Portugal - Peniche - deze zomer !!!

stijn depauw

Mei 07, 2008, 20:12:08
edit2Rapporteer  
hoi ik wil absoluut naar Peniche en omstreken in augustus, voor een week of 2
ik heb er al veel over gelezen, golven, warm, superwind, koud water, slechts een uurtje weg van Lissabon dus m'n vriendin kan shoppen, enzovoort
alleen...
ga ik met de auto of het vliegtuig, is nogal ver dus ik verkies vliegen
maar ik kan toch moeilijk kitemateriaal EN campingmateriaal meenemen
hoe doen jullie dat ?
ik denk ook aan een huurautootje maar die overnachtingen daar ben ik nog niet uitgeraakt...
hotels of vakantiehuisjes zijn meestal duur niet ? of beter daar terplekke naar iets zoeken ?

graag beetje raad van jullie aub - waarvoor dank !!!
Sjemmel

Antwoord #1 Mei 08, 2008, 01:36:40
edit2Rapporteer  
HEhe daar komen wij deze zomer ook wel langs. Hoe koud is de zee??? Met pak varen? Noordzeeniveau?
stijn depauw

Antwoord #2 Mei 09, 2008, 04:03:34
edit2Rapporteer  
euhm...leuk van je reactie maar ik zou mijn initiële vraag als topicstarter graag on top houden, toch bedankt voor de reactie
trouwens het water is er freaking koud, winterpak is geen overbodige luxe

Jeronimo

Antwoord #3 Mei 09, 2008, 04:42:16
edit2Rapporteer  
@Stijn,
Ik ga begin juni 2 weken naar Peniche, ben er niet eerder geweest. Als ik terug ben post ik mijn belevingen. Ik ga trouwens vliegen en autootje huren. Als je zoekt op "Peniche" in dit forum krijg je nog wat meer vragen/reakties te zien.  Op http://penichekitecenter.com/default.asp zie je de webcam. Op de site lees je volgens mij ook iets over goedkopere accomodatie.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Mei 09, 2008, 05:17:48
edit2Rapporteer  
mmmmm er staat watertemp 17°C, da's toch ongeveer zomertemperatuur hier... 3mm shorty lijkt me genoeg (ik zit er ook hard naar te kijken...)
Buster

Antwoord #5 Mei 16, 2008, 18:13:39
edit2Rapporteer  
shorty mét lycra, het is niet warm
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Mei 16, 2008, 20:25:39
edit2Rapporteer  
mmmmm er staat watertemp 17°C, da's toch ongeveer zomertemperatuur hier... 3mm shorty lijkt me genoeg (ik zit er ook hard naar te kijken...)

Aan de kust van Portugal (zelfs de Algarve) wordt het water nooit echt warm. 17 graden is vrij koud voor een shorty als je er lang in ligt. 4/3 shortleg ofzo is een betere optie.

Voor de rest wel vette spots daar, wil zelf ook nog weleens terug.
Emma

Antwoord #7 Mei 22, 2008, 05:42:53
edit2Rapporteer  
Zo heel koud vond ik het het in portugal (Algarve) niet. Was daar in maart en kon zelfs in mijn bikini zwemmen (was dan wel niet echt wind). Verder heb ik een dag gevaren en toen mijn dunne (3/2) full wetsuit aangehad. Wellicht is het water er in de zomer niet veel warmer, maar shorty moet toch wel kunnen zou ik zo denken.
stijn depauw

Antwoord #8 Juni 01, 2008, 16:13:15
edit2Rapporteer  
Ik wens je een fijne reis Jeronimo ! ik kijk echt uit naar je verslag... ;-)
@Stijn,
Ik ga begin juni 2 weken naar Peniche, ben er niet eerder geweest. Als ik terug ben post ik mijn belevingen. Ik ga trouwens vliegen en autootje huren. Als je zoekt op "Peniche" in dit forum krijg je nog wat meer vragen/reakties te zien.  Op http://penichekitecenter.com/default.asp zie je de webcam. Op de site lees je volgens mij ook iets over goedkopere accomodatie.

Jeronimo

Antwoord #9 Juni 30, 2008, 03:01:15
edit2Rapporteer  
@stijn, een korte impressie van Peniche... Op lissabon gevlogen en op de AirPort een auto gehuurd (vantevoren reserveren, scheelt veel geld). Naar Peniche is het dan een dik uurtje rijden. Eerste indruk viel even tegen,  veel "moderne" appartementen. Maar als je doorrijdt tot binnen  de historische muren is het een mooi plekkie wat meer past bij mijn beeld van een portugees havenstadje.  Het oude gedeelte in de omgeving van het fort is gezellig, lekker eten en paar cafe's, oude straatjes, je kent het wel. Wij zijn "geland" bij penichekitecenter(.com) aan het strand van een mooie grote baai. Relaxte plek en sympathieke crew: Joao de eigenaar en Holgar de kiteleraar. Joao heeft ook accomodatie. Wij hebben een kamer gehuurd in een groot appartement voor €20,- per neus per nacht. Op de website kun je alles bekijken. Het is in augustus trouwens wel hoog-hoog-seizoen dus niet te lang wachten met reserveren. Kiten: je moet weten dat ik een gevorderde beginner ben en de soms flinke golven waren voor mij dus lastig. Wind was er vaak wel en iedere waren er wel wat locals op het water. Tja, dus wat zal ik zeggen , we hebben er ons goed vermaakt. Als je van portugal houdt en het ook leuk vindt om een beetje cultuur te snuiven is het goede plek om dit te combineren met kiten en/of golfsurfen. En, we blijven hollanders, het is er allemaal nog erg goedkoop.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.