(HJ) MINI-ME
|
Dat is idd een domme gadachte. In dat geval kun je ook een winddicht pak kopen en die over je wetsuit aantrekken. Ook doet een spraytop (soort van windjack) wonderen als je die over je wetsuit draagt.
Ik heb vorig jaar met het droogpak gevaren. Bij temperaturen van 0 t/m 10 C had ik het warm zat met het bijgeleverde fleece. Bij temp boven de 10C had ik vaak alleen (dun) hardloop ondergoed aan.
Ik heb het pak uitgebreid in de branding, tijdens het zwemmen en met harde crash getest. Soms waren de uiteinde van de mouwen een beetje vochtig maar dat was dan alles. 80% van de tijd was ik helemaal droog !!!
Belagrijk is:
* Geen katoen kleding onder het pak aantrekken. * Latex boven de knokkels van de pols en enkels trekken. * Pak icm schoentjes en handschoentjes dragen
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
OK heren droogpakkers............ik heb een speursessie talkpoeder gehouden en het valt niet mee dit zonder parfummetje te vinden. Wat is eigenlijk het probleem als je geparfumeerde talkpoeder gebruikt?? Buiten het feit dat je op het water dan naar droge babybilletjes ruikt....
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
OK heren droogpakkers............ik heb een speursessie talkpoeder gehouden en het valt niet mee dit zonder parfummetje te vinden. Wat is eigenlijk het probleem als je geparfumeerde talkpoeder gebruikt?? Buiten het feit dat je op het water dan naar droge babybilletjes ruikt.... Ik kan de info even niet uit de link van El Rudo halen maar zover mijn kennis gaat is de combinatie rubber(latex) en parfum niet ideaal. Volgens mij tast de parfum het rubber aan. Ik heb mijn talkpoeper gewoon bij Kruitvat of DA drogist gehaald. Gewoon ff aan de verkoopster vragen en voor een paar euro ben je de man...
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Ff een vraagje en ik heb het volgens mij al ergens voorbij zien komen maar kan je gewoon elke bus talkpoeder pakken of moet er nog ergens op gelet worden?
Bij de Etos kun je ongeparfumeerde talkpoeder kopen. Kost iets van 2,50 Euro een flessie. Gewoon het huismerk kopen, voldoet prima. Het is een grijs flesje met een lichtblauwe dop. Op het flesje staat Mentho 10. Het is een flesje van 75ml. Andere kan natuurlijk ook, als het maar ongeparfumeerd is. nog een keer dan
|
|
|
Gerardo
|
Heb de astro zondag besteld op de engelse site en vandaag al binnen. Helemaal prima geregeld. Heb het pak net aangedaan met de gratis bijgeleverde fleece underwear en het voelt echt super. Dit weekend ga ik het pak testen en heb hoge verwachtingen. De rits aan de voorkant is erg praktisch en ook makkelijker bij het uittrekken. Kan denk ik nu de hele winter door lekker blijven kiten, hoewel ik in december twee weken naar el gouna ga!!!
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Vandaag een mailtje terug van Dufare waar me droogpak ligt om nieuwe seals in te maken. Ze hebben de nek - en polsseals vervangen. Kosten inclusief verzenden 143 euro. Nekseal 75 euro polsseal 30 euro. Zo weten jullie dat ook alvast want over een jaar of drie vier zijn jullie ook aan de beurt.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Vandaag een mailtje terug van Dufare waar me droogpak ligt om nieuwe seals in te maken. Ze hebben de nek - en polsseals vervangen. Kosten inclusief verzenden 143 euro. Nekseal 75 euro polsseal 30 euro. Zo weten jullie dat ook alvast want over een jaar of drie vier zijn jullie ook aan de beurt. Voor hetzelfde geld koop je bijna een nieuwe
|
|
|
Ian
|
M'n Gul pak heeft alleen latex bij de enkels :-) Polsen en nek zijn glideskin neopreen.
enkel = pols dus max 30e of 60e voor 2
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
M'n Gul pak heeft alleen latex bij de enkels :-) Polsen en nek zijn glideskin neopreen.
enkel = pols dus max 30e of 60e voor 2
Weet je dat zeker want zowel de 2008 als de 2009 GUL pakken hebben latex bij de enkels en polsen en bij de polsen zit er nog een extra neopreen manchet overheen.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Ik snap wel wat hij bedoelt want echte latex manchetten zijn het niet bij de 2009 versie. Enkel bij de voeten. De handen en hals is meer van neopreen met aan de binnenkant wat latex.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Vandaag ondanks de uitgebleven kou mijn droogpak maar eens getest. Hij zit heerlijk en blijft droog. Eerst met schoentjes en handschoentjes getest om te kijken of het waterdicht was en na al die crashes en bodydraguitstapjes geen druppel in mijn pak gekregen. Later zonder handscheontjes gevaren met als gevolg een aantal druppels in de mouwen. Maar niks ernstigs dus.
Gewoon goed kijken of alle seals goed zitten. Tevens kan je bij de mouwen de buitenkant het beste strak doen met het klittenband als je geen handschoentjes draagt. Dan blijft alles droog.
|
|
|
isomis
|
oplossing voor geen water bij de handen naar binnen is:
de binnenseal zo ver mogelijk van je hand afdoen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Het vervangen van de neopreen manchetten van een "normaal" wetsuit is helemaal niet zo duur als die latex varianten. En de 2009 heeft idd. alleen latex bij de enkels. Polsen en nek 100% neopreen seal.
Heb de mijne nog niet getest, ben erg benieuwd!
|
|
|
Ride
|
Heb gisteren op Schel met mijn Enforcer gevaren. Handschoenen, schoenen aan en cappie op. Echt totaal geen druppel water naar binnen gelopen. Ik heb hem nu voor de vierde keer gedragen. Iedere keer leer je weer wat. De eerste keer even ontlucht door nekseal iets open te trekken en dan door de knietjes. Toen toch nog wat water naar binnen. Nu Nekkie open en meerdere keren door de knieën. Ook even op het moment dat je door de knieën zakt, je armen tegen de zijkant van je lichaam drukken. Merk je toch dat er nog meer lucht uit je pak komt en hij meer vacuüm trekt. En het blijft heerlijk zo'n pakkie.
|
|
|
Langbeest
|
Yup effe zo klein mogelijk maken dat is de clou
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Afgelopen weekend lekker gekite, en wat zag ik, ik denk 80% met een droogpak aan. En dat terwijl ik vier jaar terug voor gek werd verklaard. ben ik natuurlijk ook wel maar toch.
|
|
|
Idefixe
|
Als ze nou gewoon ff ergens een simpel ventiel op zo'n pakkie plakken dan kun je met je pomp op standje "deflate" toch de boel lekker vacuum trekken
|
|
|
Ride
|
Afgelopen weekend lekker gekite, en wat zag ik, ik denk 80% met een droogpak aan. En dat terwijl ik vier jaar terug voor gek werd verklaard. ben ik natuurlijk ook wel maar toch. Tja, het is wel comfie hoor. En er liepen er zondag ook echt veel met een pakkie aan ja. Ach, gezellig in de winter toch. Staan we nooit alleen op het water.
|
|
|
isomis
|
bij dat pak heb ik een kleine handleiding gekregen en daar staat dat je de rits dicht moet doen en op een klein kiertje, klopt dat?
moet nog even ergens zo stick kopen.
|
|
|
Ride
|
bij dat pak heb ik een kleine handleiding gekregen en daar staat dat je de rits dicht moet doen en op een klein kiertje, klopt dat?
Ik laat de rits altijd open staan als ie droogt. Ook daarna als ik hem in de kast heb hangen, staat ie open. Schijnt beter te zijn. Stick kan je bij Scuba dive krijgen in Almere Buiten. Volgens mij kom je toch ook uit Almere Isomis. Je kan er ook één bestellen op het net, maar bij de duikwinkel liggen ze ook.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Vandaag, maandag 16 nov, voor het eerst weer met het droogpak gevaren. Aleen schoentjes aan en heb helemaal droog gebleven. Moet wel zeggen dat ik niet echte harde crashes heb gemaakt maar je blijft ook prima droog zonder cap en/of handschoenen. Was weer een lekker gevoel!!! Heb ook minder natte rotzooi bij thuiskomst.
|
|
|
isomis
|
Ik laat de rits altijd open staan als ie droogt. Ook daarna als ik hem in de kast heb hangen, staat ie open. Schijnt beter te zijn. Stick kan je bij Scuba dive krijgen in Almere Buiten. Volgens mij kom je toch ook uit Almere Isomis. Je kan er ook één bestellen op het net, maar bij de duikwinkel liggen ze ook. Wel vreemd, want in de handleiding staat dat hij dicht moet. true, woon gezellig in almere!!! moeten we eens carpoolen! Ik zal zo stick kopen.
|
|
|