op camping La Balllena Alegre om te kitesurfen en vind de omstandigheden daar best goed ,Dit jaar heb ik van de 14 dagen dat ik daar geweest ben heb ik 9 middagen van kunnen kitesurfen ,Voor info check hun website: http://www.ballena-alegre.com/ballena2/index.phpEn ben er volgen jaar ook weer,Bij de camping is een kitezone waar het Kitesurfen is toegestaan mits je kan aantonen dat je verzekerd bent en dat je ervaring hebt om op zee te kunnen varen Dan krijg je een geel lyka shirt ,Zonder zo,n shirt loop je wel de kans dat je van het water wordt afgehaalt ,Verder staat er altijd wel een lekker windtje (zo,n 3-5 bf) en soms een krachtige tramontane die waait vanuit de bergen en is zomers zo,n 6 tot 7 bf en duurt meestal zo,n 3 dagen ..en ook zijn er verder voor de windstillendagen en de avonduurtjes diverse leuke dorpjes in de buurt ...
|
|
|
Keut Local
|
Bedankt voor de reacties...Ik hoop dat er nog een plekje voor ons vrij is...Ik ga zeker Zwafra`s optie ff checken omdat ie goede informatie geeft waar ik wat aan heb...Dat verzekeren zit wel goed alleen hoe toon je aan dat je kunt varen op zee...moet je dan gewoon ff een stukje varen? Nouja, komt ook wel goed denk ik... Zwafra...Ik zie dat je vaart op schellinkhout, daar kom ik ook regelmatig...Spreek je daar vast wel een keer...
Mark
|
|
|
joepje
|
ik kom net terug van Empuriabrava. Supercamping Laguna: http://www.campinglaguna.comlekker rustig, veel aanlandige wind, mega breed strand! Wonderschone plek.
|
|
|
Bluecupra
|
@Zwafra; welke periode ga je dit jaar? Ben er zelf van 7 juni tot 30 juni
|
|
|
|
FaBian
Gast
|
La Balena !!! Overal op de camping WiFi Club Mistral zit er... En bij pal aanlandige wind kan je helemaal naar Rosas en weer terug. (pas op voor de gardia civiel )
|
|
|
Roelie
Gast
|
Kzit ook van 4 juni t/m 25 juni in rosas (appartement).....en natuurlijk ook een beetje kiten. Wie is dan waar in de baai van Rosas.........? Misschien leuk om een keertje af te spreken met de nederlandse kitescene!! Ik heb begrepen van mijn schoonpa jaja die komt hier al jaren, dat ze vanaf het strand in rosas (margrida of zoiets) ook gewoon hun kites aan het oppompen zijn en vanaf daar gaan varen. En laat ik daar nu vlakbij in mijn appartement zitten See you
|
|
|
FunkyoneNL
|
ga al jaren die kant op heb op lámfora gestaan en in estartit op el delfin verde maar ga gewoon die kant op er zitten zat campings van verschillende prijzen en comfort ze maken wel een plekje!
|
|
|
OlafJanssen
Geen avatar
|
Wij gaan elke zomer een stukje zuidelijker. Bij Oliva (bij Alicante) nagenoeg elke dag wind genoeg voor 12m. minder druk met touristen, wel veel locals, maar die zijn relaxed. Ook campings e.d. genoeg. is windzekerder dan Rosas baai.
|
|
|
adrenalin
|
Pals ben ik vorig jaar zomer geweest in augustus. Dat was dus DUIDELIJK NIET de maand waarin je moet gaan, ik heb van de 3 weken ong. 3 dagen underpowered gevaren.
Het is daar wel een heel relexed strand, de meeste kiters zitten bij de monding van de rivier de Terre.
|
|
|
Bluecupra
|
Zijn er nog Kitehigh'ers van 7-06 tot 30-06 te vinden op La Ballena Allegre 2?
|
|
|
Ruben..
|
Wij gaan naar la ballena alegre 2 ligt weer naast las dunass
|
|
|
Ruben..
|
14 juli 06 gaan we erheen