Hele domme vragen, maar ik wil wel graag het antwoord weten.

narcotic

Geen avatar

Antwoord #25 September 27, 2006, 16:25:23
edit2Rapporteer  
hihi, marjoleintje.. Je moet dat niet op je blonde haren steken hoor meid, je kan dit als beginner gewoon niet vragen, en jij hebt tenminste het lef om dat te vragen.. Anders durven dit gewoon niet!

x
Geronimo79

Antwoord #26 September 27, 2006, 16:56:31
edit2Rapporteer  
tenk joe verie mug!

Begin er langzaam aan wat van te snappen. Word me nu allemaal wat duidelijker.
Nu nog wind samen met wat vrije tijd... en ik kan eindelijk weer oefenen.

Dank je wel marjolein.
hennie

Geen avatar

Antwoord #27 September 27, 2006, 17:09:09
edit2Rapporteer  
Wat ik mij af vraag is hoe je moet poppen tijdens het kiten. Ik kan wel springen maar dan gebruik ik mijn vlieger. Weet ook iemand hoe je dit moet doen als je achter een boot aan het wakeboarden bent.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #28 September 27, 2006, 17:19:36
edit2Rapporteer  
poppen doe je eigenlijk hetzelfde als springen, alleen zonder je kite in te sturen.
Dus als je aan het varen bent, dan stuur je je board een klein beetje downwind, waarna je ineens vol aankant en daarna meteen hard afzet vanaf je achterste been (in verticale richting) en je zal zien dat je de lucht in komt.
Succes met oefenen.
kentyman

Antwoord #29 September 27, 2006, 17:31:10
edit2Rapporteer  
@Marjoleintje:
"stallen" is dat de kite niet meer goed in de wind staat waardoor de kite langzamer vliegt of zelfs achteruit gaat vliegen. Dit gebeurt als de stuurlijnen te kort zijn.

@VliegendeHollander:
Volgens mij zijn er geen goede beginnersspots op fietsafstand van Haarlem. Ik kite zelf op Zandvoort en dat is niet echt een goede beginnersspot: golven en getijde-stromingen maken het daar moielijk om hoogte te lopen. Met aanlandige wind hoef je niet naar Zandvoort te gaan als beginner. Met side / cross-shore wind kun je het daar wel proberen maar bereid je voor op VEEEEEL over 't strand terug lopen :-)
Voor de rest zijn alle binnenwateren verboden te kiten behalve op sommige spots die gedoogd / ontheft zijn. Je kan naar het Ijsselmeer (Enkhuizen, Schellinkhout, Hoorn, Edam, Muiderberg?) maar die spots zijn ook niet altijd even goed voor beginners (veel obstakels, vlagerige wind). De beste beginners-spot blijft toch Oostvoorne (onder Rotterdam).

Ik denk dat een 7 a 10m bow kite perfect zou zijn voor jou (koop je er later nog een 12 of 14 bij).

Als je met een C-kite kan vliegen dan kun je ook een bow-kite vliegen: het principe is hetzelfde alleen de vliegeigenschappen en de depower zijn anders.

poppen is springen zonder je kite in te sturen, dit kost wat oefening om het echt goed te doen. Een goede oefening om mee te beginnen is "carven": vaar op snelheid en ga dan een stukje downwind, dan weer upwind, weer downwind etc. Deze oefening lijkt op snowboarden. Als je downwind gaat bouw je wat snelheid op en kom je een beetje overeind, als je weer upwind gaat dan bouw je druk op onder je board.  Je zou je pop dan maken als je upwind gaat.
Berend

Antwoord #30 September 27, 2006, 17:37:53
edit2Rapporteer  
Op de dvd Kiteboarding 101 leggen ze goed uit hoe je moet poppen.
Ik zou zeggen zoek mm ergens op en oefenen maar ThumpsUp
Morres

Antwoord #31 September 27, 2006, 18:32:24
edit2Rapporteer  
moet je poppers kopen...
The Submarine

Antwoord #32 September 29, 2006, 19:26:12
edit2Rapporteer  
He ontzettend top al die antwoorden!!! Nog 1 vraagje: Wat is precies het inverteren van je kite en hoe los je dit op?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.