f-one rival valt steeds uit de lucht

kitewesley

Geen avatar

Januari 28, 2012, 21:41:06
edit2Rapporteer  
goededag,,

ik heb een kite met een 5th line.
als er genoeg wind staat, valt hij nogsteeds uit de lucht.
het komt denk door de 5th line.
hoe kan dit. ( heb er zelf nog niet zo heel veel verstand van)

Alvast bedankt,,

wesley
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Januari 28, 2012, 21:46:39
edit2Rapporteer  
Weet je intussen al welk model kite je precies hebt?

Daarnaast moet je niet vergeten dat oudere modellen minder stabiel zijn dan de huidige kites en dus meer neiging hebben om uit de lucht te vallen. Er wordt niet voor niks geadviseerd om een recente beginnerskite te nemen.

Maar om antwoord te geven op je vraag: een te korte/strakke 5e lijn zorg ervoor dat een kite nog makkelijker frontstallt. Daar tegenover staat dat een te losse 5e lijn er juist weer voor zorgt dat je kite instabiel wordt wanneer er veel kracht in komt.
kitewesley

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 28, 2012, 22:23:32
edit2Rapporteer  
het is een f-one rival 12m
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 28, 2012, 22:36:14
edit2Rapporteer  
Misschien een goed idee om een keer naar het strand te gaan en daar een gevorderde kiter ff laten checken. Ga in ieder geval niet met een onervaren kennis ergens op een grasveld staan hannessen. Kan slecht aflopen. Succes.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Januari 28, 2012, 23:00:40
edit2Rapporteer  
Laat maar weten wanneer je op de Brouwersdam te vinden bent, dan kunnen wij er eens naar kijken (moet het wel waaien natuurlijk)

Dan nu iets wat je misschien niet wilt horen: maar deze kite is er gewoon een met een handleiding gevlogen moet worden. Het was toen al een kite die alleen geschikt was voor gevorderde kiters en daarom erg lastig is in het gebruik voor iemand die vrijwel geen ervaring met vliegeren of kitesurfen heeft.
Je kan het hier mee leren, maar je maakt het jezelf wel onnodig verschrikkelijk moeilijk omdat je alleen al met het in de lucht krijgen en houden al erg veel problemen hebt. daarnaast is de windrange ook nog eens erg klein wat het aantal dagen dat het precies goed waait nog eens halveert.

Heb je trouwens al een wetsuit, trapeze en board? Op het land oefenen is echt het laatse dat je moet doen als je net 2 lesjes gehad hebt.
kiterunner

Antwoord #5 Januari 28, 2012, 23:50:39
edit2Rapporteer  
De afstelling van de 5e lijn staat als het goed is in het boekje dat bij de kite hoort.
Ik heb zelf problemen gehad met een north 2008 5th line bar waarbij van nieuw af aan de 5e lijn de verkeerde lengte had. Ik heb uiteindelijk een nieuwe 5e lijn gekregen van de kiteshop.
Het ging slechts om enkele cm's maar bij mijn Rebel 7 m2 uit 2010 heeft dat tot echt gevaarlijke situaties geleid.
Ik gebruik inmiddels een nieuwe bar van 2011 en sindsdien kloppen de afstelligen weer volgens het instructieboekje en de kite vliegt als nooit tevoren. Dus pas op met zelfstandig rommelen met de afstelling. Controleer of alle lijnen de juiste lengte hebben zoals in het instructie boekje vermeld staat. kijk anders even op de site van de leverancier.

Een kite moet onder alle omstandigheden goed vliegen, anders is er zeker iets mis met de afstelling van de bar/lijnen.

kitewesley

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 29, 2012, 17:44:44
edit2Rapporteer  
kan je gewoon een anderen bar gebruiken met 5th line eraan?
ik ben nog aan het oefenen, want ben nu een klein jaartje bezig maar als er best wel wat vind staat.
en ik wil de waterstart oefenen dan kom ik wel omhoog. Maar dan is de kite te langzaam om 8jes te maken. (sturen)

De kite blijft trouwens moeilijk op 12 uur hangen want dan valt hij uit de lucht.
groetjes
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Januari 29, 2012, 18:44:01
edit2Rapporteer  
Klinkt alsof de stuurlijnen gewoon te lang zijn....
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #8 Januari 29, 2012, 20:40:24
edit2Rapporteer  
@kitewesley: het is verstandig om met jouw niveau (niet vervelend bedoeld) echt te wachten met oefenen tot de watertemperatuur weer een stuk hoger is.  Wacht gewoon tot mei of zo en laat je dan helpen door een gevorderde kiter. De meesten zijn bereid je te adviseren, de boel ff goed afstellen is vaak snel gedaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.