tom_beul
Gast
|
5 beaufort.....
18 knopen, of 23 knopen .. scheelt heel wat hoor! Dus hou het maar lekker bij knopen!
|
|
|
kitestertje
|
ik zeg knopen, want die snap ik het best en dat is gwoon ook erg precies
|
|
|
|
|
vinnie
|
knots doe maar een poll voor dit topic :
|
|
|
jer@en
|
ben ook voor de knopen, omdat dit veel nauwkeuriger is. verder kan je m/s naar knopen makkelijk omrekenen door het maal 2 te doen. 4 m/s is dus 8 knopen.
succes verder,
jeroen
|
|
|
kitestertje
|
nou, het is al duidelijk toch
|
|
|
jeroen90
|
idd knopen is makkelijk. gewoon onthouden dat ik tussen 13-20 me 12m kan pakken en 20-30 me 7m en klaar:P
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Maakt niet uit: 1m/s = 2kn voor het preciese en bft voor het grovere werk, dat snapt iedereen wel.
Alleen mph en km/h zijn wat lastiger maar die kom ik hier dan vrijwel niet tegen.
|
|
|
Maurits
|
Knopen is veel precieser en handiger. Ook merk ik dat de windsurfers bft aanhouden, terwijl wij meestal knp aanhouden. Ik vind het handiger. M'n windmaster is wel duidelijk genoeg voor mij.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik moest er ook ff aan wennen, maar als je eenmaal in knopen denkt is het veel handiger en preciezer...voor de doorsnee Nederlander is Bft prima....maar niet als je gaat kiten en je wilt de juiste maat kite pakken.
Zoals het voorbeeld van 5 Bft. (16-21 knopen volgens de wind calculator van Weeronline) Ik pak bij 16 knopen mn 12 en bij 21 mn 8.
Maar goed...ieder zn ding..dus als jij in Bft wilt praten en posten....ga je gang!
|
|
|
Slis
|
liefst meter per seconden en knopen... omdat je het beste wil afstemmen op je kite...
met bft is het een ruwe schatting, pas bij 4 bft ga ik werkelijk kijken of er ergens wind is.
|
|
|
Emma
|
knopen is inderdaad wel precieser, alleen moet nog ff oefenen om me er precies wat bij voor te kunnen stellen, maarja, heb toch maar 1 kite
|
|
|
slufterhufters.com
|
Het kan niemand schelen wat jullie er van vinden, het is al jaren zo en het zal zo blijven dus discussie gesloten en anders ga je maar op schaken of zo.
|
|
|
lennart
|
knoopjes !!!! veeeel precieser
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
ik hou meer van "categorie", die de amerikanen gebruiken bij orkaantjes...... : alleen daar kom ik 'n bed voor uit.........
|
|
|
|
Rowin
|
Piet paulusma... lekker precies Variabel van zwak tot matig, aan de kust vrij krachtig tot krachtig en mogelijk stormachtig. Zuidelijk maar draaiend naar Noord. Dat zijn pas voorspellingen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
zarda
|
Piet paulusma... lekker precies Variabel van zwak tot matig, aan de kust vrij krachtig tot krachtig en mogelijk stormachtig. Zuidelijk maar draaiend naar Noord. Dat zijn pas voorspellingen (grinnik_kitesmiley) en altijd van 2 t/m 7 beaufort
|
|
|
Marsie
|
Piet paulusma... lekker precies Variabel van zwak tot matig, aan de kust vrij krachtig tot krachtig en mogelijk stormachtig. Zuidelijk maar draaiend naar Noord. Dat zijn pas voorspellingen (grinnik_kitesmiley) en altijd van 2 t/m 7 beaufort Inderdaad zeg dan niets Piet. (sealedlips_kitesmiley) Ook ik zeg KNOTS !!
|
|
|
Magic Hat
Geen avatar
|
knopen is precieser, maar eigenlijk wil je de druk weten, daar is (bij mijn weten) helaas geen meteorologische standaard voor. Zou namelijk meteen de temp en vochigheidsverschillen meenemen. 21 knopen in de winter in nl is wat anders dan 21 knopen in de tropen...
|
|
|
Idefixe
|
knopen is inderdaad precieser. Bij de windaanduiding in Beaufort gaat men uit van de gemiddelde windsnelheid. De vlagen worden hierin niet aangegeven. Aanduiding van knopen ( zeemijlen per seconde, oeps inderdaad per uur) of meter per seconde is van het moment zelf ( met meestal een vermelding van de vlagen) zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufort
|
|
|
Spoon
|
Het kan niemand schelen wat jullie er van vinden, het is al jaren zo en het zal zo blijven dus discussie gesloten en anders ga je maar op schaken of zo.
dude wat verkeerds gegeten? snel op je teentjes getrapt? zo ik ook zijn als ik zulke grote flappers had als in je avatar maar iets subtieler mag wel, toch?
|
|
|
|