nou Bert, je hebt zo te zien een gevoelige snaar geraakt!
Ik ken het probleem niet, maar is het nog een idee om een karabijn als extraatje door zowel de chicken loop als de trapeze haak te klikken? Mocht je de chicken loop safety trekken, dan denk ik dat de loop wel door de karabijn zal slippen (moet je eerst maar testen)
Erik
En waarom ook niet gelijk een hangslot? ;-)Ik ken het probleem niet, maar is het nog een idee om een karabijn als extraatje door zowel de chicken loop als de trapeze haak te klikken? Mocht je de chicken loop safety trekken, dan denk ik dat de loop wel door de karabijn zal slippen (moet je eerst maar testen)
Erik
Je zal toch een grote karabijnhaak moeten gebruiken wil je zeker zijn dat je loop er door kan.
Maar dan nog verhindert dit niet dat de loop vanachter de haak kan komen, hij zal er enkel voor zorgen dat je powerlijnen niet tot tegen de bar schieten, maar dat de loop met je trapeze verbonden is via die haak. Met de bar in de handen zal je dan nog steeds een plotselinge krachttoename voelen, alhoewel niet zo groot.
Een haak met een verende pen kan mischien de oorzaak zijn dat er tijden het surfen, zwemmen of body draggen hier iets bij in raakt (5e lijn, board leash..). Ik geef toe, de kans is klein, maar je zal het maar voorhebben.
Wij hebben hier de uitdrukking 'broeksriem en bretellen', wat zoveel wil zeggen als een veiligheidssysteem bovenop een veiligheidssysteem.
Echter, als het eerste goed werkt is er geen tweede nodig en moeten er geen twee onderhouden en behandeld worden.
Ik heb zelf nog niet veel andere merken gehoord waarbij dit gebeurt, mijn indruk is zelfs enkel de North 2007 bar. Dus het kan wel goed.