Idefixe
|
iets van een North Buster ofzo.
|
|
|
|
Vinni
|
Ik denk dat ze het allerbeste gewoon met een 2 lijns matrasje van de intertoys ofzo kan beginnen. Dan weet ze een beetje hoe het sturen werkt enzo. Als ze dat echt goed onder de knie heeft kan je haar bijvoorbeeld een kleine powerkite geven (PKD buster of Peter Lynn pepper), zodat ze ook leert met de krachten om te gaan.
En als ze oud genoeg is kan ze eens een keer met een kleine tubekite leren vliegen. Zo bouw je het een beetje op, en krijgt ze wat ervaring met vliegers, wat zeker zijn voordelen heeft als ze voor het eerst het water in gaat!
|
|
|
|
Vinni
|
Ja, en m'n scheerapparaat is naar de gegaan gister...
|
|
|
|
e_surf
|
iets van een North Buster ofzo.
aan zoiets zat ik ook te denken. Ik zag laatst een North Rebel van 3m2 te koop, maar ik ben bang, dat deze eigelijk nog iets te krachtig is. Of heb ik ongelijk?
|
|
|
Stetman
|
Mijn zoontje en dochter zijn met 5 jaar begonnen met een 2 lijns 1,5m2 trainer kite van gaastra. Hier kan niet zoveel mee gebeuren en dat hebben ze snel door. Ik heb zelf een oude 4 lijns bar met QR gemaakt zodat ze ook aan de trapeze kunnen wennen. Een 3m2 trainerkite is al snel te groot, maar misschien is een 3m2 tube iets. Mijn dochter is nu 10 en ik zit ook te twijfelen over de volgende stap en voldoende veiligheid.
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
ik heb zelf een peter lynn pepper.. leuke vlieger.. ik zou eerder een NASA WING kopen... kan ook niet ontploffen ofzow? leuke vliegers kijk maar op google, nie eens zo duur.. en over een jaartje een tube aanschaffen! volgens mij kan je NASA wing ook 4lijns vliegen (weet ik nie) en anders een peter lynn pepper wel.. maar het probleem met matras`jes is als ze kei hard crashen dan.. ontploffen ze! veel suc6.
|
|
|
Vinni
|
Kan wel, maar dan gaat het echt hard hoor! Zo snel gaat dat niet. Een nasa kan je idd ook 4 lijns vliegen, maar dat is 1 en al sleur en trek kracht...
|
|
|
Langbeest
|
Mijn zoon is met 9 jaar begonnen met een Ozone Little Devil 2,1 m2 Heb er een barretje bij gekocht zodat hij het met bar sturen alvast leerd. Met handels sturen is heel anders dan met een bar. Uiteindelijk wil hij gaan kitesurfen vandaar de bar. En nu gaat pappa naar de bar..................
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
@Vinne.. je hebt helemaal gelijk! MAAR je krijg zo wel vlieger/stuur gevoel.. en hoe het zit met de kracht van een vlieger.. (anders gaat ut zo snel )
|
|
|
robin..
|
michien een kleine ozone vlieger met bar. als je dan die bar los laat dan valt hij aan de remlijnen zonder kracht naar benenden.
hij zit dan met een soort oshit handel aan je arm vast en valt zonder kracht naar beneden
|
|
|
leeany
|
Ozone IMP. kijk daar eens naar maximaal 1.5 m2 dacht ik. en heel snel en daarmee kan je het goed leren, voor 9 jarige.
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
michien een kleine ozone vlieger met bar. als je dan die bar los laat dan valt hij aan de remlijnen zonder kracht naar benenden.
hij zit dan met een soort oshit handel aan je arm vast en valt zonder kracht naar beneden
ik heb 3 jongens 7, 8 , 11. Ze kunnen nu alledrie met een klein ozone vliegertje (matrasje) vliegen. Voor de oudste heb ik een buster gekocht (5 mtr) Daar kon die toen eigenlijk vrijwel meteen zelfstandig mee vliegen. Zit nu te kijken voor een DNA 6 mtr voor hem om mee te gaan varen. Even wachten op goed weer en tijd.
|
|
|
|
OlafJanssen
Geen avatar
|
Hoi, ik ben ooit begonnen met een 2.5 en 4 m vijflijnsvlieger voor mijn 2 kinderen van toen 9 en 12 jaar. eerder had ik al een nasa wing gebruikt, maar met die kleine tubekites kon je gewoon met een 5 lijns setup varen. belangrijk voor kinderen is de juiste keuze van de locatie en weersomstandigheden! plus een goed surfpak en goed passende trapeze, zodat onderkoeling niet snel kan gebeuren en het ook leuk blijft, je wilt toch ook zelf goede spullen hebben, dan moet je het voor je kinderen niet met veel te grote trapezes en niet goed passende surfpakken gaan proberen! qua wind maakt het niet zoveel uit, liever een constante 4 of 5 bft met een kleine vlieger als lopen te kloten met een steeds wegvallende wind van 3 bft. een locatie die ondiep is zodat je die kleine nog even kan assisteren met wegstarten en vooral te hulp kan komen indien het even fout ging en de vlieger in het water terecht gekomen was. bijvoorbeeld het autostrand is een prima locatie. verder hebben ze in Egypte het verder goed geleerd. mijn jongste kon zelfs met de 2.5 heen en weer varen met 4 bft. ideale locatie is el gouna; lekker warm water en een groot ondiep stuk water. inmiddels vaart de oudste gewoon op diep water en ook met 5-6 bft. de jongste vind kiten alleen maar leuk indien het > 20 graden is, dus van de zomer weer....
groet, Olaf
|
|
|
Frank77
|
De rise lijkt erg relaxt: een echte SLE, maar daar betaal je ook voor.
Wil je het goedkoper houden dan zou ik beginnen met een stuntvliegertje (bv. 2 lijns matras).
3m2 is wel wat groot en vanaf/boven de 4 bft voor iemand van 30kg niet meer leuk. Ik zou voor max 2m2 gaan. Let er wel op dat er goede lijnen bij zitten. Veel goedkopere kites hebben lage kwaliteit lijnen (met veel rek in de lijn en dat stuurt beroerd). Een dyneema lijn setje (4% rek) is wel aan te raden en anders zul je die los erbij moeten kopen.
En geen spoelen, maar gewoon handvaten of polsbanden. Ik ben geen voorstander van een bar. Een bar op een tweelijner voelt heel anders dan een bar op een vierlijner.
Een Nasa is idd een optie, alleen is het niet echt een stuntvlieger. Het is een trekzak, wel veilig en onverwoestbaar, maar geeft weinig lol aan het vliegeren.
Vliegerop verkoopt Peter Lynn vibes, van bv 1.9m2. Wel ander lijnen setje erbij en je bent klaar voor een kleine 100 eur.
|
|
|
martijn
|
Mijn dochter is bijna 9 en ze vroeg me laatst. Pap, ik wil ook leren kiten! Voor kiten vind ik haar nog veel te jong. Nu wil ik haar eigenlijk eerst wel eens een beetje leren vliegeren met een matrasje. Maar ik kom soms ook wel eens "echte" kitejes tegen van zo'n 3m2 Met wat voor soort vlieger/kite kan ze het nu het beste de grondbeginselen leren? Ohja, ze is nu ongeveer 30kg.
mijn broertje van acht wil ook NU lessen
|
|
|
vissie
|
ik ben wel redelijk thuis in het powerkite gebied. Kijk anders even op vliegerforum.nl Staat veel informatie. Ik zal zoeken voor een 1.5 tot 2.5. Groter niet! Buster of beamer zijn echt sterk en een pepper ook. Succes!
|
|
|
Vinni
|
Als je zo'n klein bustertje hebt niet.. Die zijn er zelfs in 0,7m² daarna de 1,4 en dan de 2. Ik denk dat ze het daar veel beter mee kan leren dan een nasa. Nasa wings zijn ook in de kleine maten nog echt super sterk. Ze stoppen ook nooit met trekken, waar je hem ook in het windvenster neerzet.
|
|
|
vissie
|
Nasawing vliegt sowieso beroerd
|
|
|
Vinni
|
Dan heb je hem niet goed afgesteld, of je kan niet vliegeren
|
|
|
vissie
|
haha hoor hem:P nee goed afgesteld. En kan wel uit te voeten met een vlieger. Maar mijn mening is een nasawing alleen maar trek en lift gedrag wat hij heeft. Beroerd dus:P
|
|
|