LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Ziezo....Ik heb ook de 1:1 rockermal aan de overtrekmal toegevoegd Denk nog wel aan de springbackfactor als je gaat lamineren met een woodcore! Maak je het board van schuim heb je geen last van springback. @Gijs, Marvin, Check je mail, jullie hebben een nieuwe versie!
|
|
|
|
LeonB
|
Ziezo...na de onwijs lekkere kitesessie van gisteren, vandaag maar eens een 3 tal overtrekmallen laten uitprinten bij "Office Plaza": 6,30 EURO/print Morgen ga ik het finale topsheet-ontwerp afmaken om de deadline te halen, daarna beginnen aan de gietmallen.....drukdrukdruk!!!
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Begrijp er weinig van, maar geeft niets, ik zie het hier vanzelf wel allemaal voorbij komen. Ben erg benieuwd naar de bouw
|
|
|
LeonB
|
Gisteren en vandaag gewerkt aan de "3D gietmal" die de PU sidewalls vorm moet gaan geven. Met behulp van de "1:1 overtrekmal" 2x identieke halve outlines uitgezaagd en als paar gelijk gemaak door een stevig schuurwerk. Dit is echt een monnikenwerk met heeel veel Zen De bedoeling is dat 1x halve outline vastgelijmd gaat worden aan de baseplaat en de andere verstelbaar blijft om in de toekomst te kunnen spelen met de breedte. Ook zal dit het "lossen" vergemakkelijken. Aflakken met epoxy is noodzakelijk om de zuigende werking tegen te gaan zodat straks de releasewax op z'n plek blijft en niet in het MDF gezogen wordt. Het is ff een werkje maar dan kan ik ook heeeeel veeeeeel SkimWave's produceren
|
|
|
TBK
|
Ja ja ja, het gaat er allemaal weer gelikt uitzien Leon ! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Het is ff een werkje maar dan kan ik ook heeeeel veeeeeel SkimWave's produceren Dat klinkt zeer interessant Ik blijf je bouwverslag volgen
|
|
|
KappuhH
|
3,2cm rocker voor en 1,6cm achter is echt veel te veel!
Je zou zelfs kunnen overwegen voor 1,6 te doen en achter helemaal niks. De rocker creëer je namelijk door je voeten te verplaatsen...
|
|
|
Morres
|
je verliest veel low-end en hij wordt traag. Ik kan het weten, want die van mij heeft ook iets van 3,5cm rocker
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik zou eens nameten bij iemand die een (nog) hele Nobile heeft. Dat is gewoon een prima ding (alleen de bouwwijze is niet echt duurzaam )
|
|
|
LeonB
|
Tsja....gaan we voor chop dus rocker of toch vlakwater en vlakke bodem. Dat is het mooie...ik kan echt alle kanten op Dit boardje gaat een hybride worden tussen een Skim en Waveboard geschikt voor de Noordhollandse golven. Zoals je kan zien ga ik voor een 3 stage rockerline: De nose en tail opgewipt en in het midden over een afstand van 70 cm praktisch vlak om aan te planeren (met een beetje concaaf) Het is natuurlijk nooit weg om met een rolmaat een surfshop in te stappen om exact de rocker op te meten Ik ben wel eens "weggekeken" toen ik aan het meten was Over low-end hoef ik niet in te zitten met m'n FS Speed3 DLX 21m2 Bytheway....hier een leuk linkje over rocker van een Skimboard: http://skimonline.com/basics/skimboarding-equipment/skimboard-design/quote: On the east coast 2 inches is common while on the west coast 3 inches is common. This is because the beaches on the west coast tend to be steeper therefore requiring more rocker.Aardig te lezen dat een rocker van ongeveer 3 cm best acceptabel is.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Gaat dat niet over "echte" skimboards? Oftewel die dingen waarmee je staand als een skateboardramp een trick doet vanaf een bij voorkeur stijl strand?
Een waveboard heeft meestal veel rocker in de nose, maar de tail is altijd zo vlak mogelijk.
|
|
|
LeonB
|
Wat dacht je hiervan? Lijkt op en normaal skimboard (van dezelfde site...)
|
|
|
|
Joosdo
|
Dat haakse schuren! Wat een vondst, een decoupeerzaag en ik zijn nog steeds geen vrienden.
Ziet er goed uit ome Leon, Strapless is veel leuker, dan is varen al een kunst op zich. Ik had op mijn versie ook banden staan en het gaat wel, maar je board is te breed om echt te kanten. Alleen mijn 2 centen...
|
|
|
LeonB
|
WHOEHAAA JJ !!! Dat is een tijd geleden dude! Toch weer een beetje de zelfbouwkriebels??? Zo heeft ierdereen wat....zo kan ik het niet vinden met een bovenfrees, brrr
|
|
|
Joosdo
|
Geheel offtopic, maar nee, de hele boel verkocht, ivm 2 kleine kinderen en er niet meer aan toe komen. Mountainbike en meubelfreubelen zijn nu de bezigheden. Maar i'll be back...
Ik blijf hier wel kijken!
|
|
|
stefan@
Logs: 0 | 464 uur
|
Vandaag de Graphics aangepast en opgestuurd naar Raymond Stalfoort www.pimpyourboard.nl(zie eerste bericht van dit topic) Morgen ga ik beginnen met de 3D gietmallen! ben benieuwd naar het resultaat,dan kan ik kijken of ik vrouwlief een mooie print kan laten tekenen/ontwerpen met hoop detail
|
|
|
Tim_GTS5
|
Ben ook wel benieuwd en wel leuk om te hebben voor de weinig wind dagen, ik doe het je niet na... al een idee over een (huis)prijs ?
|
|
|
LeonB
|
Het was even stil aan het zelfbouwfront in huize "B" in afwachting van de " Mick Fanning Traction pads" en de topsheets. Nu ze binnen zijn ben ik vandaag weer aan de slag gegaan Eerst moest de exacte positie van de "Traction Pads" bepaald worden in relatie tot de graphic. Je kan natuurlijk eindeloos designen maar uiteindelijk heb je pas een goed beeld wanneer je ze in "real life" voor je neus hebt. Met die gegevens in het hoofd vervolgens alle maatvoeringen overgetekend op de Paulowina Woodcore, uitgezaagd en de vin/straps-gaten gefreesd. Daarna de 3D giemal ingesmeerd met lossingwax en de core vastgelegd met gewichten. Klaar om te gieten! (morgen weer een dag ) Bytheway.... leuk te horen dat er meerdere kitedudes geintresseerd zijn in dit freubelproject. Je kan mij PM'en wanneer je wat specifiekere informatie wil
|
|
|
TBK
|
Wow ! Nog ff en we komen bij sjoppen, ziet er goed uit Leon !
|
|
|
LeonB
|
Ziezo...hij gaat lekker, het werken met een 3D gietmal bevalt prima! -PU sidewalls gegoten in de kleuren geel en oranje; -Epoxy insertpluggen gegoten; -PU vinplaatjes gegoten; Nu ff laten uitharden om zondag te gaan "3D Shapen" ( de laatste dag van m'n verlof )
|
|
|
SnaaK
|
Fruit ontbijt maar damn, ziet er erg profi uit!
|
|
|