Jer
|
eey timo.
Wat is je gewicht dan?
|
|
|
martijn
|
wat is je gewicht? ik weeg bijvoorbeeld 65 en ik kan mijn ss link 10.5 nog net in 24kn (wel overpowered) varen. Vraag niet hoe mn houding dan is
|
|
|
To
|
80 kilo
|
|
|
fransie
|
timo zo te horen heeft deze kite een goeie low end!! ik denk dat je je stuurlijnen ff wat langer moet zetten. en dat je hem dan wel lekker houdt.
ik stond vandaag ook lekker gepowerd met m'n 9m raven 3 maar kan hem zo afstellen dat je bijna niks meer voelt!! succes!
|
|
|
martijn
|
80 kilo en een 10 m dat had makkelijk moeten kunnen. Heb je hem wel genoeg gedepowered? anders ff een medekiter aanschieten
|
|
|
To
|
ja je hebt in het midden zo een zwarte lijn zitten helemaal aangetrokken me stuurlijntjes hingen er slap bij en tog schoot ik over het strand heen en mijn kite heeft maar 1 knoop zit helemaal vooraan dus daar kan het ook niet aan liggen.
|
|
|
fransie
|
ik heb ze vandaag nog meer gezien!! en konden gewoon lekker varen ja ik denkdan.
instructie boekje dat ding moet te tomen zijn!!!
|
|
|
® € M © 0
|
Ik heb vandaag met me 12 in 20 knopen gebeuld
|
|
|
To
|
ik heb al zitte kijken het depowerkoord helemaal aangetrokken en baar omhoog vermindert wel amar nog erg krachtig.
|
|
|
fransie
|
je moet bij de kite of bij je bar je stuurlijnen kunnen verstellen!! als je ze langer zet depower je hem al een heel stuk!
|
|
|
To
|
kunnen niet langer echt
|
|
|
Otto
|
Jawel, bij de bar zitten knoopjes. Iig, als je een North bar gebruikt, check maar boven de drijvertjes. Daar zitten knoopjes, en met die knoopjes kan je je kite afstellen.
|
|
|
Denice
|
11 m2 is voor baai van Rosas niet te groot. Gemiddeld waait het rond de 16 knopen. Goeie maat dus!
|
|
|
To
|
otto ik heb precies dezelfde bar maar geen knoopjes cht vaag:P
|
|
|
Jordi_1990
|
trek die floaters eens omhoog, heb je dan wel knoopjes? geloof dat ze eronder zitten namelijk
|
|
|
Fatos Locos
Geen avatar
|
Jep, ze zitten eronder. Je moet de floaters omhoogtrekken en dan zie je dat je drie knoopjes hebt om te verstellen.
SCCS
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Jongens, heeft iemand van jullie wel met de Evo gevaren? Dat is nl. ff wat anders dan de SLE's en flatkites van North zelf.
De Evo heeft nl. een bridle die de kite begrenst in vergelijk met Bandit, Revolt & Combat en de meeste SLE's en Bow's in volledig depoweren.
Je kunt wel de stuurlijnen langer maken wat alleen maar resulteert in een ombestuurbaar hardtrekkende kite.
De wind was best hard vandaag bij ons in het zuidwesten, ik was behoorlijk gepowered op mijn Bandit 9m2.
Heb je de 4 lijns bar? kb.de adviseert echter de 5th bar vanwege de safety (op 4 lijnen dus ook geen 100% drukloosheid bij trekken safety, echt een misser van een merk als North). De 5th lijn strakker zetten zou kunnen helpen, maar maakt de kite er niet beter vliegend op.
North geeft op voor iemand van 75kg: 16-31kn. M.a.w. je had hem wel moeten kunnen houden, tenzij je de wind verkeerd hebt ingeschat (was er een windmeter?)
|
|
|
To
|
nee geen windmeter gewoon een groffe schating. ik heb een 4 lijns bar en als ik die stuurlijnen langer maakt maakt dat nu wel uit of niet?.
|
|
|
OlafJanssen
Geen avatar
|
Hoi,
ik heb enig tijd op dezelfde dag een evo 10 en een bandit 9 uitgeprobeerd in ongeveer dezelfde omstandigheden. ikzelf vond ook de evo 10 nogal fors trekken, eigenlijk niet prettig meer, terwijl de bandit nog voldoende ruimte over had in het depower bereik. op diezelfde dag viel de wind tijdelijk een flink stuk terug en gingen de meeste met 12 of groter aan de slag, toen met de evo 10 gevaren en die had toen nog ruim voldoende power. dus een echte low end kite, ik denk dat je het inzebereik kunt vergelijken met een 13/14 m2 C kite. dus dan is het logisch dat deze kite vandaag wat aan de grote kant aanvoelt. ik had wel die Evo met 4 lijns systeem uitgeprobeerd, wellicht geeft de 5 lijns opzet meer depower bereik en dus grotere low end.... in diverse bladen word ook aangegeven dat je deze deltaC kites ongeveer 2 maten kleiner kunt varen, dus een 7 of 8 m was vandaag groot zat geweest. op de site van North staat de max windrange van de 10 evo ook hoger dan de 9 evo, ik denk dat dit een drukfoutje is?
groet, Olaf
|
|
|
|
Henning
|
nee geen windmeter gewoon een groffe schating. ik heb een 4 lijns bar en als ik die stuurlijnen langer maakt maakt dat nu wel uit of niet?.
Lees eens wat bandit erover zegt!
|
|
|
zarda
|
Ik heb ook een paar keer met een evo gevaren, een 12 meter, in het onderste windbereik. Ik heb toen ook een keer meegemaakt dat de wind aantrok en toen werd het denk ik 15 knopen en toen hield ik hem niet meer. Daarna ging ik met een vegas 12 meter varen en daar hoefde ik de bar maar 5 cm van me af te houden.
De evo is dus een kite die geschikt is voor minder wind en in meer wind word hij al snel heel krachtig, dus de kite was misschien wel te groot.
In rosas ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik je niks over vertellen.
groeten, sjoerd
|
|
|
jeroen90
|
in rosas is het meestal 15 tot 18 knopen. Dan moet je er toch wel mee kunnen varen.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Lekker dan zo'n windbereik... Die 10m2 SLE van mij vaar ik tussen de 16 en 35 knp Voor minder doe ik het niet
|
|
|