Welke spieren train je

kitewesley

Geen avatar

Juni 25, 2012, 16:31:19
edit2Rapporteer  
 Goeiedag,

Was eens benieuwd naar, welke spieren je allemaal train tijdens het kite.
Weten jullie precies welke spieren ? die je echt train.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 25, 2012, 16:34:32
edit2Rapporteer  
Na het kiten vooral mijn bicepsen aan de bar... het gewicht is ongeveer een halve kg excl glas op het strand kan ook als ie nog koud genoeg is Grin

Oh wacht tijdens het kiten bedoel je... te veel om op te noemen.
kitewesley

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 25, 2012, 16:38:45
edit2Rapporteer  
Ja dat bedoelde ik eigenlijk maar geef niet Smiley.
Want train je ook je buikspieren of??
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 25, 2012, 16:46:25
edit2Rapporteer  
Zullen we het maar bij trainen ipv traingen houden.

Wil je geen spierpijn krijgen na elke sessie moet je gewoon meer varen, of wil je echt perse weten welk spiertje zodat je in de gym kunt oefenen?
bluebit

Antwoord #4 Juni 25, 2012, 16:48:26
edit2Rapporteer  
ik merk vooral dat mijn benen (kuiten) getraind worden, althans, daar heb ik regelmatig spierpijn na het kiten.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 25, 2012, 16:50:53
edit2Rapporteer  
HIer een leuk artikel waar jij je antwoord voor een deel zal vinden
http://www.kiteboardingexercises.com/index.php?option=com_content&view=article&id=67:physiology-of-kiteboarding&catid=31:general&Itemid=80

kitewesley

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 25, 2012, 17:15:06
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties Smiley ik ga in de zomervakantie proberen om op me board te blijven staan. en kijken of me kite wil blijven hangen want hij valt soms uit de lucht, en blijft niet recht hangen.
welke kite is goed voor een beginner die je wel een beetje voor harde wind en weinig vind kan gebreuken. En welke maat en merk.

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Juni 25, 2012, 17:19:53
edit2Rapporteer  
Zucht, ben je in het echte leven ook zo hardleers als hier Wesley? Want die vraag hebben we echt wel meer dan 1x voor je beantwoord en anders vragen we je om deze informatie nog eens door te nemen: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36515.0
Idefixe

Antwoord #8 Juni 25, 2012, 18:10:01
edit2Rapporteer  
Lees gewoon rustig de topics / linkjes door die je op deze site worden aangeboden.
Echt slechte vliegers ( van de bekende merken) worden er tegenwoordig niet meer gemaakt. Wel heeft iedere vlieger zo zijn/haar specifieke eigenschappen.  Hardcore loopen, freestyle , Old school of gewoon lekker je dingetje op het water doen.
Voor wat betreft je spieren die je traint? Dat is ook weer geheel afhankelijk van wat je op het water allemaal doet. De recreatieve kiter krijgt met een heuptrapeze al snel door dat de buikspieren zich lekker gaan ontwikkelen ( als je een beetje regelmatig op het water staat) Ga je voor de echte tricks dan heb je ieder spiertje in je lichaam hard nodig. Dit gaat tot en met je sluitspier ( op het moment dat je je vlieger als echte beginner compleet de verkeerde kant opjast )
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #9 Juni 27, 2012, 09:59:22
edit2Rapporteer  
Vwb spieren en basic training, mss heb je hier iets aan:
http://www.kiteboardingexercises.com/index.php?option=com_content&view=article&id=54:basic-training&catid=31:general&Itemid=66

Staan ook links met filmpjes van volgende basic programma:
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #10 Juni 27, 2012, 10:12:10
edit2Rapporteer  
Er is voor ieder wat wils aan programms (gewoon varen blijft de beste training  Grin)

http://www.kiteboardingexercises.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=64

Net zoals eerder met ieder een eigen programma en filmpjes  Joepie

Get started with you fitness program for kitesurfing

There are several levels of riding style and a special category called "Basic prehab". This is for riders with special needs due to weak angles, knees, lower back, etc. Rehab should always be done by consulting a fitness professional, physiotherapist or a doctor.

Basic Kiteboarding Training(Course racing, newbies or mostly doing low powered trix like back rolls and transitions)
Hooked in kiteboarding Training (Mostly hooked in riding, high powered)
Unhooked kiteboarding Training (Mostly unhooked riding, high powered)
Pro Kiteboarding Training (the meanest and toughest exercises)
Wave Kiteboarding Training (power in cutbacks for waveriders)
Basic Prehab (prehab of knees, shoulder, etc)
wimbers

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #11 Juni 27, 2012, 10:18:09
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties Smiley ik ga in de zomervakantie proberen om op me board te blijven staan. .............

aaaahh!
ergernis NO 1 op internet.
het is mijn board, niet me board, of me moeder!!! je mag er nog m'n board van maken, maar dan houdt het echt op!
jerryvanrhee

Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #12 Juni 27, 2012, 10:51:05
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties Smiley ik ga in de zomervakantie proberen om op me board te blijven staan. .............

aaaahh!
ergernis NO 1 op internet.
het is mijn board, niet me board, of me moeder!!! je mag er nog m'n board van maken, maar dan houdt het echt op!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.