Kite oversheeted??

Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
April 19, 2009, 10:56:48
edit2Rapporteer  


Hallo,

Ik heb een north rhino10 en een vegas 14 beide uit 2006. Nou heb ik laatst mijn lijnen even gecheckt en wat bleek...een powerlijn was dikke 4 cm langer geworden. Ik heb die andere powerlijndus ook langer gemaakt. Nu vliegt de kite anders. Ik kan hem niet meer goed vliegen op volle power op de depower strap. Hij staat alleen nog goed met de bar helemaal van me af dan dus ik moet perse de kite wat depoweren.

Nou heb ik eigenlijk twee vragen..Wat te doen om ervoor te zorgen dat de kite minder stallt?
En de 5th staat strakker dan normaal..Kan dat of moet die ook 4cm langer gemaakt worden?

Gr Matthijs
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 April 19, 2009, 11:15:13
edit2Rapporteer  
als je powerlijnen niet meer gelijk zijn, samen vervangen. De lengte is anders maar de rek ook, daarom vliegt ie nu bagger.
voor de meeste bars is de norm dat alle lijnen even lang zijn als de bar tegen de chickenloop zit. Hieruit zou je de dus ook de goede lengte voor de 5th kunnen halen.
succes!
hugojan

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 April 19, 2009, 11:47:25
edit2Rapporteer  
je powerlijnen zijn te lang nu, dus even net boven de depowerstrap die dikke lijn die uitloopt op je krachtlijnen inkorten, is ook meteen je probleem met je 5th opgelost (tenzij deze al tegen het splitspunt zit, dan moet je aan het einde even wat langer maken)
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #3 April 19, 2009, 11:57:59
edit2Rapporteer  
Ik heb bij de bar bij de stuurlijnen nog een knoopje over om hem kanger te maken. Is dat ook een optie?
 Moet de 5th bij volle power strak staan of ook een beetje slap hangen?

Mazzl
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 April 19, 2009, 12:28:36
edit2Rapporteer  
powerlijnen rekken altijd, als je je stuurlijnen langer kan zetten, moet je dat vooral doet.
Onevengerekte lijnen wijzen mij op veel op een kant loopen/springen, klopt dat?
Het lijkt me sterk dat je powerlijnen oneven gerekt zijn, met stuurlijnen komt dat wel regelmatig voor door bv kiteloopen 1kant op. Dus ik zou eerst je stuurlijnen eens a: langer zetten en B: omdraaien, zien of ie dan andere kant afwijkt.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #5 April 19, 2009, 12:52:37
edit2Rapporteer  
Mijn stuurlijnen zijn beide even lang en de powerlijnen nu ook weer. Ik spring idd meestal met rechts voor. Dus dat vermoeden klopt. Ik zal eerst proberen wat er gebeurd als ik de stuurlijnen een knoopje verder zet. Maar dat zit ik nog met de 5th...

Moet deze een beetje slap hangen?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 April 19, 2009, 15:49:45
edit2Rapporteer  
Als een lijn in ontspannen toestand is uitgerekt kan het zijn dat de andere meer rek onder belasting vertoond. Zomaar de lengte corrigeren kan dus betekenen dat daarna de ander onder spannig weer langer is. Om de lente te vergelijken moet je er dus flink aan hangen.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #7 April 19, 2009, 23:16:18
edit2Rapporteer  
Ik heb de lijnen even lang gemaakt door er aan te hangen. Ik heb nu de 4 lijnen evenlang als ik de kite op volle power heb staan en de bar helemaal naar me toe. Maar dan is de 5th toch echt een cm of 4 korter.. Hoe moet ik dat verlengen? Iemand een idee...??

Kitestart

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #8 April 20, 2009, 08:46:25
edit2Rapporteer  
Wat dacht je ervan om je 4 lijnen dan 4 cm in te korten... Korter maken is altijd makkelijker dan verlengen natuurlijk Wink
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #9 April 20, 2009, 10:57:53
edit2Rapporteer  
zitten er dan geen knoopjes op je noseline, waarmee je die 4 cm kan kompenseren? Mocht dat niet het geval zijn zou ik voor een nieuwe en langere noseline gaan in plaats van 5e te verlengen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.