OORPIJN na Kiten op Andijk wie heeft er nog meer last van ???????

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Augustus 16, 2007, 17:57:52
edit2Rapporteer  
Hallo gasten

Vorige week heerlijk gevaren op Andijk.  ThumpsUp  )Zowel op kleine meertje oftewel de vissekom als op het Ijselmeer.   ThumpsUp ThumpsUp

Wat schetst mijn verbazing dat ik na enkele dagen oorpijn kreeg. Dit werd alleen maar erger.

Eerst durfde ik niet naar de huisarts omdat de voorspellingen voor deze week kwa wind erg goed waren. Ik was bang dat zij zou zeggen dat ik het water niet op mocht.

De oorpijn werd intussen alleen maar erger  ThumpDown ThumpDown

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en naar de huisarts gegaan.

Zij kijkt in mijn oren en vraagt gelijk of ik pas terug ben gekomen van vacantie. Dit omdat een heleboel mensen die met deze klachten kampen gezwommen hebben in verontreinigd water.
Nee zeg ik, ik heb alleen vorige week gevaren op Andijk.
Vermoedelijk is dit ook de oorzaak. Vorig jaar precies het zelfde geval maar toen last van ontstoken ogen na varen in Andijk. Hier een week last van gehad

Ik het kleine meertje oftewel de vissekom wordt het water niet ververst en dan krijg je verontreiniging.

Ik kreeg een recept van haar mee met 3 keer druppelen gedurende een week en dan moet het over zijn.

Mijn vraag is hebben meer gasten hier last van ????????

Gr Richardt
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Augustus 16, 2007, 18:02:33
edit2Rapporteer  
Ik heb al een tijdje oorpijn, soms erger na het kiten, misschien ook maar eens naar de dokter gaan...

Was trouwens ook die dag dat jij er was op Andijk, maar niet heel veel meer last van gehad ofzo voor zover ik me herriner...
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 Augustus 16, 2007, 18:19:25
edit2Rapporteer  
Interessant onderwerp.
Ik heb ook last van oorpijn na het kiten.
Het maakt niet zoveel uit waar ik geweest ben maar het trekt helemaal door naar mijn kaken en tanden.
Met een paar paracetamolen zakt de pijn en na een paar dagen is het weg.
Dokter zegt dat het te maken heeft met het plots onderwater gaan als je bijvoorbeeld valt (druk).
Ik geloof dit niet zo maar ja............hij zal het wel weten.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Augustus 16, 2007, 18:34:47
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18247.0



Onderwerp: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk  (gelezen 1357 keer) 
Bossy
KiteHigh member

Berichten: 55


  Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Gepost op: augustus 07, 2006, 05:33:42 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi peeps,

Gisteren en eergisteren heerlijk gevaren op andijk...

Alleen sinds gisteren zijn mijn ogen knalrood....mijn meisje heeft zelfs een ontsteking aan haar oog...

Hebben daar meer mensen last van?

greetz,
Boss
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
X2Nick
KiteHigh member

Berichten: 20


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #1 Gepost op: augustus 07, 2006, 06:41:57 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, Ik ben zaterdag voor de eerste keer op Andijk geweest.Ik had de hele avond en de volgende ochtend ook nog last van mn ogen. Nu niks meer aan de hand. De volgende ochtend waren mn ogen ook aardig rod trouwens. 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
erwinv
Full KiteHigh member

Berichten: 121


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #2 Gepost op: augustus 07, 2006, 06:47:58 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
me zusje heeft het bijna altijd als ze twiske of zee geeft gezwommen.
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
flyingtrunkie
Full KiteHigh member

Berichten: 310



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #3 Gepost op: augustus 07, 2006, 06:57:26 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
ben er zaterdagavond geweest en daar waarschijnlijk wat water binnengekregen via m'n neus met als resultaat dat ik strontverkouwen ben. Dit is al de 2de keer dat ik dat in Andijk cadeaugekregen heb binnen een paar maanden..
Maar het mag de pret niet drukken
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Idefixe
KiteHigh guru

Berichten: 1566


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #4 Gepost op: augustus 07, 2006, 07:02:42 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Idem dito hier, zaterdag op Andijk geweest, zondag ook maar niet in het water geweest ( stond geen ruk wind) wel last van m'n ogen............. Morgen trouwens wel weer naar Andijk   
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #5 Gepost op: augustus 07, 2006, 07:03:13 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb er geen last van, maar ik heb vrijdag gevaren in Andijk.
Moet je eens in Tarifa gaan kiten, als je daar water in je ogen krijgt, dat is zo zout als de nete, dan brand je hele huid en ogen weg voor je gevoel. (miss. heeft t feit dat ik verbrand was geweest een paar dagen daarvoor ook wel meegespeeld hoor Wink)
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Spoon
Full KiteHigh member

Berichten: 315



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #6 Gepost op: augustus 07, 2006, 07:08:57 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
lekker plekkie dat andijk :S...
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
D@rkSt@r
KiteHigh member

Berichten: 78


  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #7 Gepost op: augustus 07, 2006, 08:24:47 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
het kommetje in andijk is niet erg fris het water beweegt niet zo veel en er ligt heel vel bagger op de bodem... zo te horen hebben jullie last van blauw alg.. kan je aardig last van krijgen.. maar het is niet blijvend..
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Dikkiedik
Full KiteHigh member

Berichten: 282


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #8 Gepost op: augustus 07, 2006, 10:28:33 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Dat komt door het meertje, dat water heeft het met het warme weer zwaar te verduren gehad, weinig doorstroming. Dr dreven ook al meerdere dode vissen. Waarschijnlijk blauwalg. Ben niet op het meertje geweest dus nergens last van.
Mn hond heeft er al es flinke watervergiftiging opgelopen, paar jaar geleden, dus meertje staat er wel bekend om.
 
« Laatste verandering: augustus 07, 2006, 10:30:24 pm door Dikkiedik »  Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Haring Haaaar Rie
KiteHigh guru

Berichten: 1572



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #9 Gepost op: augustus 08, 2006, 12:18:08 am » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, Ik ben zaterdag en zondag  op Andijk geweest.
Ik had de hele avond en de volgende ochtend ook nog last van mn ogen.   

Nu niks meer aan de hand
Was vandaag op walibi world  en had er alleen vanmorgen last van. 

Dus voortaan niet meer varen op de vissenkom   
 
 Meld dit bericht aan de moderator    82.217.53.149 
 
 
 
Youri Blokdijk
Full KiteHigh member

Berichten: 101


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #10 Gepost op: augustus 08, 2006, 06:52:12 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
was maandag in andijk , nergens last van gehad 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #11 Gepost op: augustus 08, 2006, 07:10:44 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Vandaag ook op Andijk geweest, nergens last van.
Maar iemand anders klaagde weer wel.
Miss. hebben die mensen een Andijk allergie ofzo Wink
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Janus
Full KiteHigh member

Berichten: 162



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #12 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:57:35 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Dat meertje is trouwens wel erg prettig om op te knallen, supervlak water...
Het is al weer een poosje geleden dat ik er geweest ben, was met de eerste hitte golf, water wordt wel erg warm en vies. Gelukkig nergens last van gehad.
 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #13 Gepost op: augustus 08, 2006, 10:59:29 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik moet zeggen dat ik nu wel wat last begin te krijgen....
Maar ben vandaag ook op het IJsselmeer zelf geweest...
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Qazzie
KiteHigh member

Berichten: 30

 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #14 Gepost op: augustus 08, 2006, 11:42:22 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Vanavond (8 aug) geweest, nu nog geen last. Hopelijk blijft het zo.
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #15 Gepost op: augustus 09, 2006, 01:07:27 am » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop t ook voor je, het voelt een beetje net als dat je te lang naar een beeldscherm hebt zitten turen. Hopelijk is het snel weer over en komt het niet meer terug (hoewel k als er morgen wind staat, morgen tóch weer Andijk ga opzoeken)
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Haring Haaaar Rie
KiteHigh guru

Berichten: 1572



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #16 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:51:59 am » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
Gisteren gevaren op Andijk en vandaag gelukkig geen last gehad.   

Wat doet de wind vandaag ???? 

Wordt het Andijk of Schellinkhout ???????   
 
 Meld dit bericht aan de moderator    82.217.53.149 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #17 Gepost op: augustus 09, 2006, 01:03:12 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
De wind doet nix vandaag Sad
Althans, hier is het pittig windstil
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Dikkiedik
Full KiteHigh member

Berichten: 282


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #18 Gepost op: augustus 09, 2006, 01:51:14 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Wind is ZW en gaat draaien naar W-NW, kan aantrekken tot windkracht 5, morgen 6 ( bron teletekst )
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Passie
KiteHigh guru

Berichten: 3213


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #19 Gepost op: augustus 09, 2006, 01:51:46 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik  heb zo ongelooflijk veel pijn gehad in mijn ogen op brouwersdam, het water dat dan in mijn ogen spatte deed zo ongelooflijk pijn..
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Haring Haaaar Rie
KiteHigh guru

Berichten: 1572



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #20 Gepost op: augustus 15, 2006, 02:01:50 pm » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
Gisteren en vandaag weer een ontzettende branderige linker oog.   

Dat water moet nodig ververst worden, ff de Brandweer maar bellen dat ze die vissekom ff leeg pompen   
 
 Meld dit bericht aan de moderator    82.217.53.149 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #21 Gepost op: augustus 15, 2006, 03:21:47 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Dr was gister wel iemand van de gemeente bezig in het kommetje, bepaalde metingen aan het uitvoeren (voor blauwalg ofzo) denk ik. Miss. komen ze tot de conclusie dat het meertje ff leeggepompt (en uitgebaggert) moet worden Grin Laten we hopen dat de klachten snel over zijn en niet meer terug komen
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
KITEWINDER
KiteHigh member

Berichten: 10



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #22 Gepost op: augustus 15, 2006, 07:05:11 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik snap echt niet dat mensen gaan varen in die vreselijk smerige sloot! je hebt een heel ijselmeer tot je beschikking!! 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Mollywood
KiteHigh guru

Berichten: 925


 
  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #23 Gepost op: augustus 15, 2006, 07:23:33 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Dat kommetje is prachtig vlak water en vaart een stuk lekkerder dan de klotsbak daar achter.
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
KITEWINDER
KiteHigh member

Berichten: 10



  Re: Meer mensen met Oogklachten?? Na varen Andijk
« Antwoord #24 Gepost op: augustus 15, 2006, 08:32:43 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
dat snap ik, in het voor en najaar is het top. In de zomer is het een van de eerste plaatsen in de buurt waar blauwalg ontstaat..............ranzig shit dus.
 
 
 
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Augustus 16, 2007, 19:41:11
edit2Rapporteer  
Citaat
Interessant onderwerp.
Ik heb ook last van oorpijn na het kiten.

Waar vaar je normaal gesproken
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #5 Augustus 16, 2007, 19:43:33
edit2Rapporteer  
0oh joh, heb ikook. Ik kan ook niet vaak onderwater gaan, dan verga ik van de pijn aan mn oren..  Waarch. gescheurde trommelvliezen ofzo, Je kan iig wel van die doppies kopen voor in je oor, die hebben kleine kinderen ook voor zwemles.
Verder ben ik op zoek naar van die mutsen die gewoon mee ht water in kunnen. Het is gewoon een wintermuts net al met snowboarden enzo, maar dan voor in het water. Geen idee waar je die kankope?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #6 Augustus 16, 2007, 19:46:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Interessant onderwerp.
Ik heb ook last van oorpijn na het kiten.

Waar vaar je normaal gesproken

Wijk aan Zee
Mirns
Workum
Warder
skyhigh as a

Berichten: 1414
Antwoord #7 Augustus 16, 2007, 20:03:37
edit2Rapporteer  
heb ook chronisch last van oorpijn inderdaad na het kiten(vooral s'winters) ThumpDown

heb ook vaak dat mn pezen van mn dikke tenen dik worden. gaan dan kraken. en doen goed zeer

fysio zei dat ze overbelast zijn. loop er nu zo'n beetje 4/5 maanden mee. ook niks wie nog meer??? (heb naish bindingen)

kameraad heeft er ook last van (he bramme) maar die stinkerd zit op lesbos vanaf vandaag  Joepie     (hangloose_kitesmiley)      (hangloose_kitesmiley)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 Augustus 16, 2007, 20:16:19
edit2Rapporteer  
tik op google 'surfersoor" in en je weet alles........ loser
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Augustus 16, 2007, 20:18:02
edit2Rapporteer  
Citaat
heb ook chronisch last van oorpijn inderdaad na het kiten(vooral s'winters)


Vaar je met of zonder cap in de winter  ????

Vaar zelf met cap in de winter
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #10 Augustus 16, 2007, 20:18:57
edit2Rapporteer  

heb ook vaak dat mn pezen van mn dikke tenen dik worden. gaan dan kraken. en doen goed zeer
fysio zei dat ze overbelast zijn. loop er nu zo'n beetje 4/5 maanden mee. ook niks wie nog meer??? (heb naish bindingen)

Ik heb een Haze boardje met van die witte bindingen (2006), en nu kwam ik gister van t watr af, enin de auto zat er een  bult op mn linkerwreef, het was wel een spier, enwas niet echtlekker gvoel als je eraan kwam/ eropdrukte.. maar wat er nou a de hand was? vandaag istie weer weg
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Augustus 16, 2007, 20:20:20
edit2Rapporteer  
http://www.xs4all.nl/~hansjess/surfoor.html


http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=DVXE,DVXE:2005-43,DVXE:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=surfers+ear&spell=1






Surfers ear
De meesten hebben er wel eens van gehoord, sommigen zijn er wel eens aan geopereerd en sommigen zien de operatie tegemoet. Surfers-oor, goed voor 3 maanden niet surfen.
     
Wat is surfers ear ?
Met Surfers ear, of de medische term "diffuse exostose" wordt een langzame opbouw van bot in het oorkanaal bedoeld.

Doordat koud water en koude wind de botproductie in het oorkanaal stimuleren kan de gehooringang gedeeltelijk tot volledig afgesloten worden. Bij een gedeeltelijke afsluiting kan totale afsluiting ontstaan als de huid in het oor opzwelt. Dit gebeurt als de huid in het oorkanaal opzwelt als gevolg van langdurig nat zijn. Doordat water en bacterien achter de afsluiting kunnen blijven hangen, is infectie aan bijvoorbeeld het trommelvlies niet ondenkbaar. Als er dan ook nog zwellingen ontstaan, ontstaat druk op het trommelvlies wat uitermate pijnlijk is.
 
     
 De behandeling
Als geconstateerd wordt dat een verdikking aan het oorkanaal aanwezig is, zal door de behandelend arts over het algemeen eerst oordruppels voorgeschreven worden. Als de vernauwing alleen het gevolg is van zwelling, kan dit goed tegengegaan worden door anti-bacteriele en schimmelwerende medicijnen. Ook uitspuiten is een veelgebruikte handeling.

Mocht dit niet werken omdat er toch al een uitbreiding van het botweefsel aanwezig is, wordt gebruik gemaakt van buisjes om de ooringang open te houden. Hierdoor zal de kans op infecties tussen de vernauwing en het trommelvlies afnemen. De vernauwing zal er niet minder van worden; je kunt hoogstens de tijd tot een operatie uitzitten. Uiteindelijk, als er echt geen helpen meer aan is, zal de chirurgische boor er aan te pas komen. Tijdens de operatie (canaloplastie) wordt met behulp van boortjes en vijltjes de opening weer groter gemaakt. Sommige chirurgen halen je gehele oor eraf, andere snijden alleen de achterkant los, zodat ze er makkelijker bij kunnen. Tijdens al dat boren en zagen (met 1mm boortjes) wordt goed in de gaten gehouden waar de de aangezichtszenuw zich bevindt, aangezien het raken van deze zenuw gevoelloosheid in je gezicht kan veroorzaken. Na wegvijlen en boren wordt het oor weer op z'n oorspronkelijke plek geplaatst, en krijg je een groot verband op je hoofd, die infecties moet voorkomen, en bloedingen moet opvangen. De watten in je oor worden elke 10 dagen vervangen.

Na zo'n 12 tot 16 weken kan je weer het water in. Bij veelvuldig in koud water surfen zal zo om de 8 tot 10 jaar opnieuw uitgeboord moeten worden.

Hoe voorkom je "surfers ear"

Al dit geboor en gevijl klinkt allemaal niet best, dus wat kan je eraan doen om het te voorkomen. Pluggen zijn de makkelijkste manier om je gehooringang te beschermen tegen koud water. Oorpluggen met was kan je gewoon bij de drogist krijgen, speciaal op maat gemaakte pluggen zijn verkrijgbaar via de huisarts. Uiteraard is het niet de beste bescherming, maar een kapje of een oorbescherming zoals op het plaatje is al een heel wat betere bescherming dan geen enkele bescherming.

Naast bescherming tijdens het surfen kan ook na het surfen nog actie tegen surfers ear genomen worden.

Door je oren met iso-propylalcohol na te spoelen wordt al het water verwijderd en droogt je oor goed op. Je oorkanaal zwelt niet verder op, en door het toevoegen van een beetje azijn kan ook infectie tegen gegaan worden. Iso-propylalcohol is gewoon verkrijgbaar bij de apotheek, maar je kan het ook via de huisarts krijgen.
   
       
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Augustus 16, 2007, 20:24:06
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat is surfers ear ?
Met Surfers ear, of de medische term "diffuse exostose" wordt een langzame opbouw van bot in het oorkanaal bedoeld.

Doordat koud water en koude wind de botproductie in het oorkanaal stimuleren kan de gehooringang gedeeltelijk tot volledig afgesloten worden


Volgens mij zijn dit 2 verschillende dingen  ListenToMe

surfers ears is echt voor die surfers op die lange planken die de hele dag in het water liggen op zoek naar de juiste golf.
 
De zg golfsurfers

Voorlopig baal ik als een stekker want buiten waait het van de planeten en ik zit hier met pijn in mijn oor  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

SHIT HAPPENS !!!!!!  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #13 Augustus 16, 2007, 20:39:36
edit2Rapporteer  
Maandag ben ik de eerste bij de huisarts, eens kijken wat hij ervan zegt.

Ik vaar vooral Ijsselmeer Mirns/Andijk etc.
thomass

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #14 Augustus 16, 2007, 21:32:50
edit2Rapporteer  
Ik had vorige week vrijdag les op Andijk, heb toen ook hele avond last van mijn rechteroor gehad.

Op Schellinkhout echter niks...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 Augustus 16, 2007, 21:47:35
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik had vorige week vrijdag les op Andijk, heb toen ook hele avond last van mijn rechteroor gehad.

Das toevallig bij mij ook het rechteroor


Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #16 Augustus 16, 2007, 22:07:22
edit2Rapporteer  
Kite vaak op Andijk en nog nooit ergens last van gehad. Vooral zomers checken ze dat water regelmatig en als het niet schoon is wordt dat duidelijk vermeldt in de krant, en langs `t water. Maar `t is inderdaad wel een ranzig meertje, met al die bagger dus kan me voorstellen dat `t niet erg schoon is. Wat ik vaak doe is na dat ik op het meertje ben geweest nog even op het Ijsselmeer zelf varen, en bewust even laten spoelen. 1 je pak stinkt niet meer zo erg en 2 je wordt zelf beetje schooner en daarna natuurlijk ook ff goed douchen. Owja, en als er water in m`n oor zit tijdens het varen even er uit halen, gewoon je hoofd schuinhouden Richard!  schater

@ Harring Harrie: Die foto`s zal ik nog sturen misschien heb ik morgenavond even tijd, `t zijn er 500 dus moet even doorzoeken!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 Augustus 16, 2007, 23:06:28
edit2Rapporteer  
Citaat
Harring Harrie: Die foto`s zal ik nog sturen misschien heb ik morgenavond even tijd, `t zijn er 500 dus moet even doorzoeken!

Goeie zaak heb je net een pb gestuurd sorry  ThumpsUp

Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #18 Augustus 16, 2007, 23:08:42
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat is surfers ear ?
Met Surfers ear, of de medische term "diffuse exostose" wordt een langzame opbouw van bot in het oorkanaal bedoeld.

Doordat koud water en koude wind de botproductie in het oorkanaal stimuleren kan de gehooringang gedeeltelijk tot volledig afgesloten worden


Volgens mij zijn dit 2 verschillende dingen ListenToMe

surfers ears is echt voor die surfers op die lange planken die de hele dag in het water liggen op zoek naar de juiste golf.
 
De zg golfsurfers


Nee, surfers ear geld voor alle surfsporten en wellicht ook voor zeilers die veel water in hun oor krijgen. Is echt niet alleen voor golfsurfers
FLAP

Berichten: 9
Antwoord #19 Augustus 17, 2007, 00:08:20
edit2Rapporteer  
los van een echte oorontsteking, kan je ook oorpijn krijgen van langdurige wind je oor. m.n. koude wind.

Meestal heb je dan last van 1 oor en is het irritatie van het oor wat wel flinke pijn klachten geeft maar wat na een paar uur over is  ( of de volgende dag).

en aangezien we m.n. kiten wanneer er wind is............... (grinnik_kitesmiley)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 Augustus 17, 2007, 01:36:41
edit2Rapporteer  
Uitleg van de radiodokter http://www.bnr.nl/AudioColumn.asp?Id=2971
 

 


(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Augustus 17, 2007, 07:36:08
edit2Rapporteer  
Ik krijg oorpijn vanwege die abnormale hoogte verschillen tijdens het springen  schater schater schater schater schater

Geintje......
Ik heb 2x een harde klapper gemaakt op mijn oor waardoor er veel spanning bleef zitten op de trommelvliezen en mijn oor bijna 2 weken dicht zat..
Verder moet ik om de 6 maanden naar de huisarts om de oren uit te spuiten en had vroeger veel last van oorontstekingen ivm mijn watersportaktiviteiten..

Na mijn Andijk-sessie had ik wel onwijs last van mijn ogen nadat ik in die vijver had gelegen.. Leek wel of ik allemaal fijn zand in mijn ogen had  (shame_kitesmiley)
Roni-Size

Berichten: 284
Antwoord #22 Augustus 17, 2007, 14:06:13
edit2Rapporteer  
http://www.proplugs.eu/
heb ze voor mijzelf en mijn dochtertje die niet kon zwemmen ivm een oor onsteking aangeschaft...
bel die Michel gewoon ff is zelf ook een surfer en heeft me goed geholpen en advies gegeven.
Zijn in veel surf schops te koop.
Aloha !!!
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #23 Augustus 17, 2007, 14:42:04
edit2Rapporteer  
Interessant onderwerp.
Ik heb ook last van oorpijn na het kiten.
Het maakt niet zoveel uit waar ik geweest ben maar het trekt helemaal door naar mijn kaken en tanden.
Met een paar paracetamolen zakt de pijn en na een paar dagen is het weg.
Dokter zegt dat het te maken heeft met het plots onderwater gaan als je bijvoorbeeld valt (druk).
Ik geloof dit niet zo maar ja............hij zal het wel weten.


Toch is het zo:)
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #24 Augustus 17, 2007, 14:54:55
edit2Rapporteer  
Ik krijg van dit topic oorpijn...

Klote voor de heren in kwestie. Sterkte!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.