Hoihoi,
Ik heb al een aantal keren gekite en vind dat het tijd wordt om mn eigen gear te kopen. Ik wil starten met een tweedehands set zodat ik eerst goed kan oefenen.
Een paar dagen terug heb ik een aanbod gevonden voor een Cabrinha Crossbow 9m 2007, maar weet niet of deze wel geschikt voor beginners is. Zo lees ik dat de crossbow 2007 erg veel
bardruk heeft, en dat dit niet te verminderen is. En de 2:1 katrol op de bar lijkt me ook niet echt iets voor beginners. Bovendien lees ik
hier:
"the C-kite feel is back!" (punt 4), terwijl ik van iedereen hoor dat een C-kite juist voor de meer gevorderde kiters is. En ook staat hij in
deze tabel niet ingedeeld onder beginner-kites, maar onder high performance kites.
Is de crossbow 2007 wel echt geschikt voor mij als beginner, of kan ik beter wachten tot een beter aanbod voorbij komt? Zijn er andere kite-typen die meer geschikt zijn voor beginners, of stel ik me aan?
Ik wil heel graag mn eigen uitrusting om altijd te kunnen kiten wanneer het mij uitkomt en niet hoef te huren/lenen, maar wil geen overhaaste beslissingen nemen.
Bedankt voor de hulp iedereen!
Michiel