Ik heb nu twee jaar gevaren met North Rhino04's, 14m + 18m. Het wordt tijd om deze - liefst nu! - te vervangen door wat nieuws, hierbij wil ik eens vragen naar jullie mening/advies/tips.
De vliegeigenschappen van de Rhino's (m/high-ar) bevielen mij erg goed vooral van de 14m. De voornaamste redenen dat ik ze wil vervangen zijn:
- omdat de bar 'op' is, het foam laat er los van
- de depowerlijn slijt bijna door bij de bar
- de 18m is voor mijn doen wat te groot
- wil meer depower mogelijkheid in het hoge bereik
- wil beter kunnen leren springen en uitgehaakt kiten
- wil eigenlijk bow-achtige c-shape (best of both worlds)
Voorheen cruise'te ik vooral, maar ik wil steeds meer gaan springen en tricken. Persoonlijk wil ik eigenlijk niet meer dan 800 euro per kite uitgeven, dat vind ik wel zat (ben b'tje mooiweer kiter :
) dus overjarig nieuw is de keuze. Ik had altijd één bar, zonder vijfde lijn oid. Ik had tweedehands, maar nieuw is beter omdat ik er zelf altijd zuinig op ben.
In een winkel met overjarige voorraad werd mij geadviseerd Vegas, Torch2 of Rhino6, maar de Torch2 vind ik nou niet bepaald mooi en teveel classic c-shape (non-argument?), en de Vegas/Rhino6 heeft cam-battens waar ik niet aan wil als dat óók nog eens kapot kan gaan. Vind de Vegas06 wel erg mooi, daarnaasr spreekt het merk f-one mij ook altijd wel aan.
Wat zou nu een goede opvolger zijn (set van 2)...?
Ben ong. 90kg en vaar Cabrinha Spoiler 140cm (wordt ook vroeg of laat vervangen door wat lichters)