El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
dat zijn best weinig struts! ziet er top uit, iets bekend over bereik en gedrag?
|
|
|
Morres
|
de LE ter hoogte van de kleinste strut buigt naar binnen...
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ziet er erg goed uit De NANO is volgens zeggen meer een all round kite geworden met meer power dan vorig jaar. @El Rudo.. op kiteforum.com is er veel info te vinden over de laatste ontwikkelingen van Eclipse. Vond dit bericht van Dimitri op de site: For the NANO For a 175 lbs (+/- 70/75 kg) rider on Twin Tip NANO 7 (18 to 45 ++ knots) NANO 9 (17 to 35 ++ knots) NANO 11 (12 to 27 knots) Als ik mij niet vergis dan gaat er ook een Nano 13m2 op de markt komen.
|
|
|
Nature
|
Graphics vind ik niks maar die kite is zo dope afgewerkt echt heel nice.
|
|
|
Lex
|
Waarom zo weinig struts? Lijkt me er niet stabieler op worden?
|
|
|
Geronimo79
|
ah cool dus ik kan ze volgende week in mn brievenbus verwachten?
niet om lullig te doen, maar dit is niet de nano zoals hij echt word... graphics zijn van de proto versie.
voor de eigenschappen, lees kiteforum eens door.. massaal topics daar. Nano schijnt echt geweldig te zijn wat ik in de verschillende reacties lees. maar wil je meer/agressiever.. DAN de thruster
|
|
|
Morres
|
Als van een klein merk mensen roepen dat een kite geweldig is, dan haak ik meestal al af desalniettemin is het vast goede kite en houd ik m graag eens vast
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Eclipse roept dat niet over zichzelf maar dat doen de mensen die de kites (prototypes) hebben kunnen testen. Dat Eclipse is een mega merk in Amerika en hebben daar hun eigen testcentrum !!!
Ik denk dat Eclipse een groter aandeel in de kitenmarkt heeft dan wij denken..
Dit jaar komt Eclipse ook met die Bomproefgarantie van 1 jaar voor de Europeesche markt.
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
De kite ziet er idd echt lekker uit moet ik zeggen, ga ik zeker eens testen deze zomer.
Over marktaandeel heb ik het volgende gelezen in een kitemagazine;
Er zijn 3 merken die iets meer dan 20 000 kites per jaar verkopen, Cabrinha, Best en North.
Dan zijn er 3 merken die de 12 000 kites per jaar halen, slingshot, naish en F-one
De andere merken verkopen rond de 6000 kites per jaar of minder..
|
|
|
vissie
|
Je ziet niet echt veel eclipse kites vind ik..maar deze is echt gaaf
|
|
|
Geronimo79
|
in nederland idd nog niet..ik krijg ze hopelijk snel binnen.. maar in amerika zie je ze gewoon wel veel
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Als ik mij niet vergis dan zal de kite morgen op Mirns te bewonderen zijn. Ik zal proberen om er wat foto's van te maken en misschien staat er voldoende wind zodat ik er ff aan kan hangen
|
|
|
Sherida
|
Als ik mij niet vergis dan zal de kite morgen op Mirns te bewonderen zijn. Ik zal proberen om er wat foto's van te maken en misschien staat er voldoende wind zodat ik er ff aan kan hangen Je vergist je niet hoor, morgen neem ik hem mee! Gaan we even kijken wat het is! (Natuurlijk ook de Thruster 8 )
|
|
|
|
Vinni
|
Dan wil ik er ook wel een rakje mee doen Als HJ me mee wil hebben
|
|
|
|
|
vissie
|
vinni heb je geen school ofzo..ik wordt jaloers
|
|
|
Geronimo79
|
ben morgen ook op mirns HJ! word kicken!
|
|
|
|
Vinni
|
vinni heb je geen school ofzo..ik wordt jaloers
Tot volgend schooljaar bijna niet meer nee
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Heb vandaag even aan de NANO 9m2 kunnen hangen. Moesten eerst even de bar afstellen voordat we het water op konden. Ik begrijp dat dit een prototype is dat beschikbaar is gesteld door de importeur. Volgens mij is de kite gelijk aan het origineel alleen zijn de graphics anders (zie foto) Ook hadden we nog niet de beschikking over de originele 2009 bar.
Stond ongeveer 20 knp wind en kon goed gepowerd varen. De kite is lekker direct en snel. Zoals gezegd hebben wij zelf de bar(setup) aangepast door de stuurlijnen korter te maken. Ik vond dat de bardruk wel iets hoger dan gemiddeld maar dat kan ook aan de aanpassing gelegen hebben.
Springen is iets minder dan de Thruster. Thruster heeft gewoon iets meer power, is sneller en springt hoger maar de NANO ziet er uit als een kwalitatief goede, no-nonsens, all round kite
|
|
|
Geronimo79
|
De Kima is de wave kite, de nano is de kite voor iedereen.
Ik ben vandaag 1 van de mensen die em getest heeft (zoals gezegd ik ben oa verantwoordelijk voor de graphics van eclipse 09 dus hoe zwaar je mn mening wilt tellen is up to you)
Nano 9m vandaag gevaren op mirns.. wat de wind was geen idee leek erg vlagerig.
gevoel wat ik in mn paar rakjes had is vertrouwd gevoel. (kom van een waroo af) Ergens zou ik het gevoel een beetje vergelijken met een waroo. MAAR.!!
Kite is heel direct en reageerd snel en vliegt sneller dan de 9m waroo (die ik overinges ook maar een blauwe maandag gevaren heb). Maar de kite is direct en snel met een zeer vertrouwd gevoel. Anders dan mn waroo voel ik bij de nano erg goed aan waar die was, en de kite voelde enorm stabiel aan.
Kite beviel me erg goed. (krijg ze over een paar weken in de bus, zal er zelf niet echt mee gaan varen omdat ik een thruster erbij krijg (agressieve neefje van de nano))
het echte test werk laat ik aan iemand anders over die em ook een dag lang test. ipv de 4 rakjes die ik ermee gevaren heb.
|
|
|