@posty
je hebt de safety nu aan één van de powerlines bevestigd, hoe zal het werken als je gewoon beide lijnen aan de safety vastmaakt, werkt het dan ook zo of komt de kite dan nog steeds niet naar beneden?
dan heb je zoiets als het IDS systeem van Cabrinha, zou moeten werken als je het mij vraagt.
eerst dit goed testen en dan misschien aan 2 powerlijnen vast maken.
heyy kan dit ook voor de 07 bar ?
ja hoor, alleen kun je de pigtails op de swivel niet meer gebruiken dus je moet of je stuurlijnen strakker zetten of de pigtails naar boven verplaatsen.
Wat ik me afvraag is of je safety nu wel werkt. Stel je trekt je safety. Je leash hangt aan dat ringetje. Vervolgens vliegt de bar naar voren maar omdat het balletje niet door de bar kan blijft de kite toch behoorlijk gepowerd??
het zwarte balletje gaat ook niet door de bar maar de lijn wel...
miss. stomme vraag nu: maar wat is het nut bij de best bar voor de dubbele lijn die door de bar loopt. Het lijkt erop dat ie geen enkele nut heeft?
de dubbele lijn is om de stopper werkend te maken en deze te omzeilen als je de safety gebruikt.
@posty
je hebt de safety nu aan één van de powerlines bevestigd, hoe zal het werken als je gewoon beide lijnen aan de safety vastmaakt, werkt het dan ook zo of komt de kite dan nog steeds niet naar beneden?
Bij de 2008 bar van Eclipse zit de kill switch aan beiden powerlijnen vast
dus Cabrinha heeft eigenlijk gewoon dit systeem gecopyeerd en het een naam gegeven?
Ja zoals ik in het vorige topic al aangaf kunt idd de Eclipse bar op een BEST kite varen.
Nieuwe 2009 Bar is verstelbaar en gaat iets meer kosten dan het 2008 model.
Kosten voor de 2009 bar= $ 390,- (dollar) = 254 euro (NL prijzen weet ik nog niet)
ja werkte het maar zo maar over het algemeen is $390=€390
de 2008 best bar kost normaal €300 en de 2009 gaat €350 kosten geloof ik allemaal in het kader van de brandstof prijzen!
ik zie het zelf eigenlijk ook niet echt zitten om aan mn bar te gaan sleutelen, maar als je hem aan het ringetje zoals op het plaatje hierboven ziet vastmaakt moet dat toch gewoon prima zijn?
lijkt me niet dat ze een kite verkopen waarvan de safety niet goed werkt....
ohja wat is je kite instant flaggen?
tuurlijk werkt dit systeem prima, het enige is dat als je de QR trekt de kite nooit helemaal "dood" valt oftewel flagged.
dit is nog steeds het geval bij de meeste bow's want ze gaan er nog steeds ervan uit dat de bar los laten genoeg is tot je een keer echt in de shit zit.
of je moet zo'n idiote lange depowerlijn hebben als bij de naish helix ofzo...
Hopelijk later op de dag het video verslag...