Tsja, het is maar net hoeveel je wilt uitgeven
Wanneer je geen vacuumbuffer, slangen, en aan/uit-regelaar wilt maken heb je in feite gekozen voor continuebedrijf. Dit betekend dat de vacuumpomp zo'n 15 a 20 uur aan staat waardoor koeling, smering en lawaai belangrijk wordt in de keuze. Smering heeft naast het tegengaan van slijtage ook een koelende werking wat voor continuebedrijf ten goede komt.
Maar het meest belangrijkste is natuurlijk het vermogen om een zo'n laag mogelijke zuigdruk te halen.
De eerste pomp die jij aanwijst trekt een vacuum van 200 mbar absoluut (80% vacuum). Dit is in feite prima voor een laminaat. Omdat je nog wat drukverlies krijgt over slangen en aansluitnippels hou je denk ik zo'n 70% over, wat in principe genoeg is om een laminaat af te persen.
De tweede pomp zou ik vergeten. Een absolute druk van 220 mbar is net ff te laag.
De 3e pomp begint al profi te worden, maar dan moet je al behoorlijk wat meer pleuro's neerleggen om 100 mbar extra te trekken (90% vacuum).
Mijn vacuumpomp heb ik heel goedkoop kunnen "ritselen". Anders zou ik iets freubelen met 2x koelkastcompressoren die elke 15 minuten elkaar overnemen zodat ze beurtlings kunnen afkoelen.
Succes met je keuze!