Voorlopig géén officiële samenwerking NKV - KAT

Dangerfield

Antwoord #25 November 05, 2006, 04:38:32
edit2Rapporteer  
Gezien het feit dat de NKV momenteel als serieuze gesprekspartner wordt gezien door verschillende overheden, lijkt het mij niet meer dan logisch de NKV een formele verbintenis met een privé-initiatief als het K.A.T. uit de weg gaat.
Het KAT initiatief  moet zich nog bewijzen en is moeilijk reguleerbaar.

Ongetwijfeld zal er overleg zijn tussen de NKV  regiovertegenwoodigers en de KAT coordinator(s), dit neemt echter niet weg dat K.A.T. een privé initiatief is en zal blijven. Mocht het ooit van de  grond komen, dan nog kan de NKV zich hiermee niet verbinden.

Wanneer je jezelf als gesprekspartner van de (lokale) overheid wilt presenteren moet je niet afhanlekijk zijn van oncontroleerbare privé initiatieven met een hoog hobbygehalte.

Kite Aware Teams  hoor je volgend seizoen niets meer van. NKV wel... Joepie
The Submarine

Antwoord #26 November 05, 2006, 04:44:25
edit2Rapporteer  
Maar kunnen ze dan niet informeel samenwerken? In de vorm van regelmatig overleg ed.. Dan is het juridisch  allemaal wat makkelijker. Ze kunnen op deze manier wel goed samenwerken, waardoor ze elkaar niet in de wielen zullen rijden en tevens samen plannen maken, ideeen uitwisselen (het wiel hoeft toch geen twee keer uitgevonden te worden?) elkaar bij sturen, feedback geven enz. En bovendien met een regiooverleg....... samen sta je toch sterk? YeSS.
xray

Antwoord #27 November 05, 2006, 05:20:43
edit2Rapporteer  
Citaat
Beste kiters bedankt voor jullie feedback. Het prettige is dat ik daar niet over in discussie hoef. Natuurlijk raakt het me als voorzitter wel. We willen allemaal het beste. Maar voorop bij mij staat een goede organisatie. Vanuit dat oogpunt hebben we als bestuur gekozen eerst de vereniging te ontwikkelen.

Zoal jullie goed constateren is de NKV nog weinig fysiek aanwezig op de spots. Wij zijn daarom ook heel blij dat er een dergelijk groot initiatief door kiters wordt getoond om deze leegte op te vullen. Ik ervaar het dus niet als gemiste kans, maar als grote mogelijkheid.

Hmm, even goed lezen, de vereniging die al jaren best wel moeite heeft leden aan zich te binden en geen tot matige vertegenwoordiging heeft laat om organisatorische redenen een mogelijke oplossing van beide problemen liggen.... Leg me dat nou eens uit! De tijd die dat opbouwen kost is er niet, het is al moeilijk genoeg om vrijwilligers voor de NKV te vinden heb ik wel eens begrepen,vacature van regiovertegenwoordige voor slufter e.o. stond wel erg lang open!!! Wake up, recent nog wat topics over wat er op een drukke dag allemaal op de slufter gebeurd gelezen? Time's running out!

Bang voor afbreukrisico? BS!!! Zelfregulering om mee te pronken is toch geweldig? Leden tot je beschikking hebben die je ook voor andere zaken in zou kunnen zetten? Prachtig toch?
Nee meneer dank u wel, we willen het eigenlijk allemaal zelf doen en dat wiel nog maar eens zelf beter proberen te maken.....Pfff,iets van een not invented here syndroom of zo of toch kicken op de status van 'officiele' gesprekspartner.

Ongelovelijk domme apekoppen zijn het wat mij betreft! Zoals je begrijpt kan ik vol onbegrip redelijk pisnijdig worden van dit soort ontzettend nietszeggende antwoorden!
Stanley

Antwoord #28 November 05, 2006, 07:16:20
edit2Rapporteer  

Kite Aware Teams  hoor je volgend seizoen niets meer van. NKV wel... Joepie

Denk dat je je schromelijk vergist en zullen dat gaan bewijzen ook.

@X-ray

Amen
Nic@sluf
Gast
Antwoord #29 November 05, 2006, 14:34:44
edit2Rapporteer  
Nou, gasten, keep it gezellig. We gaan toch niet straks een NKV en Kat clan krijgen he!!!

Komt echt wel goed x-ray. Tuurlijk zouden we allemaal willen dat het ineens beter is, maar uiteindelijk is ook de NKV afhankelijk van vrijwilligers. Daar kan je nu eenmaal niet altijd en 100% op vetrouwen en moeten zij heel hard voor knokken.

Ivo heeft de voorzitterschap net op zich genomen en doet dat ook naast zijn leven!! Dus ook gewoon hulde voor hem.. ze hebben beide veel werk verzet en nog veel te gaan!

Dus laat beide partijen gewoon lekker zich bezig houden met eigen "ding" en gezamenlijke acties zullen vanzelf komen.

Officieel of officieus.

Ligt uiteindelijk aan ons allemaal, want WIJ zijn diegenen die dus het moeten gaan doen! Hoe het beestje gaat heten maakt op dit moment gewoon niet uit.

fly high keep safe en cu all soon

Nic
Stanley

Antwoord #30 November 05, 2006, 19:20:51
edit2Rapporteer  
Nic

tuurlijk willen we het gezellig houden snap allen de houding van het NKV niet.
In plaats van het idee te waarderen en mee te gaan worden wij toch op een afstand gehouden. Dus in plaats van samenwerken mag KAT het voortouw nemen om actief op de spots aanwezig te zijn. Als dit positief uitvalt dan wil het NKV weer wel mee doen en mocht het onverhoopt toch negatief uitpakken dan kunnen zij zeggen hoorde niet bij ons.
Vindt dit een uiterst laffe opstelling.

Zou juist van een nieuwe voorzitter een nieuwe koers verwachten maar het NKV blijft liever onzichtbaar voor de kiters. Houden zich alleen bezig met de achterkamertjes politiek.
Begrijp me niet verkeerd dat moet ook gebeuren en juist daarom zouden het NKV en KAT een ideale samenwerking zijn geweest.
NKV voor de politieke beslommeringen KAT voor aanwezigheid op de spots.
Je loopt nu inderdaad de kans dat er 2 stromingen gaan ontstaan welke elkaar uiteindelijk onbedoeld toch in elkanders vaarwater gaan komen.
OlafJanssen

Geen avatar

Antwoord #31 November 06, 2006, 03:40:10
edit2Rapporteer  
Wat een geleuter zeg, in plaats van het positief te zien, wordt er door diverse forumleden meteen een "zij tegen hun" sfeer opgeroepen.

Ik ben zelf een aantal jaar als voozitter heel druk met het NKV bezig geweest en weet inderdaad hoe moeilijk het is om een goede communicatie te organiseren aangezien je afhankelijk bent van vrijwilligers.
Met name de PR commissie is altijd een zwakke poot van het NKV geweest.

Dat Ivo eerst nog even de tijd neemt is zijn zaak en hij heeft duidelijk aangegeven dat hij graag (en reeds al via de regiovertegenwoordigers doet) met andere pro-kite groeperingen samenwerkt. Dus van een gemiste kans is geen sprake.
Indien de regiovertegenwoordigers van het NKV gewoon lekker samenwerken met de KAT members, dan is dit toch een prima begin?

Dus om dan meteen maar af te geven op het NKV, vind ik gezeur, als je vindt dat zij het niet goed (genoeg) doen, kom dan met goede advizen en/of meld je aan als vrijwilliger, ik geloof dat oa de PR commissie er nog wel een paar kan gebruiken.

Of willen jullie je weer zoals het spreekwoord zegt " de beste stuurlui staan aan wal" gaan gedragen?

Olaf
djb

Antwoord #32 November 06, 2006, 04:02:23
edit2Rapporteer  
ff nog een toevoeging over de NKV.... wie heeft er wel eens iemand zien staan van de NKV die op spots let en op de veiligheid....... DUS GA ER VOOR KAT..... kat moet volgend jaar in werking zijn denk ook wel dat dat zal lukken..... nu word je raar aangekeken als je een tip geeft tegen iemand maar als iemand van KAT het zal zeggen zal er denk ik wel een stuk beter geluisterd worden......
Stanley

Antwoord #33 November 06, 2006, 16:33:12
edit2Rapporteer  
Olaf,

ja je hebt gelijk er ontstaat een zij tegen hun kamp.
maar wat is daar de achterliggende reden voor?

dit is in ieder mijn laatste posting over dit onderwerp KAT gaat laten zien waar zij voorstaat.
En ik weet dat het een succes gaat worden.
mazzomrx

Antwoord #34 November 06, 2006, 17:39:15
edit2Rapporteer  
Ok dan. Volgens mij wel een moeilijke keuze.

Ik kan wel begrijpen dat een organisatie als het NKV meer prioriteit geeft aan herorganiseren van hun eigen organisatie want volgens mij heeft het de afgelopen jaren aardig plat gelegen.

Dus ik vind het een goede gezonde keuze om eerst de eigen organisatie op de rails te krijgen en dan pas verder te gaan kijken om een andere organisatie in te lijven en op te bouwen.

Volgens mij is het niet zo dat het NKV dit iniatief niet waardeert en niet wilt ondersteunen.

ListenToMe Joepie YeSS
e_surf

Antwoord #35 November 06, 2006, 18:54:13
edit2Rapporteer  
ff nog een toevoeging over de NKV.... wie heeft er wel eens iemand zien staan van de NKV die op spots let en op de veiligheid............

Ik weet er 3 en ken er 2 persoonlijk.
Ze zijn regiovertegenwoordiger en ze zetten zich heel hard in voor behoudt
van hun spots.
Ze zijn tevens KAT member en letten goed op de veiligheid van de kiters.
En er zullen ongetwijfeld meer NKV regiovertegenwoordigers KAT member zijn.

Trouwens, iedereen die nu reageerd op dit topic
Ben JIJ al Kite Aware Lid. ThumpsUp

mijngatindelucht

Antwoord #36 November 06, 2006, 19:11:04
edit2Rapporteer  

xray,

Hierbij een reactie op jouw posts, want het lijkt er op dat je met wat frustraties en vragen zit. En het is zonde als je door het uiten van deze frustraties anderen onbedoeld beinvloed en je frustraties slecht groter worden als blijkt dat je daarmee nogsteeds geen antwoorden hebt.

Ik doel dan op een reactie als: "Uitermate zwak vertoon zoals ik helaas gewend ben van de NKV.....". Dit is stemmingmakerij, zonder argumenten en zonder nuance. Maar de woorden zijn voor mij niet interessant, de boodschap wel. Ik heb het gevoel dat je teleurgesteld bent. Is je vraag: jammer, ik had gehoopt op een samenwerking. Maar wat doet de NKV dan?

Dat is een goede vraag. Dus om inzicht te geven in de werkgebieden van de NKV:
- secundaire WA verzekering
- openhouden van spots. (In heel Nederland liggen spots onder vuur, vergis je niet)
- evenementen als NK, kidzday en snowkiten
We ondersteunen regulering op de spots door het plaatsten van borden en bijvoorbeeld ballenlijnen. Het is voor de NKV niet mogelijk om daarnaast op 52 spots door personen de juiste informatie over te brengen. Waarom dan niet die kans pakken? Dat heeft iets te maken met organisatie, communicatie en duurzaamheid afgezet tegen tijd en capaciteit. Werken binnen een vrijwilligersorganisatie kan daar goed inzicht in geven en raadl ik daarom iedereen aan.

Verder constateer je 'moeilijk leden aan zich te binden' en 'matige vertegewoordiging'. Ook krachtige woorden, maar helaas zonder argumentatie. Het staat in ieder geval in contrast met de cijfers die op de algemene ledervergadering zijn geprestenteerd waaruit blijkt dat de groei van het ledenaantal uitermate gezond is. Ook zijn overal vertegenwoordigers aan de slag. Wel is het zo dat nu de tijd van aflossing is gekomen. Olaf heeft in de afgelopen jaren een enorm mooi netwerk opgebouwd van gemotiveerde mensen. Na een aantal jaren strijden is het logisch dat deze afgelost worden.

Om die regiovertegenwoordiging door te zetten moeten we gemotiveerde mensen vinden, om maar niet te spreken van de enorme informatieoverdracht. Juist het duurzaam maken van dit proces en de andere organisatorische elementen kost zoveel tijd en organisatorische capaciteit.
Het opstarten van een nieuwe duurzame tak past daar dus nu niet bij.

Ik hoop dat het zo wat inzichtelijker is geworden, zodat we in het vervolg een meer inhoudelijke discussie kunnen voeren. Daar ben ik wel aan toe!

Kitse Ivo

wouterb

Antwoord #37 November 06, 2006, 19:32:36
edit2Rapporteer  
@ Ivo, Olav,
Laat ik voorop stellen dat het NKV goed werk doet (ja, ben al lid ook). KAT ook, maar deze heeft nog geen bewijzen van goed (of slecht) gedrag (ja, ook ingeschreven). Het feit dat jullie KAT wel steunen moet voor niet ingewijden ook duidelijk zijn. Dat blijkt nu nergens uit.
Mijn opmerking: “gemiste kans” slaat op het feit dat nu (gechargeerd) een Sinn fein /IRA- achtige situatie ontstaat. Waarin voor niet ingewijden het NKV zich boven KAT stelt en eigenlijk afstand doet van haar acties en handelen.
Ik/jullie/wij weten dat het niet zo is, maar weet het Rotterdams dagblad/telegraaf/etc.(t/m lokale politiek) dat ook?
Wat zij zien, met wie zij praten, is een verenigingsvertegenwoordiger zonder achterban (want: geen exposure). En een heel ander kluppie die op de spots bezig is met veiligheid en regulering. Ondermijnt dit niet jullie status als gesprekspartner?

Er valt zeker wat te zeggen om niet 100% samen te gaan; bv KAT moet zich nog bewijzen als functionerend orgaan, verantwoordelijkheden bij calamiteiten, wildgroei aan KATters van bedenkelijk allooi (zeker mogelijk). Houd alleen daarom al de mogelijkheid om je te distantiëren.

Een openlijke en duidelijke link (logo op KAT lycra bv) tussen de twee zou mijnsinziens de positie van het NKV in de politieke arena meer goed dan slecht doen.
Ook kan je op papier een groter ledental laten zien en zoals eerder genoemd buit de zelfregulering uit als wapenfeit.

Nogmaals; ik begrijp de terughoudendheid, maar vind het niet terecht.

surfensoul
Gast
Antwoord #38 November 06, 2006, 20:39:33
edit2Rapporteer  
De NKV is echt nodig nu meer dan ooit. Dat je niks van ze hoort komt omdat de boodschap wel goed is maar de boodschapper schreeuwt niet duidelijk en hard genoeg. Kortom de pr en reclame voor de NKV moet veel beter. Ook de communicatie naar de leden toe. Het is wel een officiele vereniging en indie zin ook een bewezen en seriueze gesprekspartner van de overheden, zonder deze gesprekspartener kunnen we de kitesport opdoeken en snel ook.

De KAT is een heel leuk initiatief,...maar staat wel nog volledig in de kinderschoenen en is nog niet meer dan een verzameling als los zand aan elkaar hangende individuen. Zonder duidelijke begrenzing anders dan we vinden dat er op de spots zelfregulering moet zijn en we willen ervoor zorgen dat de sport veiliger beofend gaat worden.
Het moet allemaal nog ingevuld worden, Angela doet het heel voortvarend maar het is moeilijk te voorspellen waar het KAT staat over 1 jaar van hier.

Heel goed dat er vanuit de kitegemeenschap zelf zoiets gestart wordt.
Dat de NKV geen officiele samenwerking aangaat op dit moment is verstandig, de KAT moet eerst op poten gezet worden en dan kun je pas kijken of er basis en mogelijkhgeden zijn voor samenwerking.(only fools fall in love with perfect strangers....)

De KAT moet gesteund worden omdat het in potentie een heel goed functionerend initiatief kan worden.
Zoals ik het begrepen heb is een samenwerking in de toekomst niet uitgesloten en faciliteert de NKV de KAT ook af en toe of op verzoek.
Die samenwerking kan er alsnog komen op korte termijn als daar aanleiding toe is het heeft  geen zin om iets overhaast te doen.

Geef Ivo en het nieuwe bestuur de tijd, ze doen al veel dingen en zijn druk bezig met de NKV opbouwen, er komt een veiligheidscommisie (die kan de samenwerking zoeken met de KAT als daar aanleiding toe is) en er wordt gezocht naar leden van een pR commissie.

Dus er is positieve energie vanuit de KAT en de NKV en dat is wel eens anders geweest in de ongeorganiseerde kitegemeenschap. Samen kunnen we het tij keren en de spots en de sport behouden in Nederland.

Oh ja ben je nog geen NKV lid wordt het dan zsm, alleen met een grote vereniging kun je de kitesurfbelangen veilig stellen in Nederland.

KiteGolfje
Gast
Antwoord #39 November 07, 2006, 04:48:24
edit2Rapporteer  
De wij en zij houding zeg veel over de mentaliteit, nivo van de kiter die zo hebt gereageerd en anderen die zo zijn. Een ander slachtoffer maken, zelf de held uithangen en zo veel mogelijk publiek meenemen. Zo creer je steeds meer dualiteit onder de massa en geloof ook dat (willicht een ander onderwerp) discriminatie zo is ontstaat.
Om nog verder door te zakken, krijg je uiteindelijk massa's mensen die onverantwoordlijk op verboden spots gaan kiten(begin steeds meer op rellen te lijken na een weekendtje voetbal).

Wij Nederlanders hebben altijd een vooroordeel, een mening is  zeker goed en maar moet wel onderbouwd zijn met eerlijke/ redelijke argumenten(anders hou je gewoon je bek dicht). En rommel in andermans schoenen schuiven is tegenwoordig de natuurlijkste zaak in de maatschappij geworden. Een ander afzeiken is toch een ander onderwerp.

Ik hoop dat er wel iets mooi's uitkomt tussen NKV en KAT en dat er voor iedereen(ook de roekelozen) een mooi toekomst komt op de spots.

Succes iedereen.

Ciao,

Cool Kite   (hangloose_kitesmiley)
Wimt

Antwoord #40 November 07, 2006, 23:13:11
edit2Rapporteer  
Als het NKV bang is voor `verantwoordelijk gesteld worden`, is het dan onmogelijk om dat risico te verzekeren?
Want dan kunnen we gewoon verder.
Al is de titel niet zo gunsig gekozen, het geeft toch wel aan dat er op deze manier er niet veel vaart in wordt gezet.

En het is maar erg de vraag, of de vaart er wel op tijd in wordt gezet, want nog een paar incidenten en ongelukken, en we hebben dan niks meer te verenigen of te katten, het is dan over en uit. Want veiligheid is nu een hype, alles wijkt voor veiligheid. 

Ik had Angela ook al geschreven, dat we nu al onze eerste testcase hebben. Op Kornwerderzand, in mijn geboorteland notabene, werd er onlangs gekite, terwijl het daar wegens natuurredenen in het winterseizoen gesloten is. Deze case is iedereen op Kitehigh wel bekend denk ik.

Wat gaat er nu gebeuren qua publicatie, terechtwijzing, welke KAT is daar actief, en komt er een `pardon`van de veroorzakers van dit probleem.
Lord of the Boards

Antwoord #41 November 08, 2006, 03:23:18
edit2Rapporteer  
wimt,

De situatie op Kornwerderzand was niet de eerste testcase. Althans niet voor Makkum e.o. Marcus (RV), E-surf en ik (RV) zijn KA leden voor Makkum en Korn. We hebben onze eerste testcases al gehad op Makkum. Mensen die niet precies weten hoe de regels in elkaar steken, waardoor ze gaan kiten binnen de pieren (buiten de zone), kites op het windsurfstrand oppopmpen, opstappen op de verkeerde plaats, etc. We hebben het allemaal al meegemeaakt. Marcus en ik hebben allebij al een lycra van KA. Het wordt ontzettend goed ontvangen door de kiters en op de dagen dat we er waren, wist uiteindelijk iedereen hoe het zat en hield iedereen zich eraan.

Behalve een paar beginners die we, na overleg, hun gang hebben laten gaan binnen de pieren. KA is er uiteindelijk voor de veiligheid gekomen, en beginners zijn echt niet veilig met zuidenwind buiten de pieren. We hebben ze dus wel even aangesproken en met ze afgesproken dat ze uit de weg gaan voor windsurfers e.d. of gewoon even afstappen tot een windsurfer voorbij is. (dit is geen disrespect tegenover beginners)

Wat betreft de kwestie op Korn. Dit is in ieder geval met het Bazaki team op een goede manier opgelost. We pakken het gewoon positief op en hebben er allemaal weer wat van geleerd. Met andere overtreders zijn ook hartige woordjes gesproken op het strand bij Makkum.

En dan volgt meteen de schakel die er altijd zal zijn tussen KA en NKV. Spotbehoud! De RV's van de Friese IJsselmeerkust hebben binnenkort een bijeenkomst met de werkgroep, naar aanleiding van de overtredingen. Wat dat betreft wachten we dus nog even af.
Een andere schakel tussen KA en NKV is de samenwerking met de RV's. Bovendien hebben veel RV's zich aangesloten bij KA. Het gaat dus prima samenwerken zo, alleen zijn bijde partijen op papier niet één orgaan. Daardoor hebben ze dus wettelijk geen verplichting tegenover elkaar. Samenwerking daarentegen is er dus wel degelijk. Zoals de titel van dit topic al zegt alleen niet OFFICIEEL.

KA GAAT niet werken, KA WERKT!

@djb, Heb jij weleens een regiovertegenwoordiger met al zijn natte zooi in de auto zien springen om een losgeslagen kite te achterhalen?
Heb jij weleens een regiovertegenwoordiger met kleren en al het water in zien springen om iemand in problemen te helpen?
Heb jij wel eens een regiovertegenwoordiger gezien die mensen vriendelijk verzoekt meer dan 2 meter afstand te houden van de basaltblokken met aanlandige wind?
Heb jij wel eens een regiovertegenwoordiger gezien die iemand met zijn kite in de lucht bij de vangrail vandaan heeft gehaald?
Heb jij wel eens........

Helaas is het allemaal waargebeurd...........
wouterb

Antwoord #42 November 08, 2006, 04:08:19
edit2Rapporteer  
...@djb, Heb jij weleens een regiovertegenwoordiger met al zijn natte zooi in de auto zien springen om een losgeslagen kite te achterhalen?
Heb jij weleens een regiovertegenwoordiger met kleren en al het water in zien springen om iemand in problemen te helpen?
Heb jij wel eens een regiovertegenwoordiger gezien die mensen vriendelijk verzoekt meer dan 2 meter afstand te houden van de basaltblokken met aanlandige wind?
Heb jij wel eens een regiovertegenwoordiger gezien die iemand met zijn kite in de lucht bij de vangrail vandaan heeft gehaald?
Heb jij wel eens........

Denk dat iedereen geloofd dat dit gebeurd. probleem is dat deze mensen niet als RV's herkenbaar zijn. Ik ben waarschijnlijk verscheidene RV's tegengekomen,voorbij gelopen, misschien zelfs gesproken. Ik weet het niet.
Ondanks dat staat hun goede werk wat mij betreft boven elke twijfel.
mazzomrx

Antwoord #43 November 08, 2006, 14:50:20
edit2Rapporteer  
KA GAAT niet werken, KA WERKT!

@djb, Heb jij weleens een regiovertegenwoordiger met al zijn natte zooi in de auto zien springen om een losgeslagen kite te achterhalen?
Heb jij wel eens........

Is wel grappig dat je KA-member moet zijn om zulk soort zaken bespreekbaar te maken op het strand...Lukte het niet zonder shirtje?? Of zal het alleen lukken als je je lycraatje draagt??

Begrijp met niet verkeerd hoor ;  het is opzeker goed dat je allemaal doet en dat je je daarvoor inzet!!! Ik vind het ook een goed iniatief...

Maar ik heb er totaal geen moeite mee om tegen iemand te zeggen dat ie dat beter niet kan doen (en dat zonder lycraatje)

Mbt tot dat lijstje van je ;

Wat maakt het uit of die persoon die hulp biedt een rol als regiovertegenwoordiger of rol als KAmember in zijn vrije tijd vervult????

Biedt hulp aan diegene die het nodig hebben, of je nou vertegenwoordiger of KA member bent....
keessie

Antwoord #44 November 08, 2006, 15:30:41
edit2Rapporteer  
Opzich kan je ook gemakkelijk advies krijgen van iemand die geen KA shirt draagt, maar je weet in ieder geval wel dat je het goede advies krijgt bij een KA-member. Ik was in de herfstvakantie bij Makkum en daar sprak ik een kiter die zei dat je op het strand rechts kon starten, midden in de baai. Even later kwam Marcus natuurlijk langs om te melden dat dat helemaal niet de kitezone was. Dat heeft mij toch weer een overtreding bespaard!
Dit was voor mij een teken dat 'spotkenners' in de vorm van KA-members veel kunnen bewijzen voor mensen die op een onbekende spot zijn...

gr Kees
mazzomrx

Antwoord #45 November 08, 2006, 16:33:24
edit2Rapporteer  
maar je weet in ieder geval wel dat je het goede advies krijgt bij een KA-member.

Dit was voor mij een teken dat 'spotkenners' in de vorm van KA-members veel kunnen bewijzen voor mensen die op een onbekende spot zijn...

Mbt tot het goede advies ; Ze hebben er geen training voor gevolgd. Ze hebben zich gewoon via een forum in een blije euforie zich aangemeld......het zijn gewoon kiters.

Mbt tot spotkenners ; Gelukkig kwam Marcus eraan en heeft hij jou die boete bespaard en een goede actie gedaan om de spot te behouden.... ListenToMe ThumpsUp

Vraagje ;

1) Had je niet gereageerd op hem als hij geen lycraatje aan had??

2) Stel je voor ; het is 2005 ; iemand spreekt je aan dat je daar niet beter kan starten; Luister je naar hem of niet???

Nogmaals ;

Het is een goed initiatief dat KA!!!
Lord of the Boards

Antwoord #46 November 08, 2006, 23:53:34
edit2Rapporteer  
Mazzo, je hebt wel een punt hoor. Zonder lycra'tje zou ik de mensen ook aanspreken, absolutt. Heb dat ook vaak genoeg gedaan.

Ik vind zelf het grootste voordeel van die lycra, dat mensen die voor het eerst op een spot komen, meteen zien wie ze kunnen vragen voor info. Daarnaast merk ik wel dat het lycra'tje de tips of info wel wat meer kracht bijzetten. Degene die wordt aangesproken weet in ieder geval dat het advies gemeend is en dat hij waarschijnlijk weer aangesproken zal worden als ie zich niet veel van het advies aantrekt.

Daarnaast heb je inderdaad de zichtbaarheid van RV's. Herkenbaarheid van RV's is inderdaad slecht/ ontbreekt. Maar zelfs als RV's wel herkenbaar zouden zijn, zouden ze minder zichtbaar zijn dan KA's. Er zijn gewoon veel minder RV's dan KA's.

Omdat KA wel zichtbaar is, is het ook een goed signaal naar de buitenwereld. We laten zien dat we ons met zijn allen inzetten om het kitesurfen zo veilig mogelijk te houden. Als we ons eenmaal bewezen hebben, zullen sommige bemoeienissen van overheden uiteindelijk niet meer nodig zijn, omdat we ons er zelf mee redden.

Verder is het natuurlijk super om alle positieve reacties te lezen van alle medekiters. Veel mensen willen iets doen voor de sport, maar ook weer niet teveel. Niet iedereen kan of wil RV werk doen. KA is vrij gemakkelijk te doen en kost je geen extra vrije tijd. Op deze manier is wel iedereen met veiligheid bezig en raakt iedereen meer betrokken bij alles wat er rond een spot speelt.
Stanley

Antwoord #47 November 09, 2006, 02:13:24
edit2Rapporteer  
Mazzomrx,

volgens mij was het lijstje alleen bedoeld om aan te geven dat de RV ook betrokken is met veiligheid op de spot. En dat voor er sprake was van KA.Er werd geklaagd dat de RV niet zichtbaar is ben zelf een van die mensen.

De Lycra helpt om mensen herkenbaar te maken en is geen status symbool.
Ben blij om te lezen dat de RV's in het noorden zich hebben opgegeven als KA.
En hierdoor nu op een zichtbare manier dezelfde akties als voor heen kunnen uitvoeren.

Met het opgeven van de RV's bij KA zal het ook wel loslopen met een tweedeling.
Kennelijk heeft het bestuur van beide stromingen iets meer tijd nodig om tot één standpunt te komen.

KiteGolfje
Gast
Antwoord #48 November 09, 2006, 06:41:31
edit2Rapporteer  
...@djb, Heb jij weleens een regiovertegenwoordiger met al zijn natte zooi in de auto zien springen om een losgeslagen kite te achterhalen?
Heb jij wel eens........

Denk dat iedereen geloofd dat dit gebeurd. probleem is dat deze mensen niet als RV's herkenbaar zijn. Ik ben waarschijnlijk verscheidene RV's tegengekomen,voorbij gelopen, misschien zelfs gesproken. Ik weet het niet.
Ondanks dat staat hun goede werk wat mij betreft boven elke twijfel.

Las die tekst van lord of the Boards(LOB afkorting). Die gebruik de afkorting RV's inplaatst van gewoon Regio Vertegenwoordigers erbij te vermelden, ik als nieuw  KAT lid moet nu al bij het lezen van zijn tekst zelf gaan uitvissen wat hij nou bedoel met RV's, later in de reacties van de anderen mensen begreep ik pas wat RV's betekende(ik vraag me nu nog steeds eigenlijk af). Hij is zelf het bewijs dat het steeds indirect werkt inplaatst van direct zoals het hoort te werken. 

Je zult ook anderen durven te adviseren bij het kiten zonder KAT shirt, door normvervaging zijn KAT leden nu een goeie aanvulling op de spots en wie weet wordt de kite cultuur nu zo solidair dat KAT na een aantal jaren overbodig gaat worden.
keessie

Antwoord #49 November 09, 2006, 15:44:52
edit2Rapporteer  

Vraagje ;

1) Had je niet gereageerd op hem als hij geen lycraatje aan had??

2) Stel je voor ; het is 2005 ; iemand spreekt je aan dat je daar niet beter kan starten; Luister je naar hem of niet???

1) Marcus had geen KA lycra aan. Ik kwam pas een dag later erachter dat hij een KA-member was.
2) In 2005 mag ik hopen dat ik hetzelfde advies had gekregen, het voordeel is nu dat er een aanspreekpunt is in twijfel, dat maakt het zo'n sterk concept.

"Mbt tot het goede advies ; Ze hebben er geen training voor gevolgd. Ze hebben zich gewoon via een forum in een blije euforie zich aangemeld......het zijn gewoon kiters."

Dat is inderdaad een groot punt waar nog een oplossing voor gezocht moet worden. Maar ik geloof dat daar op dit moment al over nagedacht wordt onder de KA-members.

gr Kees

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.