Koopadvies gevraagd opvolger rhino04 set

vinnie

Januari 27, 2007, 19:55:46
edit2Rapporteer  
Ik heb nu twee jaar gevaren met North Rhino04's, 14m + 18m. Het wordt tijd om deze - liefst nu! - te vervangen door wat nieuws, hierbij wil ik eens vragen naar jullie mening/advies/tips.

De vliegeigenschappen van de Rhino's (m/high-ar) bevielen mij erg goed vooral van de 14m. De voornaamste redenen dat ik ze wil vervangen zijn:
- omdat de bar 'op' is, het foam laat er los van
- de depowerlijn slijt bijna door bij de bar
- de 18m is voor mijn doen wat te groot
- wil meer depower mogelijkheid in het hoge bereik
- wil beter kunnen leren springen en uitgehaakt kiten
- wil eigenlijk bow-achtige c-shape (best of both worlds)

Voorheen cruise'te ik vooral, maar ik wil steeds meer gaan springen en tricken. Persoonlijk wil ik eigenlijk niet meer dan 800 euro per kite uitgeven, dat vind ik wel zat (ben b'tje mooiweer kiter :Smiley) dus overjarig nieuw is de keuze. Ik had altijd één bar, zonder vijfde lijn oid. Ik had tweedehands, maar nieuw is beter omdat ik er zelf altijd zuinig op ben.

In een winkel met overjarige voorraad werd mij geadviseerd Vegas, Torch2 of Rhino6, maar de Torch2 vind ik nou niet bepaald mooi en teveel classic c-shape (non-argument?), en de Vegas/Rhino6 heeft cam-battens waar ik niet aan wil als dat óók nog eens kapot kan gaan. Vind de Vegas06 wel erg mooi, daarnaasr spreekt het merk f-one mij ook altijd wel aan.

Wat zou nu een goede opvolger zijn (set van 2)...?
Ben ong. 90kg en vaar Cabrinha Spoiler 140cm (wordt ook vroeg of laat vervangen door wat lichters)
michiel v geel

Antwoord #1 Januari 27, 2007, 20:06:18
edit2Rapporteer  
als je best of both worlds wil moet je voor een hybride gaan kijken denk hier aan ozone kites of de north rebel/vegas
slufterhufters.com

Antwoord #2 Januari 27, 2007, 20:22:03
edit2Rapporteer  
Waarom niet de Raven II.

Zal je alles geven wat je wenst.

12-16m
Geronimo79

Antwoord #3 Januari 27, 2007, 22:57:10
edit2Rapporteer  
Waarom niet voor die nieuwe Rhino?? 07 serie??  Die schijnen erg goed te zijn... En zien er bloed gaaf uit.

Anders idd een Vegas of Rebel, Naar wat ik van vegas hoor zijn het geweldige kites.

Van de rhino 07 weet ik niet precies wat voor kite het is, een bow, hybride...

12 en 16 meter lijkt me idd een redelijk begin van kite verzamelen.
Van de rebel... 9,14  ---> omdat het een bow is...
Vegas, 12 en 16 en als het even kan een 9 erbij.
storm

Antwoord #4 Januari 27, 2007, 23:16:50
edit2Rapporteer  
Themplar,
hij zegt niet meer dan 800 euro uit te willen geven. Kom jij doodleuk met een van de duurste kites die er te krijgen is aan zetten!
Raven 2 lijkt me precies wat hij zoekt en nieuw kompleet binnen zijn budget ( voor een kite) en tweedehands redt hij het  net niet voot twee denk ik.
Sake
Gast
Antwoord #5 Januari 27, 2007, 23:20:27
edit2Rapporteer  
Vegas06 sluit mooi aan bij je wens. Ik kom ook van R4 af (o.a. 14m)
R4 14m had voor z'n tijd erg veel depower (ook mindere low end)
Pak een V6 12m en 16m ter vervanging van je 14 en 18m en je bent klaar.
Als bar dan de 2007 versie erbij regelen of Naish(wel ff kijken welke lengte je dan wil). North is 1 fits all.
Cam battens is a non issue. Wel het laatste waar ik me druk om zou maken. Dan eerder de lange latten in de tips van de 16m.
En zoals altijd ff proberen de kites uit je selectie te testvaren. Beste advies wat een ieder kan geven.
Zijn allemaal populaire types dus dat moet lukken.
Geronimo79

Antwoord #6 Januari 28, 2007, 02:09:33
edit2Rapporteer  
heheh iets te enthousiast door gescrolled storm..

Nouw dan word het dus een setje Vegas kites. Uit duitsland zijn ze niet zo duur.
En doe je het slim doe 2e hands, dan kun je voor 800 wel een redelijk setje hebben denk ik zo.
vinnie

Antwoord #7 Januari 28, 2007, 21:12:09
edit2Rapporteer  
De Vegas 06 lijkt me een erg goede keuze, afgezien van de cam-battens.. en nog erg mooi ook! Als ik een dergelijke kite zonder die battens zoek kom ik uit op een F-One Tribal, maar die kan ik nog nergens overjarig vinden voor een leuk prijsje.

De Naish kites hebben me nooit echt aangesproken, maar dan zou ik toch eerder de Torch2 overwegen dan de Raven2, volgens mij zoek ik meer een freestyle kite, een wat makkelijkere kite. Toch vind ik ze wat teveel op de classic c-shapes lijken, beiden.

@themplar: de nieuwe rhino's 07 lijken me ook super maar ik vind 800 euro echt wel een b'tje de limit voor een nieuwe kite, ze dalen immers erg snel in waarde.

Ik zag wel spotgoedkoop de 2005 modellen van Globerider Kites, de Lift 3 en de Curl 3. Ik vind ze niet supermooi maar het waren wel vooruitstrevende ontwerpen anno 2005.

Sinds dit topic heb ik overigens 3x Caution Spitfires aangeboden gekregen..., bedankt, maar ik neem geen tweedehands kites deze keer en de Spitfires komen niet echt in aanmerking.  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.