toch weer gelijk gekregen,Slufter en aflandig is niet voor beginners!

ErikB

Antwoord #25 September 22, 2006, 21:45:14
edit2Rapporteer  
Hier nog een selfrescue filmpje (dit hoor je allemaal te kunnen in geval van nood)en ook nog een gedeelte hoe je iemand naar de kant kunt helpen.
Dit is meestal niet in 1 keer te doen en zal je twee keer naar die persoon moeten varen.

Maar voorkomen is beter dan genezen.
Dus de nadruk leg ik dan op gaat nooit verder de zee op als je niet meer terug kan zwemmen.
Ga niet alleen en zorg ervoor dat iemand je in de gaten houd vanaf de kant.

Heb ook niemand een noodsingaal zien maken vraag me af of dit wel bekend is bij iedereen.
Als je hulp nodig heb is het de bedoeling dat je zwaai bewegingen maak boven je hoofd kruislinks.

Om een kite van iemand mee te nemen doe ik als volgt.
De kite aan je safety leash vast  maken aan het lusje op de leading edge.
Zo kan je met twee handen aan de bar richting kant varen.

Persoon neem ik mee zoals beschreven in het filmpje.

Filmpje
http://home.tiscali.nl/erikkie/Rescue.wmv

Met doe wat bedoel ik dan ook bel 112 als je zelf niets kunt doen.

Nummer is niet 112 maar kustwachtcentrale 09000111
kitertjuh

Antwoord #26 September 22, 2006, 22:50:13
edit2Rapporteer  
we zeggen hier allemaal wel van ja we moeten zelf gaan redden etc.

ikzelf zit bij de Rbt(reddings brigade) het eerste wat ik leerde en nu nog steeds hoor(6jaar verder) EIGEN VEILIGHEID VOOR OP Als het net genoeg waait voor een 16 dan is het niet echt verstandig om iemand te gaan redden die paar 100 meter uti de kust is. De kans is dan groot dat mijn kite ook nog eens crached en dat we samen in de problemen zijn.
Het klinkt heel hard, maar je eigen veiligheid gaat voorop.

Het is natuurlijk een ander verhaal als het lekker constant waait en je makkelijk kunt varen. En je ziet iemand weg drijven die zijn kite niet meer omhoogkrijgt of gewond is etc.
Dan is het idd een kleine moeite om er even langs te varen te vragen hoe het gaat. En dan hoor je wel van die persoon help mij of nhee het lukt wel.

Ik vind echt dat dat een standaard regel moet worden Op elkaar letten!!!!! dat is een hele kleine moeite, maar helaas nog steeds te moeilijk voor een HELEBOEL KITERS. alleen voor eigen vrienden doen ze het maar voor onbekende ho maar ThumpDown
KiteDemon

Antwoord #27 September 23, 2006, 01:20:21
edit2Rapporteer  
Het is niet meer dan normaal dat kiters op elkaar letten. Dat doen we nog steeds.
Ander verhaal is dat dat hele kuddes sukkels de spot verkloten op deze manier. Iedereen vaart voor zijn plezier, en heeft geen zin om babysitter te spelen. Een simpel "beter ga je naar het autostrand en als het daar niet mogelijk is dan kan je misschien beter aan de kant blijven" zou voldoende moeten zijn. Het is een kleine moeite om een enkeling in nood naar de kant te slepen, maar in de aantallen waarin ze de laatste tijd de stranden overspoelen is het gewoon niet meer te overzien.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat beginners hun maatjes het kiten bij proberen te brengen op de Slufter.....waar gaat dit naar toe??? En hoe dom kan je zijn om zo ver uit te varen bij de Slufter??
Dit soort domme akties doe je alleen als je er nog geen kaas van hebt gegeten. Totaal onverantwoord gedrag, en daarbij wordt het ook nog eens zwaar verkloot voor de kiters die er wel altijd al met plezier en verantwoording varen. Ook bij die laatste zitten beginners maar wel die hun koppie gebruiken.
diederik

Antwoord #28 September 23, 2006, 01:30:39
edit2Rapporteer  
ik ben diegene die heeft geprobeerd om die gast met die airrush naar de kant te slepen...het is mij jammer genoeg niet gelukt en heb net op tijd los gelaten...anders had ik zelf ook de punt niet gehaald, dus ik kan begrijpen waarom mensen niets doen en die beginners moeten het misschien ook maar leren door eerst (bijna) te verzuipen!

Een ander punt wta ik gruwelijk vind....ER ZIJN GEWOON KITESCHOLEN BEZIG OP DE SLUFTER...mijn motto luidt dan...LIJNEN DOORSNIJDEN!!!!
xray

Antwoord #29 September 23, 2006, 01:31:37
edit2Rapporteer  
Dan vindt ik ook dat er geen les gegeven mag worden op de Slufter, hoezo verkeerd signaal....
brainwave

Geen avatar

Antwoord #30 September 23, 2006, 01:56:03
edit2Rapporteer  
X-ray ik ben het volkomen met je eens. InLove
les geven op de slufter geeft het verkeerde signaal.

na 3 lessen denkt men dat ze altijd op de slufter kunnen.

zie trouwens ook heel vaak jongens op de slufter die een vriendje les geve.

misschien kunnen we afspreken om met zijn allen hier tegen in te gaan. ListenToMe
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.