Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik zou eerder op zee gaan kiten dan binnenwater omdat de kans groter is op ontstekingen door vervelende algen. Op zee is die kans gewoon kleiner. Je hebt toch ook te horen gekregen hoe lang je niet mag douchen? Daar wordt je schouder natter van als met een semi-dry suit aan kiten
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Op het strand liggen bakken en een tatoeage laten zetten zijn 2 tegenstrijdigheden. Dat gaat absoluut niet samen !!!!!!!!! Vermijd zeewater. Dit is tenslotte een open riool !! En door het zout zal uw tatoeage beginnen zweren http://www.tattoo4u2.be/nazorg/nazorg.htm
|
|
|
Jeroen19
Geen avatar
|
Dus jullie willen zeggen dat ik voorlopig niet kan gaan kiten?? Maar ik ben benieuwd voor hoelang dat is, tot ie helemaal genezen is ??
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Goede link Jarno! Tja, Jeroen, dat ziet er niet best uit voor minstens de komende 2 weken. En daarna altijd licraatje erover aan want ik lees net dat ze vervagen door de zon En dat van dat zeewater is ook geen goed adviesje van me, want blijkbaar kan het zout de kleurstof eruit halen door osmose... Kortom, geen tatoe nemen als je een fanatiek kiter bent
|
|
|
Jeroen19
Geen avatar
|
Haha nou bedankt voor het advies Michiel en Jarna Ben er alleen niet zo blij mee haha Masol!!
|
|
|
globe
|
En als je wel gaat: een duimdik vaseline erop en een verbandje, heb je vast wel ergens in je nachtkastje. Voorkom schuren in ieder geval.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ik weet verder niet veel van tattoo's maar google wel ..
Wat ik er wel van heb gehoord is dat je inderdaad een tijd lang niet mag zwemmen in zowel zee als zwembad.. Neem je tattoo dus gewoon in november ofzo, in de winter is het minder erg om even niet te varen :-P
|
|
|
WiCkEd
|
Na 2 weken dikke laag vasiline erop,wetsuite aan en knallen maar!!!!!!
|
|
|
Jeroen19
Geen avatar
|
jah wat ik ook zo vaag vind is dat ze zeiden dat je er totaal niks op mag smeren de eerste komende week en al helemaal geen vaseline omdat je dan je tatoeage dicht gooit zodat je tatoeage geen zuurstof meer krijgt. Ze raden me gewoon bodylotion aan :-|
gr jeroen
|
|
|
youne nl
|
Tjsa ik begrijp wat je bedoeldt elke shop heeft weer n ander zalfje, een andere tijds periode om te smeren of zelfs niet smeren heel appart!! Zorg dat je huid gewoon lekker soepel blijft geneest je tattoo sneller en mooier. Zodra er overal een korstje op komt afplakken en knalle !! Bij de 1 duurt deze periode 1 week bij andere 2 of langer
DUS KORSTJES = KITE !!!!!
|
|
|
RUD
|
Ik heb 'm in Australie laten zetten en wilde daarna nog surfen. Ik kon 1 week niet zonnen of het water in. 1e week gewoon super goed verzorgen komt het goed!
Misschien kun je anders een droogpak kopen ;-)
|
|
|
gijsv2
|
wees voorzichtig,
als dat ding lelijk wordt ben je tot het einde verminkt, maakt dat maandje nu uit! Had je maar je huiswerk moeten doen en 'm in december laten zetten.
veel suc6
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Volgens mij stel je deze vraag in het verkeerde forum Bel henkie Penkie kevertje schoumacher maar ff dan weet je het antwoord
|
|
|
NIELZZZZ
|
als je toch best snel water wil op wil(moet er wel wind zijn) dan moet je bij drogist een tube halen met daarin een zalfje wat sneller geneest bij schaafwonden weet de naam niet meer. ik ben na 4 dagen ook al weer gaan kiten en niks aan de hand. maar het blijft een risico daarom ga ik alleen en de wintermaanden alsik iets wil.
|
|
|
Micky
|
Volgens mij kan Mark je hier het beste antwoord op geven..... Die klojo verminkt zijn (godelijke) lichaam om de 2 maanden met nog een tatoo en blijft gewoon door varen.......ALS ER TENMINSTE WEER EENS EEN KEER GOEDE WIND KOMT....GRRRRRRRRRRRRRRRR.
|
|
|
Mark-Fizzer
|
GEEN Vaseline. Een weekje nadat ie gezet is kan je al kiten, voor dat je gaat kiten ff Calendulan of bepanthenzalf dik erop, en na het kiten goed wassen en weer zalven. Niets aan het handje. En je mag proberen om in de zon te gaan zitten, maar dit gaat branden, dus je doet vanzelf wel een shirtje aan. Succes PS, fotoooooooooo?!?!
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Met korrel 3 lichtjes opschuren, afnemen met een doek en in de blanke lak of een beits. Een dagje goed laten drogen en je kan weer volop!
Als er wind is dan natuurlijk...
|
|
|
manu
|
jah wat ik ook zo vaag vind is dat ze zeiden dat je er totaal niks op mag smeren de eerste komende week en al helemaal geen vaseline omdat je dan je tatoeage dicht gooit zodat je tatoeage geen zuurstof meer krijgt. Ze raden me gewoon bodylotion aan :-|
gr jeroen
het klopt idd dat je met Vaseline de porien dicht smeert en daardoor de wond niet goed heelt... er zijn 2 dingen die je kunt gebruiken die echt super werken en ook echt aanbevolen zijn onder de tattoe pro's... als je een zwart tattoeage hebt gaat niets over visolie...stinkt als de neten maar zorgt er wel voor dat je tattoo later pik maar dan ook wel pik zwart is... wat ook goed helpt..niet alleen maar bij zwarte tatts is uierzalf...houd het soepel maar verstopt de porien niet... ik zelf ben al naar 1 1/2 week volop bezig geweest op het water..wel moet ik zeggen dat mijn huid makkelijk en snel hersteld...
|
|
|
crahsdummie
Gast
|
had dat ding dan ook in de winter laten zetten
|
|
|
WiCkEd
|
gr jeroen
het klopt idd dat je met Vaseline de porien dicht smeert en daardoor de wond niet goed heelt... er zijn 2 dingen die je kunt gebruiken die echt super werken en ook echt aanbevolen zijn onder de tattoe pro's... als je een zwart tattoeage hebt gaat niets over visolie...stinkt als de neten maar zorgt er wel voor dat je tattoo later pik maar dan ook wel pik zwart is... wat ook goed helpt..niet alleen maar bij zwarte tatts is uierzalf...houd het soepel maar verstopt de porien niet... ik zelf ben al naar 1 1/2 week volop bezig geweest op het water..wel moet ik zeggen dat mijn huid makkelijk en snel hersteld... Na een week met vaseline in gesmeerd en meteen het water op. Resultaat= nog steeds pik zwart!!!!!!
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
gr jeroen
het klopt idd dat je met Vaseline de porien dicht smeert en daardoor de wond niet goed heelt... er zijn 2 dingen die je kunt gebruiken die echt super werken en ook echt aanbevolen zijn onder de tattoe pro's... als je een zwart tattoeage hebt gaat niets over visolie...stinkt als de neten maar zorgt er wel voor dat je tattoo later pik maar dan ook wel pik zwart is... wat ook goed helpt..niet alleen maar bij zwarte tatts is uierzalf...houd het soepel maar verstopt de porien niet... ik zelf ben al naar 1 1/2 week volop bezig geweest op het water..wel moet ik zeggen dat mijn huid makkelijk en snel hersteld... Na een week met vaseline in gesmeerd en meteen het water op. Resultaat= nog steeds pik zwart!!!!!! Alleen je haar valt er van uit!
|
|
|
|
|