gevraagd handleiding pbt vacumeren

gres

Geen avatar

Maart 25, 2010, 04:48:22
edit2Rapporteer  
topic spreekt voor zich,
maar nu las ik in een topic dat het bedrijf    http://www.pbtbrothers.tk/    een handige handleiding mee stuurt voor het plaatsen van je pbt op je board.
Tot nu toe doe ik het met de kennis van dit forum, maar ben benieuwd wat deze handleiding verteld.
Heeft iemand hier info over.

thx

gr gres

[Edit] url-fix: plaats altijd url-tags om je links:
Code:
[url]  [/url]
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Maart 25, 2010, 08:57:15
edit2Rapporteer  
Je weet dat Peter en Dennis van Hoovah/Pbtbrothers al in 2006 gestopt zijn en dus niks meer leveren?

Maargoed, na even graven in mij archief kwam ik dat documentje tegen wat jij denk ik bedoeld:

Citaat
Hoe verwerk ik het PBT op het board?

We hebben verschillende manieren geprobeerd om het PBT te lamineren op de boards. Ga je volgens onderstaande punten te werk zal het eindresultaat het beste zijn! Print de handleiding uit en houdt deze als leidraad erbij.

•   Shape de kern en sidewalls en voorzie deze van het gewenste laminaat d.m.v vacuummethode, gebruikmakend van peelply en breeder
•   Na volledige uitharding trek je het peelply en breeder van het board. Wanneer je secuur hebt gewerkt, is het mogelijk het PBT gelijk te verwerken
•   Ontvet het PBT zeer goed en smeer de gesublimeerde kant in met lösung, ter voorkoming van ongewenste epoxyplekken
•   Leg het PBT met de gesublimeerde kant onder in de mal, ervan uitgaande dat dit je base is. LET OP!!! De mal moet brandschoon zijn omdat elk stofdeeltje een afdruk zal geven op het PBT!!
•   Smeer een dunne laag epoxy op het PBT en leg hier de kern op
•   Leg een dunne nylondraad langs je sidewall voor een optimale luchtgeleiding, de dikte van de draad hangt af van de dikte van je rail
•   Smeer een dunne laag epoxy op het deck en leg hier het PBT op
•   Vervolgens trek je alles vacuum
•   De base zal geen problemen geven m.b.t. luchtbellen, het deck kan hier wel wat problemen mee geven
•   Daarom is het belangrijk dat je, tijdens het vacuum, eventuele luchtbellen tussen het PBT en de kern uitperst d.m.v. een squeegee (rubber plaatje)
•   Werk vanaf de hartlijn naar de rail toe, de nylondraad zorgt ervoor dat er genoeg luchtgeleiding is
Laat alles uitharden en werk het boardje af

Klaar! Je hebt een professioneel uitziend board met jouw eigen print erin verwerkt op een hightech, slijtvaste manier!

Deze methode is op zich wel ok, maar het deck krijg je veel makkelijker strak als je daar een pre-preg voor maakt, dus glas direct op je pbt lamineren en dat op een vlakke plaat persen met vacuum. Deze plaat pbt+glas is dan voldoende stijf om geen luchtbellen te krijgen.

De bodem gaat vrijwel altijd goed, ook zonder prepreg.
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Maart 25, 2010, 19:51:43
edit2Rapporteer  
Prepreg's rulezz!! ThumpsUp

Dirkie

Antwoord #3 Maart 25, 2010, 23:40:46
edit2Rapporteer  
TIP: Zoek even op Prepreg en LeonB op dit subforum... even lezen en er gaat een wereld voor je open...!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.